Plassen in huis

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Plassen in huis

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Super dat je morgen gaat bellen. De ongerustheid van Lovecat is denk ik terecht (en goed bedoeld).

Hopelijk valt het allemaal mee en houdt het plassen op niet gewenste plekken snel op.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Plassen in huis

Bericht door Lovecat »

Het was niet als verwijt bedoeld hoor, hoop alleen voor de kat dat hij niet al die tijd last heeft gehad. Ben benieuwd wat er uitkomt!
Evaatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:40

Re: Plassen in huis

Bericht door Evaatje »

O zo vatte ik het ook echt niet op hoor, fijn juist dat iedereen meedacht! Ik ben dus even langs de dierenarts geweest maar er was niks geks te ontdekken. Ik heb wel het idee dat mijn poes weer geplast heeft in de mand van mijn hond. Of het is gewoon zo dat de geur na grondig schoonmaken weer doordringt..baal er wel van, ze heeft altijd alles netjes op de bak gedaan. Ik ga nu wel proberen om met 'urine off' de geur eruit te krijgen maar dat is natuurlijk niet de oplossing...als wij een paar dagen weggaan bijv past iemand anders op mijn poezen en dan vind ik het echt om te schamen als die in zo'n vieze huiskamer komt..nou ja ik kijk het even aan, als ik zie dat ze elders plast gelijk oppakken en bij de bak neerzetten.....Misschien ook nog maar een bak erbij...
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Plassen in huis

Bericht door Dinky »

Ik neem aan dat de DA de urine heeft onderzocht op afwijkingen?

Je geeft ook aan dat ze al wat ouder is. Misschien ook wel een vorm van dement worden? In dat geval zou cholodin nog kunnen ondersteunen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Evaatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:40

Re: Plassen in huis

Bericht door Evaatje »

ja ze is bijna 12 jaar...Jja de urine is nagekeken....Wat is dat voor een middel Dinky?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Plassen in huis

Bericht door Dinky »

Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Plassen in huis

Bericht door Lovecat »

Fijn dat het geen blaasontsteking is, maar ja, wat nu?!

Het is gestart toen het kitten kwam? Hoe gaan ze samen? Hoe gedraagt je kat zich verder?
Evaatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:40

Re: Plassen in huis

Bericht door Evaatje »

Ja inderdaad he, wat nu....? Ik heb haar van het weekend op de bak zien plassen en daar heb ik haar toen meteen uitbundig voor geprezen. Daarvoor is er wel nog een keer in de hondenmand geplast maar ik heb dat niet gezien. Nu een middeltje (urine off) gekocht maar is natuurlijk niet de oplossing....
Het is eerder nooit gebeurd maar kan ook niet zeggen dat het is begonnen na de komst van mijn kitten...later pas eigenlijk...en het verbaasde me ook hoe goed de poezen met elkaar omgaan, de oudste is best schuchter en hoe zal ik het zeggen...pittig ofzo..haha...maar het gaat prima, ze spelen met elkaar en accepteren elkaar gewoon heel goed...
Plaats reactie