Poes plast in huis sinds komst kindje

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Poes plast in huis sinds komst kindje

Bericht door Dinky »

Allereerst wil ik je complimenteren dat je al 20 maanden volhoud om de juiste oplossing te vinden!
Dat getuigd in mijn ogen dat je niet makkelijk opgeeft maar alles in het werk wilt stellen voor de kat.

Wanneer ik lees wat je allemaal al hebt geprobeerd zou ik ook denken aan een goed aangeschreven gedragstherapeut om de situatie eens goed te kunnen bestuderen.
Clomicalm kan ondersteunen maar wil je liever niet al te lang geven ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Madelein
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2013 16:36

Re: Poes plast in huis sinds komst kindje

Bericht door Madelein »

Dank allemaal!
Inmiddels is de poes weer thuis, en is net of ze niet weggeweest is. We hebben besloten het hierbij te laten. Hoe k.. pis ruimen ook is, dit doen we haar niet meer aan.
Beest liep daar gewoon door de woonkamer toen we binnen kwamen. We voelen ons dus behoordelijk genaaid ( excuus).

We gaan de plekken morgen heel goed schoonmaken met urine off. heb inderdaad toevallig vanmiddag een aantal valeriaan speeltjes gekocht, en we gaan kijken of een kattenluik misschien helpt.
Mocht dat allemaal niet helpen dan misschien inderdaad een gedragstherapeut erbij halen.

Iemand trouwens ervaring met neerzetten van voerbakjes op plekken waar ze plassen? Schijnt dat ze niet plassen op plekken waar eten staat?

Dank dinky. We geven inderdaad niet zomaar op als het onze beesten aangaat :). Zijn toch een deel van je gezin.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Poes plast in huis sinds komst kindje

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Fijn dat het meisje terug is :edance: ....komt tijd komt raad
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Plaats reactie