Kat plast ineens op MIJ

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
Balthazar
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2012 21:15
Locatie: Den Haag

Kat plast ineens op MIJ

Bericht door Balthazar »

Ik zit net op de bank en voel ik iets heel warms in mijn zij. Ik kijk opzij en zie ineens dat mijn kat vol een dikke straal tegen me aan staat te plassen. Ik schrok heel erg, heb hem van de bank geduwd en gelijk buiten gezet.

Ik heb hem al 9 jaar en hij sproeit nooit. Er is ook niks opmerkelijks gebeurd.

Hij is, nadat ik gedouched heb, weer naar binnen gekomen en ligt nu als de onschuld zelve in zijn mandje.

Waarom zou hij dit nou zo ineens doen?
"Voor de beste zitplaats in huis moet je de kat verplaatsen"
Lopke

Re: Kat plast ineens op MIJ

Bericht door Lopke »

Hier een jeweetwelkater die dat deed, bij ons was het wel verandering en deze meneer kon slecht met veranderingen omgaan. Het kon soms echt vervelende situaties meebrengen....zoals een kamerjas, die in tas zat.....in sauna bleek er een erg sterke muskuslucht in te hangen :ehand:

Komt je kat buiten, misschien dat daar iets is gebeurd.
Kan iets kleins zijn, wat ons niet eens opvalt, een nieuwe kat die op territorium komt.
Maar ook een nieuwe hond.

Mijn katten maar ook 1 van mijn honden kunnen behoorlijk reageren op dingen die er voor het raam gebeurden. Dus wat loopt er langs.

Iets anders kan ik niet bedenken.
Lopke

Re: Kat plast ineens op MIJ

Bericht door Lopke »

Hier een jeweetwelkater die dat deed, bij ons was het wel verandering en deze meneer kon slecht met veranderingen omgaan. Het kon soms echt vervelende situaties meebrengen....zoals een kamerjas, die in tas zat.....in sauna bleek er een erg sterke muskuslucht in te hangen :ehand:

Komt je kat buiten, misschien dat daar iets is gebeurd.
Kan iets kleins zijn, wat ons niet eens opvalt, een nieuwe kat die op territorium komt.
Maar ook een nieuwe hond.

Mijn katten maar ook 1 van mijn honden kunnen behoorlijk reageren op dingen die er voor het raam gebeurden. Dus wat loopt er langs.

Iets anders kan ik niet bedenken.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat plast ineens op MIJ

Bericht door castratenkoor »

Is hij wel gecastreerd? Zo niet dan zouden hormonen en dominantie mee kunnen spelen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Balthazar
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2012 21:15
Locatie: Den Haag

Re: Kat plast ineens op MIJ

Bericht door Balthazar »

Hij is gecastreerd. Hij was daarvoor wel buiten, dat zal er dan wel mee te maken hebben. Ik hoop niet dat hij hier een gewoonte van maakt... Het stonk zo erg.
"Voor de beste zitplaats in huis moet je de kat verplaatsen"
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat plast ineens op MIJ

Bericht door castratenkoor »

Ik heb het ook wel eens gehad met een gecastreerde kater, die pieste recht achteruit zo in mijn gezicht. Ik kwam toen uit het ziekenhuis en denk dat ik in de ogen van de kat verkeerd rook.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Lopke

Re: Kat plast ineens op MIJ

Bericht door Lopke »

Ja, het stinkt echt :lol:

Je zou misschien Rescue Bachremedie kunnen proberen, of zo'n feloway stekker ( hoe schrijf je het nou? ).
Sommigen raken er nooit meer vanaf, anderen krijgen het in periodes terug.
Wij hebben in die periode veel weggedaan, gordijnen....kleren.....kregen de lucht er niet uit.
Het waren bij ons periodes, maar een vriendin van ons, haar kater bleef het doen, daar heeft ze op het laatst een ander huis voor gezocht, waar hij buiten leefde.
Aiii Diny
Gebruikersavatar
Balthazar
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2012 21:15
Locatie: Den Haag

Re: Kat plast ineens op MIJ

Bericht door Balthazar »

Haha, in je gezicht is nog erger! Ik heb volgende week een afspraak bij de DA voor jaarlijkse prikjes. Laat ik wel voor de zekerheid wat urine testen. En maar hopen dat hij er geen gewoonte van maakt.
"Voor de beste zitplaats in huis moet je de kat verplaatsen"
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat plast ineens op MIJ

Bericht door Anne »

Hobbes* deed dat ook bij mij, niet echt volle straal urine maar wel flink sproeien tegen mijn broek
Na urine onderzoek bleek hij last te hebben van blaasgruis, dus goed dat je de urine laat onderzoeken in dit geval
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kat plast ineens op MIJ

Bericht door Sifra »

De baas als doelwit uitkiezen is al niet fijn, maar een kater van mij heeft ooit de blote rug van een zonnebadend meisje de volle lading gegeven. :oops: Gelukkig reageerde ze laconiek.
Lopke

Re: Kat plast ineens op MIJ

Bericht door Lopke »

Soms gaat het totaal mis met mijn beeldvorming....zie een dikke rode kater voor me in een overvol zwembad, dat een meisje ondersproeit..... :shock:

Maar ehhh, help me ff, waar kwam jouw kater "een zonnebadend meisje" tegen?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat plast ineens op MIJ

Bericht door Rik »

Raar, ik kon me daar toch een perfect beeld bij vormen... Een zonnend meisje (waarschijnlijk in de achtertuin) en de kater sproeit een volledige lading over haar blote rug.

Zonnen jullie alleen maar in het zwembad?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Lopke

Re: Kat plast ineens op MIJ

Bericht door Lopke »

Hmmmm, neeeeee nou zonnebaden we eigenlijk zelden....
Maar onze poezen kwamen eigenlijk nergens in tuinen waar mensen waren, ook waar we nu wonen, we zien wel eens katten maar bijna nooit als we in de tuin zijn, of ze maken dat ze weg komen....
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kat plast ineens op MIJ

Bericht door Sifra »

Even voor het beeld: een tienermeisje in korte broek en kort topje zit op een randje in een openbaar toegankelijke (kerk-)tuin, haar gezicht naar de zon. Mijn slanke, zwarte kater draait om haar heen en probeert met haar aan te pappen, omdat zij chips eet. Dan gaat hij achter haar staan met zijn achterste naar haar toe. The rest is history.
Lopke

Re: Kat plast ineens op MIJ

Bericht door Lopke »

Beeld, oeps....
Plaats reactie