Kater plast niet meer graag in zijn bak. HELP!

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kater plast niet meer graag in zijn bak. HELP!

Bericht door Dinky »

Fijn dat jij je moeder hebt weten te overtuigen :-)

Ben wel benieuwd waarom je het jammer vind dat hij geen vader kan worden? Meestal worden katers 'vader' door een poes te dekken op basis van hun hormonen om daarna verder te gaan naar de volgende. Katers zijn na de dekking totaal niet betrokken bij het vervolg.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kater plast niet meer graag in zijn bak. HELP!

Bericht door Rik »

Ja, als je nou zou zeggen dat het jammer is voor een poes dan kan ik me daar nog wel wat bij voorstellen (hoewel gezien de uitpuilende asielen het niet aan te raden is). Een kater probeert gewoon zoveel mogelijk poezen te dekken en is daar emotioneel niet bij betrokken. Je moet je dus ook niet voorstellen dat het "gevoel" daarover nét als bij mensen is (gezinnetje e.d).

Dat gezegd hebbend... Is Maya een poes? Zoja, dan is dat natuurlijk ook de vraag of die gecastreerd is (bij poezen heet het ook castreren hoewel zelfs dierenartsen het vaak ook steriliseren noemen). Zoniet, is de reden dan dat je een nestje wilt? Want ook het castreren van een poes is niet alleen in het belang van het terugdringen van het aantal nestjes maar ook zeker in het belang van de gezondheid van de poes. Elke keer krols worden is een behoorlijke aanslag op het lichaam plus dat er andere risico's zijn zoals baarmoederontsteking, tumor of kanker en melkkliertumoren e.d.

Het is echt niet zo dat je dat zielig moet vinden of zou moeten vergelijken als bij mensen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
BegemotMaya
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2016 01:05
Locatie: Rotterdam

Re: Kater plast niet meer graag in zijn bak. HELP!

Bericht door BegemotMaya »

Ja klopt, Maya is een poes. En we zouden ook een nestje willen hebben, ook omdat een paar van onze kennissen een kittentje van ons wilde nemen.

Ik weet dat de katters zich niet verbonden voelen met de kittens, met 'vader' bedoelde ik gewoon tenminste één nestje maken. Kittens zijn altijd wel heel leuk.

Overigens weet ik wel dat na een aantal jaren ongesteriliseerde poezen kanker etc. kunnen krijgen. Dus we waren wel van plan om Maya na enige tijd te steriliseren.
Groetjes van Anna, Begemot&Maya
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kater plast niet meer graag in zijn bak. HELP!

Bericht door Dinky »

Mocht je graag kittens in huis willen hebben dan zou je kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn om kittens op te vangen voor een kitten opvang of asiel ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kater plast niet meer graag in zijn bak. HELP!

Bericht door Anne »

dat is een goed idee van Dinky. Asiels zitten best wel verlegen om opvanggezinnen.
Ik vind het in deze tijd te zot voor woorden om überhaupt een nestje te willen beginnen met je poes.
Asiels zitten overvol :-|
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
BegemotMaya
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2016 01:05
Locatie: Rotterdam

Re: Kater plast niet meer graag in zijn bak. HELP!

Bericht door BegemotMaya »

Is goed, dank jullie wel allemaal!
Groetjes van Anna, Begemot&Maya
Plaats reactie