poes sproeit na baarmoederverwijderen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
tine83
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2016 08:11

poes sproeit na baarmoederverwijderen

Bericht door tine83 »

Goedemorgen,

Onze poes is afgelopen zaterdag geopereerd, omdat ze een baarmoederontsteking had. Alles is verwijderd, omdat we toch al bezig waren om haar te laten steriliseren. Echter begon ze 2 dagen erna in huis te plassen en te sproeien. Ze pieste zelfs over me heen toen ze op schoot kwam! Gaat dit vanzelf weer over? Want ik loop nu alleen maar als een bezetene achter de kat aan omdat ze overal sproeit.
m.v.g
tine
Dorien66

Re: poes sproeit na baarmoederverwijderen

Bericht door Dorien66 »

Welkom hier op het forum.

Heb je al contact gehad met de dierenarts? Want ik vind het wel wonderlijk dat de poes zelfs op schoot sproeit. Krijg bijna het idee dat ze het onbewust laat lopen.
tine83
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2016 08:11

Re: poes sproeit na baarmoederverwijderen

Bericht door tine83 »

Nee ze laat het niet lopen want ze draaide zich gewoon om en spoot het met een keiharde straal tegen mij aan, dus ze doet het bewust. Ik ben inmiddels echt gek ervan aan het worden! Heb nu haar romper uitgedaan hopen dat dat helpt.
Dorien66

Re: poes sproeit na baarmoederverwijderen

Bericht door Dorien66 »

Jeutje... Sorry, ik heb echt geen flauw idee. Ik hoop dat iemand anders hier wat kan bedenken. Sterkte ermee!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: poes sproeit na baarmoederverwijderen

Bericht door Rik »

O, ze had het rompertje nog aan? Misschien vond ze dat niet zo'n goed idee en was ze het er niet mee eens (of had ze beperkte bewegingsruimte) en was dit een manier om dat te laten zien. Ik hoop dat ze het zonder rompertje aan niet meer doet.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
tine83
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2016 08:11

Re: poes sproeit na baarmoederverwijderen

Bericht door tine83 »

in ieder geval bedankt voor het meedenken! Net de romper uitgedaan en ze zit zich nu heel uitgebreid te wassen, dus ik hoop echt dat het daaraan ligt.
Dorien66

Re: poes sproeit na baarmoederverwijderen

Bericht door Dorien66 »

En? Hoe is het nu?
poezeloes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jan 2016 12:05

Re: poes sproeit na baarmoederverwijderen

Bericht door poezeloes »

Dan zou ik toch eens raad vragen aan de DA, dit is geen gewoon gedrag.
tine83
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2016 08:11

Re: poes sproeit na baarmoederverwijderen

Bericht door tine83 »

sorry voor de late reactie!!
Maar het gaat nu goed wat betreft sproeien. Nadat de romper uit was heeft ze het niet meer gedaan.
Plaats reactie