dringend Hulp gezocht

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
daantje81
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2015 22:43

dringend Hulp gezocht

Bericht door daantje81 »

Ik heb echt een heel groot probleem. Heb 2 schatten van katten in huis. 1 kat en 1 poes. De poes heeft ongeveer 2 jaar geleden flinke blaasontsteking gehad en plaste daarbij heel Het huis onder. De ontsteking was vrij snel verholpen maar het plassen is gebleven. Ik heb werkelijk waar alles al geprobeerd. .. Extra kattenbakken, feliway, gedragstherapeut, zo'n Katten fluisteraar, plakplastic op het raam dat ze geen katten van buitenaf ziet, andere brokken noem maar op... Het heeft me al honderden euro's gekost maar niks helpt. Ik zit op de bank en ze komt naast me zitten en sproeit zo tegen het gordijn aan... Op het aanrecht echt overal plast ze Ik word er zooo ontzettend gek van!!! Heeft iemand misschien nog enig idee wat ik nog kan doen. .. Ben ontzettend wanhopig op het moment! !!
daantje81
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2015 22:43

Re: dringend Hulp gezocht

Bericht door daantje81 »

Ze is trouwens wel gewoon gesteriliseerd!!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: dringend Hulp gezocht

Bericht door castratenkoor »

Heb je ook ander soort kattenbak geprobeerd? Grote hoge speciebak b.v.? Hier erg geliefd bij de katten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: dringend Hulp gezocht

Bericht door Adriana »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 60&t=10130

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 56&t=29355

dit zijn topics met veel tips en informatie en ik weet het, het zal wat tijd kosten om daar doorheen te lezen.
wij kennen jouw situatie op basis van je teksten onvoldoende om gelijk een goeie reactie te geven, situties herkennen dus eventuele oorzaken opsporen is voor jou veel makkelijker.
het is bovendien een vaak voorkomend probleem en er is al veel over geschreven.

ik zou beginnen met zeker weten dat ze geen blaasontsteking meer heeft en dan naar het aantal en de locatie van de kattenbakken kijken. doorgaans te weinig en niet op verschillende plaatsen.
beaphar heeft een spuitflesje om geur van urine goed te verwijderen in combi met biotex vloeibaar.
en welkom op het forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
daantje81
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2015 22:43

Re: dringend Hulp gezocht

Bericht door daantje81 »

Hartelijk dank voor de reacties. .. Ik ga alles weer is goed doorlezen. Schoonmaakspullen gebruik ik inderdaad en de kattenbakken kan ik niet meer kwijt in mn huisje ;) ze poept en plast ook gewoon op de bakken.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: dringend Hulp gezocht

Bericht door nellebel »

is het sproeien of plassen wat ze doet?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: dringend Hulp gezocht

Bericht door castratenkoor »

Wanneer is haar urine voor het laatst onderzocht? Zoiets als een blaasontsteking keert vaak vaker terug als mens of dier er overgevoelig voor is. Welke soorten voer heb je geprobeerd? Ook speciaal-voer voor katten met urinewegproblemen?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: dringend Hulp gezocht

Bericht door Dinky »

Hoe is beoordeeld dat de ontsteking verholpen was?
Is er al eens een echo gemaakt van (het gebied rond) de blaas?

Toen ik recent bij de dierenarts was vertelde deze mij dat ze het in de week ervoor al 3 keer had meegemaakt dat er geen gruis werd aangetroffen in de urine maar er wel een grote gruissteen in de blaas bleek te zitten. Ook vertelde ze mij dat er vaak een onderliggende oorzaak is voor een blaasontsteking. Dit kan gruis zijn maar ook bijvoorbeeld een poliep of een vreemd gevormde blaas.
Bij mijn poes bleek de oorzaak nog weer anders te liggen (bleek liesbreukje te zijn waar de blaas half doorheen zat).
Wanneer er geen echo is gemaakt zou ik dat zeker overwegen. Bij mijn dierenarts moest ik daar 66,85 voor betalen en vond ik erg meevallen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
daantje81
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2015 22:43

Re: dringend Hulp gezocht

Bericht door daantje81 »

Echo is inderdaad gemaakt. ... Alles is echt goed met dr. Heb ook van Royal cannin nu de speciale brokken voor urinewegen.....
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: dringend Hulp gezocht

Bericht door Cari »

Ik lees in je bericht "ze sproeit tegen het gordijn aan". Sproeien heeft niets te maken met een blaasontsteking of blaasgruis, dat is puur een gedrags-kwestie. In dat geval denk ik dat je het ook zoeken in jouw gedrag. Het kan zijn dat de aandacht die ze erdoor krijgt, haar het steeds weer laat doen.
Je zou eens kunnen testen wat ze doet als ze bv een weekje naar een pension gaat.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie