Kater 3 jaar sproeit

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
klaaz0r
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2015 17:40

Kater 3 jaar sproeit

Bericht door klaaz0r »

Sinds een paar dagen hebben wij poespoes uit het asiel gehaald, hij is niet helemaal nieuw voor ons. Hij was namelijk van onze buurman maar die wou er niet meer voor zorgen omdat hij alles onder sproeide, de kat kwam echter bij ons erg veel over de vloer en daarom hebben we besloten hem toch in huis te halen.

Nou hebben we hem sinds 2 dagen hier in huis en moet hij binnenblijven (omdat wij en het asiel) bang zijn voor problemen met de buurman. Dit bevalt poespoes niet al te best, vrijwel de hele dag miauwt hij soms slaapt hij lekker en is er niks aan de hand.

Hij heeft nu 3 keer echt gesproeit in de gang en bij de deur, op plekken als de slaapkamer/woonkamer heeft hij het nog nooit gedaan gelukkig. We geven hem geen nat voer meer want daarvan begon hij veel scheten te laten ?

De reden dat we deze kat zo graag willen is omdat hij ontzettend lief is, hij komt altijd kroelen en graven met zijn pootjes, een super lief beestje maar ik ben bang dat dit een moeilijk avontuur word. Als iemand ons zou kunnen helpen zou het top zijn! ik heb wel wat gelezen over feliway?
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kater 3 jaar sproeit

Bericht door Cari »

Normaal gesproken hou je een nieuwe kat een paar weken binnen om hem aan zijn nieuwe huis en eigenaar te laten wennen. Jullie hebben echter een heel ander geval, want meneertje is bekend met jullie en zijn nieuwe huis. Hij is altijd gewend geweest om naar buiten te gaan en nu zit hij ineens gevangen. Hij ziet en hoort de buurtkatten, maar kan niets ondernemen om zijn territorium te markeren en zijn aanwezigheid kenbaar te maken. Wat doet hij dus? Het enige wat hij kán doen: afbakenen waar het wél lukt en dat is nu in jouw huis. Het is hem niet kwalijk te nemen, maar je hebt wel een probleem.
Weet je buurman niet dat de kat nu bij jou woont? Je kan deze kat niet de rest van zijn leven binnen houden en als je hem niet naar buiten durft te laten vanwege die buurman, vrees ik dat de kat elders beter af is. Toen hij eerder bij jullie over de vloer kwam, sproeide hij toen ook in huis?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Crayno
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mei 2015 13:13

Re: Kater 3 jaar sproeit

Bericht door Crayno »

Probeer eens een krabpaal/plank neer te zetten waar hij sproeit.
Hij kan dan nog steeds zijn territorium markeren, alleen op een nadere manier.
Heeft bij mij gewerkt
Plaats reactie