Buitenkat wil niet meer naar buiten en poept in huis

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Buitenkat wil niet meer naar buiten en poept in huis

Bericht door G+S »

Ik kan wel merken dat je nog niet zo lang actief bent op dit forum..

Ik namelijk wel.

En ik kan de berichten die hier voorbij zijn gekomen met katten die abcessen en wonden hebben door gevechten echt niet op 1 hand tellen ;-) die kans is dus redelijk groot..

Daarbij als iedereen zo zou denken als jij (wat gelukkig niet zo is) zouden we binnen no time een gigantische hoeveelheid aan katten rond hebben lopen.. :(
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Buitenkat wil niet meer naar buiten en poept in huis

Bericht door kansarmedieren »

Je kater heeft een grote kans besmet te worden om kattenaids en/of leucose. Dat zijn dodelijke ziektes en worden veroorzaakt door vechten. Het komt nog steeds voor in het plaatselijke dierenasiel zitten er weer 2 het waren niet gecastreerde katers die gaan binnenkort naar dierenthuis.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Buitenkat wil niet meer naar buiten en poept in huis

Bericht door Cari »

Buiten dat: er zijn ook in Nederland enorm veel verwilderde katten. Ongecastreerd, want tenslotte heb je voor die actie een verantwoordelijk mens nodig. Jouw kater zorgt er keer op keer voor dat er een poesje gedekt wordt en maar moet zien hoe ze haar jongen en zichzelf in leven houdt. Het is o zo zielig om je kater te castreren, maar de poezen die door zijn ballen bevrucht worden en kittens op de wereld zetten die voor een groot deel vroegtijdig omkomen door niesziekte en andere ellende, waarbij moeders ook vaak nauwelijks nog op de poten kan staan..... nee, dat is niet erg :roll: .
Zolang mensen niet in staat zijn verder te denken dan hun eigen huisje en tuintje, blijft dit enorme kattenleed bestaan. Je wordt bedankt, namens alle zwerfkatten.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Buitenkat wil niet meer naar buiten en poept in huis

Bericht door mittenslief »

ik ben 1 van een aantal pleeggezinnen hier in de stad...die elk jaar minstens 20 tot 30 kittens in de pleeg krijg van de o zo zielige katers die niet geholpen zijn...hier in de stad is een aantal van 300-400 gevonden kittens per seizoen niet uitzonderlijk....dus help aub niet mee aan kattenleed die niet noodzakelijk is en laat je kater netjes helpen.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gwenlian
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 nov 2014 16:06

Re: Buitenkat wil niet meer naar buiten en poept in huis

Bericht door Gwenlian »

Dit is toch wel één van de domste forums die ik ooit gezien heb.
Ik heb het hier niet over jullie meningen over castratie en kattenbakken, maar gewoon het totale onvermogen om volwassen te kunnen communiceren.

Je mening geven kan ook op een passieve en aardige manier, maar ik word meteen uitgemaakt voor een slecht mens, een eigenaar die haar kat verwaarloost en het beter kan afstaan aan het asiel, de oorzaak van kattenoverschot en kattenaids.
Er lijkt gewoon maar niet een beetje meegegeven te kunnen worden, gewoon een gebrek om iets van twee kanten te kunnen bekijken, er bestaat alleen slecht en goed.
En dan vraag ik mij toch echt af waar dat nou vandaan komt?, op andere forums kan ik gewoon normaal communiceren als ben je het met elkaar oneens een discussie hoeft geen ruzie te zijn.
Het enige wat ik kan bedenken is dat de mensen hier naast hun katten simpelweg weinig mensen hebben om mee te praten. Maar laat ik dan maar blij zijn dat jullie katten het goed hebben.

PS Rik jij bent eigenlijk de enige die normaal heeft kunnen communiceren, Nikki 2309 heb ik geen bericht van terug gehad, maar ook geen vooroordelen tegen :) laat ik maar niet alles over één kam scheren.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Buitenkat wil niet meer naar buiten en poept in huis

Bericht door Adriana »

we hebben je geinformeerd over kattenoverschot, gebrek aan dierenwelzijn bij zwervers, oplopen van vaak dodelijke ziektes bij vechtpartijen, sproeien van ongecastreerde katers, noodsituaties in de opvang bij particulieren en asiels en nog zo wat..
als resultaat van het ongecastreerd laten rondlopen van onder andere jouw kater.

en jouw reactie..?
Gwenlian schreef:Dit is toch wel één van de domste forums die ik ooit gezien heb.
Ik heb het hier niet over jullie meningen over castratie en kattenbakken, maar gewoon het totale onvermogen om volwassen te kunnen communiceren.
communiceren staat voor wisselwerking, dus uitwisselen van berichten en dat is wat er in dit topic gebeurt.
alleen en als zo vaak.. sommige topicstarters willen alleen lezen wat in hun eigen straatje te pas komt.
en al het andere wordt bestreden en Kattensite is dan in jouw ogen één van de domste forums.
ik heb enige ervaring, ben redelijk ingelezen en dat valt reuze mee hoor!

en nee, we zijn het niet eens met je aanpak en hebben het volste recht die mening te geven.
en nee, we zien ondanks breed aangedragen alternatieven, geen echte oplossing voor je 'probleem'.
en ja, we geven je de nodige ervaringsinformatie over dodelijke ziektes, opgelopen verwondingen, aantal op te vangen 'zwerf'kittens.
en dat heeft meer met de werkelijkheid te maken dan jouw gevolgtrekkingen uit een paar onlangs uitgezonden BBC-documentaires.

je bent de zoveelste met dit soort opmerkingen over al dan niet castreren van zijn (want altijd mannen) kater en we komen daar niet uit.
en dat weet jij ook wel en als je op meerdere forums schrijft, waarom hier dan een topic geopend?
lekker beetje jennen en kwetsende opmerkingen maken over forumleden, 'die weinig mensen hebben om mee te praten'.. ...?

bij het forumoverzicht kun je zien over welke onderwerpen informatie wordt uitgewisseld en vragen worden gesteld en beantwoord en ervaringsinformatie wordt gedeeld.

hoop dat je je mening over dit forum snel bijstelt en een ander onderwerp bedenkt dan 'castreren/niet castreren'. daar zijn al zat topics over en heeft vooral met houding en verantwoordelijkheid nemen te maken.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Buitenkat wil niet meer naar buiten en poept in huis

Bericht door Dinky »

gewoon normaal communiceren als ben je het met elkaar oneens een discussie hoeft geen ruzie te zijn.
Hier ben ik het helemaal mee eens en is precies wat ik hier zie gebeuren.
Wij dragen informatie aan (wat allemaal te maken kan hebben met het feit dat jouw kater niet meer buiten zijn behoefte wil doen, het probleem waar je mee binnen komt) op basis van ervaringen.
En wat doe jij vervolgens? Het forum uitmaken voor dom :roll:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gwenlian
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 nov 2014 16:06

Re: Buitenkat wil niet meer naar buiten en poept in huis

Bericht door Gwenlian »

Echt precies wat ik als reactie's kon verwachten :P Volgens mij ben ik er heel duidelijk in geweest dat ik jullie niet dom vind om jullie mening over castreren en kattenbakken, toch gebruiken jullie dit als verdediging om aan te tonen dat jullie niet dom zijn. Maar bekennen dat jullie misschien iets wat grof en kwetsend zijn geweest, dat zit er niet in.
Ik vind het dan ook wel een beetje hypocriet Adriana dat je zegt dat IK degene ben die mensen kwetst.
Ook vind ik je echt heel erg dom (gewoon mijn mening toch) dit zijn onder andere jou uitspraken:

- Je hebt een kattenluik in je badkamer? dan sluit je daar vast je kat op!
- Je kat kan beter naar een asiel hier krijgt het zeker meer liefde en verzorging
- communiceren staat voor wisselwerking (ben je autistische ofzo? je neemt de letterlijke vertaling over van communiceren, maar had ik het niet over VOLWASSEN communiceren?
- lekker beetje jennen en kwetsende opmerkingen maken over forumleden (beetje hypocriet niet?)
- als je op meerdere forums schrijft, waarom hier dan een topic geopend? ( Heb je ooit eens van een forum gehoord dat niet over katten gaat?)
-en een ander onderwerp bedenkt dan 'castreren/niet castreren (Mijn onderwerp ging helemaal niet over wel en niet castreren, dat is wat jullie er van hebben gemaakt, on relevante informatie geven)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Buitenkat wil niet meer naar buiten en poept in huis

Bericht door Adriana »

gwenlian oid, denk je nou echt dat ik met jou ga zitten kissebissen en onder de indruk ben over wat jij van mij vindt?
het forum vind je dom en mij vind je intussen ook dom.. het zij zo.

denk dat er niks zinnigs aan dit topic is toe te voegen, door mij in ieder geval niet..
veel succes met het oplossen van je probleem en houd je het dierenwelzijn een beetje in de gaten?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Buitenkat wil niet meer naar buiten en poept in huis

Bericht door Cerna »

artemis schreef:Maar dit is een fijn forum dat duidelijk het virtuele overstijgt…
Misschien zou je eerst nog eens wat meer berichten moeten lezen voordat je je mening over ons en dit forum ventileert!
Jij wilt jouw kat kneden naar jouw wensen omdat je - volgens jou - geen plek hebt in huis voor een kattenbak en last hebt van de korrels. Maar er zijn veel katten die het helemaal niet fijn vinden om buiten hun behoefte te moeten doen en jouw kat is er dus één van. Hij maakt jou duidelijk, door zijn behoefte op de plaats te doen van de kattenbak, dat de bak terug moet komen.
Waarom? Misschien graaft hij liever in kattengrit ipv nat zand, misschien heeft hij buiten iets meegemaakt terwijl hij zat te poepen waardoor hij niet meer buiten durft?
Ik heb katten gehad die buiten kwamen en naar binnen kwamen om op de bak te gaan en daarna weer naar buiten gingen. Zij vonden het dus niet fijn om buiten hun behoefte te doen.

En straks wordt het winter, gaat de grond bevriezen en kan de kat helemaal zijn behoefte niet meer onder dekken. Wil je dit protestgedrag dus voorkomen, zul je je aan moeten passen aan de kat en niet van hem willen eisen dat hij zich aan jou aanpast want dat gevecht verlies je altijd!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Buitenkat wil niet meer naar buiten en poept in huis

Bericht door Ilone »

Say what?!
Sorry hoor, maar we zijn állemaal heel netjes geweest. Ik had graag heel andere dingen aangekaart, maar heb me ingehouden omdat dat niet in het topic hoorde..
Maar we zijn hier allemaal voor het welzijn van de kat, niet of het baasje het wel of niet leuk vind om een kattenbak binnen te hebben. Je schaft een kat aan, en dan wéét je wat daar allemaal bij komt kijken. Djeez, en jij noemt ons dom?? Verwacht niet veel positieve reacties meer hier...Momenteel hebben we wel wat belangrijkers aan ons hoofd dan die k*tkattenbak van je....
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Buitenkat wil niet meer naar buiten en poept in huis

Bericht door Featherr »

Je hebt hélémáál gelijk. Katten willen helemaal niet vechten en gaan elkaar liever uit de weg. En buiten bij weilanden kunnen ze dit ook. Maar in Nederland is het veel te vol gebouwd en kunnen katten elkaar niet uit de weg gaan. Ze komen elkaar tegen in kleine steegjes en dan? Denk je dat ze elkaar dan de hand schudden en vrolijk weggaan? :roll:

Hier in de buurt is er 3 tot 7 keer per week een kattenruzie. Dat is als het rustig is dus 3x.. En als het 'druk' is ELKE dag. En negen van de tien keer zijn het ook nog dezelfde katten die elkaar elke keer weer tegen komen omdat hun tuinen in het zelfde steegje uitkomen en het dus beiden hun territorium vinden. Een van de twee katten mag volgens mij ook neit naar binnen want hij ligt soms uren voor de voordeur op de koude tegels. En ik zie hem elke dag buiten. Er komt een dag dat ze elkaar zo verwonden dat ze niks meer kunnen.

Je kat geeft aan dat hij het binnen fijner vind en dat betekent dat die om de een of andere reden heel graag bij je is. Of wij dit snappen laten we maar even in het midden. En dan gooi jij hem naar buiten en gooi je het kattenluikje dicht. Want zo leert hij het wel.
Ik ga niet eens beginnen over het niet castreren.
Ik heb ook klein gewoond en mijn katten gingen niet eens naar buiten, je gaat me niet vertellen dat je helemaal nergens in je huis plek hebt voor een kattenbak of zoals Rik al aandraagt om een bak te plaatsen op je balkon. Heb je geen steentjes in je huis én kan je je kat in de gaten houden (ja, dit kan je via plas en poep doen.) hoe het met je kat gaat.

Om te beginnen over de forumgebruikers dat ze 'niemand hebben om mee te praten' vind ik een erg lage actie. Ze proberen je te helpen, en ja, soms doen ze dat niet even tactisch maar er zitten hier geweldige leden die zich met hart en ziel inzetten voor zwerfkatten en die dus jaarlijks honderden kittens zien die uit een gedumpte kat komen. Die meer dood dan levend zijn.
Jij vind het echter nogal komisch allemaal, want jij vind dat jouw kat helemaal niet gecastreerd hoeft te worden want als de katten geen kittens mochten krijgen zouden ze wel geholpen zijn. Ooit bedacht dat als hij een zwerfkat vind die door een kater zoals jouw kat bezwangerd is helemaal niet geholpen kan zijn? Omdat het arme beest helemaal geen eigenaar heeft? Haar eten zelf moet vangen (als ze geluk heeft zijn er mensen die eten neerzetten voor haar) en waardoor haar lichaam helemaal niet klaar is om kitten eruit te proppen omdat ze maar net genoeg eten kan vinden voor haar eigen?

Snap je nu misschien waarom deze mensen het helemaal niet zo komisch vinden? En dat er daarom hier op het forum zo heftig over wordt gedaan? Jaarlijks zitten de asielen bomvol met katten die een huis zoeken.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Buitenkat wil niet meer naar buiten en poept in huis

Bericht door Ilone »

Amen! Dank u.
Dat gejank elke keer als ze niet horen wat ze willen...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie