HELP.

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: HELP.

Bericht door Cari »

Kwestie van goed lezen en ook tussen de regels door 8-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Noa en Baily
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 sep 2014 17:45

Re: HELP.

Bericht door Noa en Baily »

Die opmerkingen zijn zo zielig dat ik er niet eens op reageer...

Wat wil je nou zeggen? Dat ik me katten niet kan opvoeden dus ook geen kind?

Wauw, ik hoop dat je je zelf nog eens tegen komt..
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: HELP.

Bericht door Adriana »

je hebt het nog altijd niet begrepen hè..?

katten zijn niet op te voeden - katten zijn niet op te voeden - katten zijn niet op te voeden -

jijzelf moet de omstandigheden scheppen zodat het probleem wordt opgelost en dat is om te beginnen drie schone kattenbakken..
dat hoeven geen grote bakken met kappen en zo te zijn, een hobbykrat is ook prima..

en die techniek heb je straks bij je peuter ook nodig, zorgen dat alles in huis zo veilig is dat peuter geen 'stoute' en dus gevaarlijke dingen kan uithalen..

jouw reactie spreekt boekdelen en ik wens je verder veel succes met je kitten- en babyproject..
daar zul je jezelf vrees ik gaan tegenkomen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Noa en Baily
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 sep 2014 17:45

Re: HELP.

Bericht door Noa en Baily »

Jammer dat ik jaren op de kinderopvang heb gewerkt, en dus prima weet hoe kinderen in elkaar zitten.

Als katten niet opgevoed kunnen worden, zo als jij net 3 keer zegt.

Hoe weten ze dat dat ze niet op de tafel mogen?

ohja..
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

HELP.

Bericht door ayla »

Ik sta nog steeds achter plank op de box, ik weet dat dit werkt, gezien bij mijn tante die een hondje heeft met incontinentie problemen vooral op dekens etc.

Wat je ook kunt doen: boxkleed steeds uit box halen als kindje er niet ligt.

Ik heb hier helaas ook te maken met stressjatten. Hoe zie je dit, niet. Zij ontwikkelen steeds opnieuw gruis en plassen dan in huis. Nu met meerdere bakken gaat het stuk beter! Ze willen niet op de bak als daar net ( en daar kan 4 uur tussen zitten!!) de ander is geweest en als ze zelf zijn geweest ook niet. Ik merk echt dat ze alle bakken langs gaan en controleren of ze schoon zijn. De schoonste wordt gebruikt anders is mijn Vloer de Sjaak :)


Een vriendin van mij had 2 katten, lagen bij elkaar, knuffelen, likken, spelen etc. Toch plaste er steeds 1 in huis, ook steeds blaasontsteking. Volgens DA stress vd andere kat. Deze overleed en raad maar: er is nooit meer in huis geplast, nooit meer ontsteking...

Tja doe met de tips wat je wilt, maar volgens mij heb je zelf al bedacht wat je wilt proberen.
Mijn keuze is het niet.
Op een forum waar je advies vraagt krijg je ook meningen en adviezen die je misschien niet wilt horen. Dat hoort erbij.
Vrijheid van meningsuiting nou eenmaal. Wellicht is een forum niets voor jou, dat kan natuurlijk.


Laten we elkaar niet gaan aanvallen en denk dat er slotje kan op dit topic ;)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6829
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: HELP.

Bericht door Dinky »

Noa en Baily schreef:
Hoe weten ze dat dat ze niet op de tafel mogen?

ohja..
Hoe weet jij dat ze niet op de tafel klimmen?
Hier een poes die nooit op salontafel komt, toch had de plant op de tafel ineens geen punten meer aan de bladeren. Onze poes weet dat ze niet aan de bank mag krabben en zien het haar ook nooit doen, toch bevat de bank vele krabsporen :roll:

Jij vraagt hier om advies, je krijgt advies en voelt je dan ineens aangevallen. Vraag me dan sterk af wat je dan verwacht van advies? Wanneer je advies vraagt blijkt toch dat je niet alles goed doet voor de specifieke katten?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: HELP.

Bericht door pinguin »

wow wat kan jij fel reageren. Wat had verwacht voor advies geef je katten maar een pak slaag dan leren ze het wel af :roll:

Heb je er al bij stil gestaan wat een voor stress volle veranderingen het voor de katten is? Straks ineens een baby iedereen wil komen kijken dus veel mensen over de vloer en jij wil dan nog je katten proberen op te voeden.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
EliekeTips
Huiskat
Huiskat
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:55
Locatie: Leeuwarden

Re: HELP.

Bericht door EliekeTips »

Ik geloof zeker wel dat je het beste wil voor je katten, maar denk dat je zoekt naar een oplossing die er niet is. Elke kat vertoont dit gedrag om een andere reden. Bij jou katten is het een gewoonte geworden.

Het enige wat ik verder ga zeggen is dat katten gek zijn op de lucht van chloor en wasverzachter en een hekel aan de geur van alcohol en spiritus. Dus als je je box regelmatig schoonmaakt met spiritus werkt dat wellicht wel, maar controleer even of dat met de kleine ook kan.
Plaats reactie