Ineens op bed plassen.

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Turbo-Mafia
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2014 15:35

Ineens op bed plassen.

Bericht door Turbo-Mafia »

Hallo,

Sinds een paar dagen zijn mijn vriend en ik trotse baasjes van 2 leuke kittens. Beide zijn ze erg leergierig, hoewel 1 ervan nogal angstig is. De krabpaal was eng, de kattenbak was eng, hij kwam.niet naar jou en jij mocht niet naar hem lopen. De andere was gelukkig makkelijker daarin en daardoor heeft hij geleerd.dat het niet eng is. Ze zijn nu allebei zindelijk, komen kroelen, gebruiken de krabpaalen eten en drinken goed. Wij wonen in een grote studio, waardoor onze slaapkamer niet afgeschermt is. We hebben, tot vannacht, daar ook geen problemen mee gehad. Vanmorgen werd ik wakker en er lag een heel klein stukje.drol en 2 plasjes. We hebben nu allemaal kussens en dingen zodat de slaapkamer afgeschermt is, maar ik vind het niet zo leuk als we steeds een hindernisbaan over moeten steken als we willen slapen of opstaan. Is hier een oplossing voor dat ze het niet meer op bed gaan doen? Ik weet niet of ze het beide doen of maar 1 ervan.

Met vrendelijkw groet, Roos.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Ineens op bed plassen.

Bericht door Dinky »

Plassen op bed zou ook een medische oorzaak kunnen hebben ipv 'gewoon' onzindelijkheid (zelf is het eerste waar ik aan denk blaasontsteking/blaasgruis).
Meestal wil een kat namelijk iets duidelijk maken wanneer ze op andere plaatsen plassen dan kattenbak wanneer ze daarvoor wel zindelijk waren ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Ineens op bed plassen.

Bericht door Cari »

Ik zou een extra kattenbak heel dicht bij je bed zetten. Je zegt een grote studio te hebben en als kittens ineens 'moeten' en de kattenbak is ver weg, tsja.... dan maar ter plekke.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
RobertK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 jul 2015 23:57
Locatie: Zwolle

Re: Ineens op bed plassen.

Bericht door RobertK »

Even een ouder topic omhoog halen. Bij mij hebben ze ook wel eens op bed geplast (kattenbak was niet schoon genoeg meer) en nu gebruiken ze het bed vaker als toilet. Hoe kan ik de geur van de urine eruit krijgen? Ik ben er achter gekomen dat het echt door de matras heen is gegaan :(
Intussen mogen ze niet meer zonder begeleiding op de slaapkamer komen.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Ineens op bed plassen.

Bericht door BloemTetsu »

Ik heb hier geen ervaring mee, maar wel met vieze geuren, geen urine overigens wel melkkots, uit matras halen:
Mengsel maken van soda en water en dit mengsel op de vieze plek smeren en laten drogen en daarna kan je het er afstofzuigen.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ineens op bed plassen.

Bericht door castratenkoor »

Stalfris schijnt ook een goed middel te zijn. In ieder geval geen chloor gebruiken, dat stimuleert juist om het op die plek vaker te doen.
Heb je genoeg kattenbakken staan en maak je ze genoeg schoon?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
RobertK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 jul 2015 23:57
Locatie: Zwolle

Re: Ineens op bed plassen.

Bericht door RobertK »

Ik heb 2 bakken staan die elke dag schoongemaakt worden. De 1e keer dat 1 van beide op bed plaste was omdat ik de bakken te laat had schoongemaakt. Sindsdien gebeurde het vaker en kan ik er vanuit gaan dat het gebeurt als ik de slaapkamerdeur open laat en ze er onbeheerd bij kunnen.
Het chloor verhaal ben ik bekend mee. Schijnt ook goed te zijn bij het zindelijk maken.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ineens op bed plassen.

Bericht door Adriana »

hier goeie ervaringen met biotex vloeibaar als het nog te dweilen of deppen is en beaphar om te ontgeuren. stinkt in het begin naar zuurtjes maar trekt na een half uurtje weg en dan geurloos.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ding/19676
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie