Kitten poept buiten de bak

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
jjooyyccee
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2012 09:47

Kitten poept buiten de bak

Bericht door jjooyyccee »

Hoi Hoi allemaal,

Ik heb me maar eens aangemeld op deze site, omdat ik het zelf eigenlijk niet meer weet!
Heb al best wel wat dingen geprobeerd.

Ik zal eerst even mijn situatie uitleggen:
9 weken geleden kreeg ik mijn eerste kitten (kater) in huis. Hij was toen 10 weken oud en deed het heel erg goed. Poepte en plaste netjes op de bak. Toen had ik nog maar één kattenbak in huis staan.
Wij zochten nog een andere kitten erbij, als speelkameraadje. Heel toevallig kregen we een aanbod van een poesje uit hetzelfde nestje. Zij kwam 3 weken later.
De eerste twee dagen hebben ze alleen maar ruzie gemaakt, maar nu gaat het uitstekend en zijn ze heel lief voor elkaar. (samen slapen, spelen enz. enz.) Ik heb er toen 2 bakken bijgezet. (dus nu zijn er 3 bakken voor 2 kittens)
Maar het vreemde is dat sinds die tijd (nu 6 weken geleden) een van de twee buiten de bak poept, 2x op een dag. Ze doen het alleen als wij niet kijken ('s nachts of als we even weg zijn) en ik denk dat de kater het is.

Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Tips?
Ik zou deze heel graag willen ontvangen, want ik weet het eigenlijk niet meer!!!

Heel erg bedankt alvast!!!
Groetjes Joyce
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kitten poept buiten de bak

Bericht door Leonie89 »

misschien kun je hier wat vinden:

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... start=1065

het is een groot topic, maar ik kan me herinneren dat pas geleden, dus aan het eind van het topic gepraat werd over het plassen of poepen buiten de bak..
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten poept buiten de bak

Bericht door Adriana »

er kunnen heel erg veel oorzaken zijn waarom een katzel/kitten buiten de bak poept.
sommige katten gebruiken een bak niet als er wat in ligt, plaats verkeerd, grit afgekeurd, agressief stinkend schoonmaakmiddel, wel/geen kap en zo.

lees de topics door voor nog meer onmogelijkheden en ga experimenteren met alternatieven..
want dat is de enige manier, als een medische oorzaak is uitgesloten, om erachter te komen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie