Kyra (meisje) plast op de deurmat

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kyra (meisje) plast op de deurmat

Bericht door nellebel »

onze nellie deed dit ook een periode. op de mat bij de achterdeur. bleek dus buurtkatten bij ons rond te lopen. ik heb me vooral op buiten gericht. katteschrik, koffiedrap, vanalles geprobeerd. toen de tuin werd omheind met schutting (stond al gepland) was het afgelopen. zij bakende haar territorium af omdat ze vanonder de deur de buurtkater rook.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
SamKyra
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 apr 2012 13:00

Re: Kyra (meisje) plast op de deurmat

Bericht door SamKyra »

Kyra is het zusje van Sam, onze kater. Ik heb ze beide vanaf kitten af aan. Sam doet alles netjes op de bak, totaal geen problemen mee. Het maakt niet uit of ik thuis ben of niet, ze doet alles op de mat, behalve haar poep. Ik ben niet verandert van grint, altijd hetzelfde. Kyra is een lieverd! een echte kroelkat. Sam en Kyra gaan heel goed samen...
Voor zover ik weet lopen hier geen buurtkatten, ik woon in een appartement.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kyra (meisje) plast op de deurmat

Bericht door nellebel »

toch vreemd dat ze het bij de deur doet. mat weg laten, goed schoonmaken (maar niet met chloor want dat vinden ze lekker ruiken), bak er neer zetten. en misschien feliwayverdamper? misschien is ze toch wat onzeker of geschrokken ergens van waardoor ze haar terrein goed wil afbakenen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kyra (meisje) plast op de deurmat

Bericht door Chiquita98 »

Ben benieuwd of je ondertussen inderdaad al wat geprobeerd hebt.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kyra (meisje) plast op de deurmat

Bericht door castratenkoor »

nellebel schreef:toch vreemd dat ze het bij de deur doet. mat weg laten, goed schoonmaken (maar niet met chloor want dat vinden ze lekker ruiken), bak er neer zetten. en misschien feliwayverdamper? misschien is ze toch wat onzeker of geschrokken ergens van waardoor ze haar terrein goed wil afbakenen
Is juist DE beruchte plek bij de deur - als er wildgeplast wordt.
Ik heb ook niet voor niks daar een grote kattenbak staan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
klitteband
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 mar 2012 00:46

Re: Kyra (meisje) plast op de deurmat

Bericht door klitteband »

hoi

Nou ben ik absoluut geen expert op dit gebied, ben zelf aan het knokken om mijn kat, die helemaal niet zindelijk is opnieuw te trainen.
Maar ik zou me kunnen voorstellen dat een kattebak achter de deur niet altijd kan.
Ik zou dan bv de deur niet meer open en dicht krijgen..

Na 100 keer schoonmaken met van alles en nog wat lijkt hier alcohol, opgelost in water, het best te helpen.
De voor en of achterdeur zijn hier ook favoriet maar dat komt wel degelijk door buurkatten en daar is bar weinig aan te doen..helaas.

Wat misschien voor jou helpt is een favoriet lapje (of geef haar een lapje waar ze een tijdje op kan liggen) en leg dat bij de deur.
Ik heb dit bij een aantal plekken gedaan (bank, stoel etc.) en dat werkt hier vooralsnog prima.
Ook een bakje eten bij een fãvoriete plas/of sproeiplek kan helpen. De zijkant van de bank word hier al 3 weken met rust gelaten...er staat een drinkbakje voor. En elders een bakje eten en dat werkt ook.
Een voerbakje of een lekker ruikend (eigen geur) dekentje neemt misschien minder ruimte in beslag.
Mochten er toch katten op de hal of galerij lopen en je eigen katten niet dan kan je misschien nog van dat anti katten spul sprayen...maar daar weet ik niet zo veel van.

Succes!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kyra (meisje) plast op de deurmat

Bericht door nellebel »

ik heb ook een tijdje alufolie op de mat gehad. maar ons geluk was dat nellie alleen op de mat plaste en niet op de tegels als de mat weg was. (ik kan ook geen bak achter de deur zetten, kan ik niet meer binnen). alleen lastig om je voeten te vegen zonder mat maar ja. maar op de alufolie plaste ze ook niet. totdat ze in de gaten kreeg hoe ze hee lvoorzichtig de alufolie kon verwijderen.
ik had trouwens n droogloopmat liggen. 2x gewassen op 90 graden, maar je blijft de pies ruiken. en zolang je die ruikt ,ruikt zij het ook en blijft ze piesen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie