in huis poepen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
29spookje1994
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2012 21:32

in huis poepen

Bericht door 29spookje1994 »

Hallo,
Ik heb een kat van 9 jaar oud, het is niet echt een kroelkat, en is meestal buiten.
zo'n 2 weken gelede kwam hij thuis met een enorme wond op zijn wang. gelijk naar de dierenarts gegaan, en hij heeft medicijnen gekregen en alles.
maar nu poept hij sinds een week in het huis, vooral op dekens, maar ook op het aanrecht echt overal,
weet iemand of het zou kunnen, dat hij nog ziek is van die wond? en dat die door het poepen wilt zeggen dat hij nog niet helemaal gezond is?
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: in huis poepen

Bericht door lidewij020 »

Het poepen op rare plaatsen kan ook veroorzaakt worden door stress. Je kat heeft waarschijnlijk een heel avontuur beleefd. Het kan ook dat hij nog niet helemaal beter is. Ook een kat die zich lichamelijk niet lekker voelt kan op rare plekken zijn behoefte doen.

Misschien is het een goed idee om nog eens langs de dierenarts te gaan voor een uitgebreid lichamelijk onderzoek. Als een medische oorzaak is uitgesloten, zou je een gedragsdeskundige in kunnen schakelen. Die gaat op zoek naar de oorzaak van het gedrag en geeft bijvoorbeeld tips over hoe je kunt zorgen dat je kat beter in zijn vel komt te zitten.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: in huis poepen

Bericht door Adriana »

welkom op het Forum!
als je kat al 9 jaar vooral buiten is en altijd buiten plast/poept, dan is hij helemaal geen kattenbak gewend, denk ik. begrijp dat je één kater hebt..
het zou kunnen dat hij in een enorm gevecht gewikkeld is geweest en intussen bang is om naar buiten te gaan..

wat heb je inmiddels binnen als kattenbak en hoeveel en op verschillende plaatsen?
gaat hij nog steeds zo veel naar buiten of durft hij eigenlijk niet meer?
ik denk dat hij 'zijn' huis aan het markeren is als territorium en als je helemaal geen kattenbakken binnen hebt staan, dan zou ik met twee bv dweilemmers van Blokker eerst daarmee beginnen...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie