wie van de 2 plast in huis

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: wie van de 2 plast in huis

Bericht door artemis »

manon3 schreef:Ben benieuwd wat Hill's te zeggen heeft over de dl-methionine.
Ik heb een tijdje geleden zelf hier een artikel geplaatst over de schadelijke gevolgen die dl-methionine kan hebben.Toen bleek ook dat Royal Canin nergens meer op de ingredientenlijst de dl-methionine vermeld had staan terwijl het er volgens hun wel nog inzit.
Manon3 zou je mij de link kunnen geven naar dat artikel van je?

Intussen heb ik met een beetje vertraging gebeld naar de klantendienst van Hill's met de vraag of er nu wel of niet dl-methionine in hun c/d zit en omdat ze er zelf niet uitraakten gaan ze het navragen en mij het antwoord bezorgen via mail.

Twee dingen hebben ze mij nog terloops gezegd:
Dat de Europese samenstelling kan verschillen van de Amerikaanse (is ook een andere productie)
Dat men niet mag vertrouwen op de samenstellingen te lezen op de sites van Zooplus of andere online verkopers. (hoewel hun eigen - Hillspet - online ingredientenlijst tegenstrijdig is met die op hun verpakking)

Ik laat jullie hun definitieve antwoord weten.

Even een andere vraag: Graanvrije brokken bedoelen jullie daarmee een brok waar ook totaal geen rijst in zit? Want rijst is ook een graan.
Welke brokken zijn dan zoal graanvrij?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: wie van de 2 plast in huis

Bericht door castratenkoor »

B.v. Orijen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: wie van de 2 plast in huis

Bericht door pearlsofpassion »

De graanvrije bij Zooplus zijn Orijen, Acana, Applaws en Porta 21 groene zak.

Wel interessant dat Hill's een aparte europese productielijn heeft. Dat wist ik niet.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: wie van de 2 plast in huis

Bericht door castratenkoor »

Porta 21 zou ik afraden. Zit slecht verpakt, een laagje plastic en die zakken zijn alijd lek.
Voer is daardoor zuur. Ik kan me niet voorstellen dat dat goed is voor de katten, ik ga ervan over mijn nek, zo'n gore lucht.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
manon3

Re: wie van de 2 plast in huis

Bericht door manon3 »

artemis schreef:

Manon3 zou je mij de link kunnen geven naar dat artikel van je?
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... ne#p501361

In dat stukje staat overigens niks over Royal Canin,ik heb toen zelf contact opgenomen met RC over de dl-methionine.
manon3

Re: wie van de 2 plast in huis

Bericht door manon3 »

pearlsofpassion schreef:
Wel interessant dat Hill's een aparte europese productielijn heeft. Dat wist ik niet.
Dat is ook de reden waarom in 2007 in Amerika duizenden katten zijn gestorven door acuut nierfalen nadat ze vergiftigde brokjes hadden gegeten van Hill's en in Europa zijn waarschijnlijk geen slachtoffers gevallen,voor zover bekend dan.
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: wie van de 2 plast in huis

Bericht door artemis »

Ik heb een mail gekregen van Hill's Pet Nutrition B.V.

U heeft gisteren contact met ons gehad betreffende de vermelding van DL-methionine op Hill's Prescription Diet Feline c/d.
We zijn er achter gekomen dat samenstelling op de website niet meer correct is. Deze vermelding is van voor de productwijziging van c/d naar c/d Multicare. In de huidige samenstelling wordt er geen gebruik gemaakt van DL-methionine.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Er zit dus geen dl-methionine meer in hun c/d en de samenstelling op de verpakking is juist.
Ik herinner mij dat c/d vroeger enkel struvietvoorkomend was maar dat de samenstelling enkele jaren geleden gewijzigd werd naar struviet- én calciumoxalaatvoorkomend. Waarschijnlijk werd de dl-methionine er met die productwijziging uitgelaten.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: wie van de 2 plast in huis

Bericht door pearlsofpassion »

He? :eeh:
En hoe doen ze dat dan? Beide voorkomen?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: wie van de 2 plast in huis

Bericht door artemis »

Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: wie van de 2 plast in huis

Bericht door pearlsofpassion »

Hihi, ja mooi, maar omdat ze het zeggen, geloof ik het nog niet. ;-)
Zou wel graag willen weten hoe ze dat bewerkstelligen (aangezien ze ontstaan in verschillende pH en de mineralen beperken ook nadelige gevolgen heeft). Maar ja, als ze het niet zeggen, ga je het ook niet weten. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: wie van de 2 plast in huis

Bericht door Adriana »

pearlsofpassion schreef: Wel interessant dat Hill's een aparte europese productielijn heeft. Dat wist ik niet.
een deel van het in Europa geimporteerde (dieet)voer wordt in Australië geproduceerd. ooit daarover opmerkingen gemaakt tegen meneer Hills in de vorm van 'mijn katzels springen tegenwoordig zo hoog, hoeveel kangeroevlees zit er in jullie voer?' en uit het gestuntel aan de telefoon was wel duidelijk dat ik ergens beet had..
ze hebben tegen mij altijd gelogen over de samenstelling en met name medicijnen, die in k/d zaten/zitten, maar ik had het allergiebewijs op vier grijze pootjes thuis rondlopen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie