Kater plast op gasfornuis als hij zijn zin niet krijgt

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
anoespop
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:17

Kater plast op gasfornuis als hij zijn zin niet krijgt

Bericht door anoespop »

Ik heb 1 poes en 1 kater en sinds kort plast die kater als hij zijn zin niet krijgt op het gasfornuis echt smerig het zijn trouwens broer en zus ze zijn 7 jaar en die kater doet dat sinds kort hij heeft dit van tevoren nooit gedaan ook in de badkamer als daar een handdoek op de grond ligt plast hij daarop.
Wat me ook erg opvalt is dat hij altijd wilt eten,
en geloof me ze komen echt niets te kort er staan zoiezo altijd droge brokjes.
Wie kan me helpen?
Of wie weet waarom hij dat zo maar ineens is gaan doen?
Zou hij ziek zijn?
Hoop dat iemand me kan helpen

gr Anuschka
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: kater plast als hij zijn zin niet krijgt op gasfornuis

Bericht door Ilone »

Als ik jou was zou ik eens een plasje van 'm laten onderzoeken.

Is hij gecastreerd?
Als een kat op vreemde plekken, en vooral zachte plekken zoals handdoeken, gaat plassen dan kan er sprake zijn van blaasontsteking en/of blaasgruis.
Dat hij altijd wilt eten, is dat ook sinds kort? Misschien kan je er dan ook een bloedonderzoek aan vastplakken.
Wil je niet meteen op kosten jagen, maar deze 2 onderzozeken kunnen al een hoop vertellen/uitsluiten.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kater plast als hij zijn zin niet krijgt op gasfornuis

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
met een kater en een poes heb je op zijn minst drie bakken nodig op verschillende plaatsen. en als dat niet het geval is dan zou je, naast de goeie raad van Ilone, daar ook achteraan kunnen gaan. kattenbakken kunnen ook dweilemmers van Blokker zijn, die zijn een stuk smaller en kun je vaak makkelijker ergens kwijt.
in veel van dit soort situaties helpt dat en nemen katzels op een moment geen genoegen meer met eigenlijk te weinig kattenbakken, de regel is eentje meer dan het aantal katten en op versch plaatsen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kater plast als hij zijn zin niet krijgt op gasfornuis

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me aan bij de vorige twee spreker, indien nodig meer kattenbakken, sommige katten plassen graag ruim en riant en dan is een grote hoge opbergbak ideaal.
Ik zou om te beginnen urine laten onderzoeken, als daar niks zinnigs uitkomt ook bloedonderzoek.

Katten gaan wel wildplassen uit gevoel van ongemak, b.v. als ze pijn in hun bek hebben, maar over het algemeen niet voor "straf" als ze hun zin niet krijgen. katten denken niet als mensen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kater plast als hij zijn zin niet krijgt op gasfornuis

Bericht door pearlsofpassion »

De kat doet het inderdaad niet bewust van de straf die hij krijgt, maar het zou wel kunnen dat hij erg op de stress van die straf reageert.
Of op andere stressfactoren.
Vaak kan je die inderdaad oplossen door een bak extra bij te plaatsen. En eens laten testen of hij lichamelijk in orde is, is nooit een overbodige luxe. Uit je verhaal zou ik ook denken dat er iets met hem scheelt.
Met kwaad worden of er hem op aan te kijken, zal het echter nooit beteren, kan enkel maar verslechteren. Dus probeer niet te denken dat hij het doet omdat hij zijn zin niet krijgt, maar heb medelijden met hem dat hij er zo onder lijdt. Katten plassen niet wild voor hun plezier.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
anoespop
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:17

Re: kater plast als hij zijn zin niet krijgt op gasfornuis

Bericht door anoespop »

Iedereen bedankt voor jullie goede raad ik ga inderdaad die 2 testen laten doen want ik denk dat die kattenbak niet het probleem is want hij is al 7 jaar en heeft dit eigenlijk nooit eerder gedaan.
Maar hij heeft eigenlijk altijd wel veel gegeten maar de laatste maand is het echt erg als hij de kans krijgt eet hij alles van zijn zusje ook op, ik vertelde het tegen mijn moeder die zei ook zou hij toch niets mankeren want dit heeft hij nog nooit gedaan en hij is ook gecastereerd ivb sproeien!
Ik ben echt blij met al jullie reacties ik ga zeker actie ondernemen

gr Anuschka
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: kater plast als hij zijn zin niet krijgt op gasfornuis

Bericht door Anne »

Hou je ons op de hoogte?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
anoespop
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:17

Re: kater plast als hij zijn zin niet krijgt op gasfornuis

Bericht door anoespop »

Zal ik zeker doen gr
Leida141
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 dec 2011 13:51

Re: kater plast als hij zijn zin niet krijgt op gasfornuis

Bericht door Leida141 »

Zou de kater ook laten testen op schildklierproblemen. Dit kan het gestresste plasgedrag verklaren en zeker de enorme eetlust. Succes.
paasnini

Re: kater plast als hij zijn zin niet krijgt op gasfornuis

Bericht door paasnini »

Hoe is het nu? Al bij de dierenarts geweest?
Plaats reactie