Jongere kat poept plots overal sinds oudere kat is overleden

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
bothytr
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2011 18:17

Jongere kat poept plots overal sinds oudere kat is overleden

Bericht door bothytr »

sinds mijn oudere kat is overlede doet de jongere kat raar en poept overal dit deed ze eerst nooit is er iets dat ik hiertege kan doen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: jongere kat poept plots overal sinds oudere kat is overl

Bericht door castratenkoor »

Misschien is ze onzeker en zou een tweede kat een optie zijn.

Ook katten kunnen rouwen om hun vriendje.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Leida141
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 dec 2011 13:51

Re: jongere kat poept plots overal sinds oudere kat is overl

Bericht door Leida141 »

Het kan zijn dat ze het huis opeist en overal haar geur deponeerd. Maar het kan ook stress zijn. In beide gevallen zou dit een oplossing kunnen zijn: Misschien helpt het om enkele wattebolletjes langs haar geurklieren te strijken (de kale plekjes tussen oog en oor). Leg de bolletjes met haar geur bij de plekjes waar ze heeft gepoept. Strijk eventueel langs de hele route die ze loopt (in gordijnen, deurposten etc.). Dan hangt overal haar geur. Je zou ook eventueel een feromonenspray, zoals feliway kunnen nemen. Dan hangt overal in huis een plezierige geur waar de poes rustig van wordt. Voor mijn gordijnenplasser werkte Sire Catitude prima. Zelf ruik je overigens niet. Om de kat naar de kattenbak te lokken zou je deze ook kunnen vullen met het voor de kat bekende tuinaarde. Gaat het poepen weer goed dan kun je langzaam gaan bijvullen met grit totdat ze daar weer aan gewent is. Succes.
Plaats reactie