Plassen op de mat

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
kittens2
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2011 15:43

Plassen op de mat

Bericht door kittens2 »

hallo allemaal,

Ik heb sinds augustus 2 kittens, zij zijn geboren in mij....
Zijn allebei katertjes...

Nu zijn ze zinderlijk maar plassen ze wel op de deurmat... heb ik net een nieuwe deurmat neer gelegd daaronder goed gereinigd maar toch plassen ze er nog op...

Wat kan ik hier aan doen?

ben radeloos...

Groetjes Saskia
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Plassen op de mat

Bericht door pearlsofpassion »

Als de mat er niet ligt, plassen ze er dan ook?
Is er soms een buurtkat die langs buiten tegen de deur aan plast?

Hoeveel bakken heb je staan en staan die verspreid? Staat er eentje in de buurt van deze plasplek?
Je zou kunnen proberen een bak op die plek te zetten en na een weekje de bak steeds wat verder opschuiven. Op termijn kan de mat dan misschien terug. Dit in de veronderstelling dat je op de eerste 2 vragen 'nee' antwoord. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: Plassen op de mat

Bericht door margali »

Saskia, ik heb zo maar het gevoel dat deze 2 katertjes niog niet gecastreerd zijn. Klopt dat? Als dat inderdaad zo is, dan als de donder een afspraak maken met de dierenarts om dit te laten doen. Niet mee wachten, want anders wordt het wildplassen gewoontegedrag. Als ze niet gecastreerd zijn gaan de hormonen opspelen en gaan ze markeren. Kunnen ze niks aan doen, is normaal gedrag. Castratie maakt daar een eind aan als het goed is.
Plaats reactie