Gaat soms mis

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Sammie1
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2011 23:03

Gaat soms mis

Bericht door Sammie1 »

Hallo

Ik ben nieuw hier zit wel is op het forum te kijken maar nu heb ik toch zelf ook een vraag

Mijn poes is nu 14 mnd en gaat altijd op haar bak maar nu vind ik soms een drol vlak naast haar bak. Ze doet vaak alles in een keer poepen en plassen maar toch gaat het afentoe mis. Het kan zijn dat gewoon aan haar kont blijft hangen of dat ze misschien te snel haar bak uit wil. Ze houdt van graven blijft alles verstoppen :-)
Wij dachten zelf dat het misschien te maken heeft met nat voer wat ze afentoe krijgt.

Hoop dat misschien iemand een antwoord/oplossing heeft
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gaat soms mis

Bericht door Adriana »

welkom op het Forum!
soms blijft er wel eens een drolletje hangen en dat komt dan naast de bak terecht.
het lijkt me niet dat ze bewust naast de bak wil poepen.
ik denk aan twee dingen: ze heeft er een hekel aan om te poepen en plassen op dezelfde bak en omdat ze dit vaak achter elkaar doet, wil ze zo snel mogelijk de bak verlaten en is dan nog niet uitgepoept.

oplossing is er een bak bijzetten en dat kan bv ook een dweilemmer van Blokker zijn. die zijn smaller, goedkoper en nemen minder plaats in.
en het kan ook zijn dat ze nog wel eens een haar mee inslikt of een wat langere grasspriet en dan zit die drol aan een touwtje. wat je dan vaak ziet is dat ze over de vloer gaan schuiven om die drol kwijt te raken, maar dat doet ze dus niet..
k zou een tweede bak proberen, dat is altijd prettiger voor een dier.
wij kunnen het toilet doortrekken maar dieren moeten begraven en als daar weinig ruimte is...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gaat soms mis

Bericht door nellebel »

nelie had dat ook wel eens,die had vrij stevige poep vergeleken met de andere katten (achteraf gezien dan). danzag ik meestal ook wel een haartje of stukje kattegras waardoor het was blijven hangen en buiten de bak eraf viel.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie