Tip voor buiten de bak plassen, vooral op zachte plekken

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Benthe1991
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 aug 2011 21:07

Tip voor buiten de bak plassen, vooral op zachte plekken

Bericht door Benthe1991 »

Een tijdje geleden was ik bijna me lieve kat Kikker kwijt.
Ik woon nog thuis en mijn kat plaste de hele boel onder.

Ik wist zeker dat Kikker ziek was, maar thuis geloofde niemand me. En ondertussen plaste Kikker vrolijk rond. Kikker heeft een verleden met blaasgruis en dat was helemaal opgelost en van stommigheid weer terug gegaan op goedkoop voedsel. Hier toch weer mee gestopt en speciaal voer voor blaasgruis weer gehaald. Maar toch bleef Kikker buiten de bak plassen.
Maar je zag gewoon dat die pijn had.

Ook heeft die een keer 24 uur niet geplast. Dus ik maakte me helemaal zorgen, naar de dierenarts geweest maar was niks te zien en was niks aan de hand.

mijn wanhoop was nabij! tot ik de tip kreeg om bij de brokjes wat water te gieten.
Kikker drinkt nu meer, en plast dus eerder maar nu wel op de bak.
Waarschijnlijk was de blaasgruis niet meer te zien maar deed het nog steeds zeer. Door het extra water wat die nu krijgt spoelt die veel vaker waardoor de blaasgruis verdwenen is.

Dus voor iedereen die die wanhoop nabij is, probeer wat water bij het voer! je weet nooit of het werkt! bij mij in ieder geval wel, en Kikker ligt nu heerlijk spinnend naast me inplaats van dat die op een boederij zit!
Liefs van Kikker
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Tip voor buiten de bak plassen, vooral op zachte plekken

Bericht door Anne »

inderdaad veel drinken is altijd goed voor katten in het algemeen, zeker als het een en ander doorgespoeld moet worden.
Hoe gaat het nu met Kikker? Staat hij nu op blaasgruisoplossend voer of blaasgruisvoorkomend voer?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Leida141
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 dec 2011 13:51

Re: Tip voor buiten de bak plassen, vooral op zachte plekken

Bericht door Leida141 »

Royal Canin heeft ook zakjes met vlees die je i.p.v. of in combinatie met brok kunt geven.
Datjuh

Re: Tip voor buiten de bak plassen, vooral op zachte plekken

Bericht door Datjuh »

Vaak wil een drinkfontein ook wel helpen bij meer drinken. Hier hebben ze tot nog toe nooit geen blaasproblemen gehad maar ik kocht een drinkfontein omdat daar meer water in gaat dan een gemiddeld waterbakje en toen zijn ze ook meer gaan drinken.
Plaats reactie