Kittens plassen op vide

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
ilonaschrijvers
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jun 2011 10:22

Kittens plassen op vide

Bericht door ilonaschrijvers »

Hallo,

ik heb 2 kittens van ongeveer 3/4 maanden. Ik slaap zelf op een vide, en in principe mogen ze hier niet komen. Nu proberen ze het toch vaak, maar ik zorg ervoor dat ze toch weer naar beneden gaan. Daarvoor heb ik aardig wat doorzettingsvermogen voor nodig, maar dat lukt nu redelijk.
Het probleem is dat ik onregelmatig werk, en dus ook vaak 's nachts weg ben. Al een paar keer heb ik nu gehad dat ze toch op de vide zitten als ik thuis ben, en er niet meer van af durven (weet dan dus niet hoe lang ze daar al zitten). Vandaag kwam ik thuis en merkte ik dat ze op mijn dekbed hadden geplast. Wat kan ik het beste doen? Vannacht moet ik weer werken, dus heb ik bedacht om voor de zekerheid maar een kattenbak boven neer te zetten. Maar eigenlijk vind ik dat ook niet echt een oplossing. Misschien hebben jullie een idee?
Alvast bedankt! De vide is trouwens te bereiken met een trapje die ik weer weg zet, maar daar kunnen ze toch op klimmen. Ook kunnen ze via de afzuigkap erop. Maar ze durven er dus niet meer van af.

Groetjes Ilona, en een klein pootje van Kees en Annie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kittens plassen op vide

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou het opgeven en inderdaad een kattenbak boven plaatsen. Dat gaat je veel last en moeite besparen. Het is toch een redelijk uitzichtloze strijd. Hoogtes en klimmen zijn nu eenmaal super voor katten!
Die bak zou ik dan uitscheppen in een afsluitbaar emmertje met hengsel (vb mayonaise-emmers bij de frituur gaan halen) zodat je het ook weer gemakkelijk terug naar beneden krijgt.
Of zelf een beetje creatief zijn.

Ze zullen na een tijdje wel leren om er ook zelf weer af te komen, maar tegendan ben je waarschijnlijk veel natte dekbedden verder...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kittens plassen op vide

Bericht door castratenkoor »

Met twee katten heb je eigenlijk 3 kattenbakken nodig, ik zou er voorlopig ook een op je bed zetten om ongelukjes te voorkopen. Hoge plekken hebben veel aantrekkingskracht.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kittens plassen op vide

Bericht door nellebel »

inderdaad bakken erbij zetten. vooral omdat ze al op het dekbed geplast hebben. onze gijs heeft er ook een handje van op het bed te plassen, altijd op het zelfde plekje. afkloppen het gaat al 2 weken goed.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie