Er net naast

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Carlos2011
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 okt 2011 21:38

Er net naast

Bericht door Carlos2011 »

Hoi iedereen,

Ik ben nieuw op deze site en heb onmiddellijk al een vraagje!
Mijn kitten (4maanden) had een tijdje geleden een blaasontsteking en plaste daarom soms naast de bak.
De blaasontsteking is overgegaan en mn katje ging terug in de bak.. Nu het rare is dat hij er niet helemaal (3 pootjes wel, en 1 pootje niet) in gaat.
Ik zorg ervoor dat ik de bak 2 keer per dag proper maak! Dus vuil is hij zeker en vast niet..
Hij plast er dus steevast naast. ik leg momenteel een plastieken zak + handdoek voor de bak, maar zo kan het toch niet blijven?
Ik heb ook al geprobeerd om catnip in de bak te doen (op het einde) maar geen resultaat..

Ohja, als hij in de kattenbak gaat, maakt gij geen putje en hij soms gooit hij er steentjes op, maar soms niet. Hij wil precies zo snel mogelijk uit de bak om verder te spelen!


Iemand raad?
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: er net naast..

Bericht door helskinky »

Hallo en welkom, zit er misschien een kap op de bak, zo ja die er eens afhalen misschien dat het dan beter gaat.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: er net naast..

Bericht door castratenkoor »

Ik zou een hogere bak zonder kap nemen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: er net naast..

Bericht door nellebel »

misschien ander grit een tijdje. hij heeft misschien verkeerde associaties bij dat grit omdat hij toen pijn had van het plassen met die ontsteking. en hij linkt het misschien aan de bak.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Carlos2011
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 okt 2011 21:38

Re: Er net naast

Bericht door Carlos2011 »

Hoi, het is inderdaad een bak met kap, omdat hij zonder kap nog altij aan de zijkanten gaat en er dus ook over plast! misschien eens opzoek gaan naar een hogere kattenbak zonder kap! Ik heb reeds eens veranderd van steentjes, maar toen wou hij helemaal niet meer op de bak gaan..
Carlos2011
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 okt 2011 21:38

Re: Er net naast

Bericht door Carlos2011 »

Kom ik net thuis en weer een hele plas net voor de kattenbak :s
Ik zie mijn katje doodgraag, maar zo kan ik hem niet houden vrees ik..
Een kat houden was op eigen risico zei de huurbaas, en van mijn eiken parketvloer zal niet veel meer overblijven
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Er net naast

Bericht door Anne »

Ik zou toch eens terug gaan met wat opgevangen urine van je poes, lijkt mij dat haar blaasonsteking nog niet helemaal over is en ze de bak met pijn acosieert
Onze Destin* plaste ook naast de bak (flutd)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Carlos2011
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 okt 2011 21:38

Re: Er net naast

Bericht door Carlos2011 »

Ik maak morgenvroeg een afspraak met de DA! Ze drinkt ook nog steeds héél véél, dus wss is er inderdaad iets medisch niet in orde.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Er net naast

Bericht door Anne »

Wat goed dat je het laat nakijken!!Hou je ons op de hoogte?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Carlos2011
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 okt 2011 21:38

Re: Er net naast

Bericht door Carlos2011 »

Ik hoop dat ik morgen al kan langsgaan en ik laat zo snel mogelijk iets horen! Duimen voor mij!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Er net naast

Bericht door nellebel »

goed idee, want een kat plast echt niet voor de lol langs de bak. gedragsprobleem denk ik ook niet, omdat ze wel naar de bak toe gaat maar er niet op gaat. vele wildplassers hier op het forum plassen meestal op de meeste rare plekken inhuis en niet "netjes" voor de bak.
kun je tijdelijk niet iets van een mat ofzo voor de bak leggen zodat je vloer wat wordt beschermd? met een laag folie eronder. is niet best voor je vloer inderdaad.
Ik heb een verouderde eiken vloer. maar goed ook, want onze nellie braakte dagelijks een paar keer en uiteindelijk krijg je flinke kringen en plekken in je vloer. owee als hij glad en gelakt was.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Er net naast

Bericht door pearlsofpassion »

Heb je de kap er nu al afgehaald?
Als hij er maar half in gaat staan plast hij toch niet tegen de rand? Misschien dat hij het nu wel goed doet? Ik heb er hier die tegen de rand plassen, maar op een open bak gaan ze wel mooi zitten.
En verder op zoek naar een hoge bak dan.

Het lijkt mij alsof hij bang is om de bak in te gaan. Vandaar: kap eraf. Dat is al een begin.
Ander grit vind ik ook een goede, al is het maar om de associatie met pijn te doorbreken.

Katje wegdoen, zou geen optie mogen zijn. Dit is toch geen groot probleem? Vast wel op te lossen, maar niet vanzelf.
Je moet wat uitproberen, hij zit met een probleem maar kan het je niet vertellen. Maar je komt er vast wel achter! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Er net naast

Bericht door castratenkoor »

Als medische oorzaken zijn uitgesloten een tweede kattenbak en dan een grote hoge, waar hij wel helemaal in moet staan. Dan kan het niet over de rand gaan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Carlos2011
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 okt 2011 21:38

Re: Er net naast

Bericht door Carlos2011 »

Ik zei gisteren wel dat ik hem misschien naar ons mama zou doen, maar dat was momentfrustratie ;-)
Ik zou Carlos NOOIT wegdoen.
Ik heb een afspraak gemaakt met de DA, morgen om 15u45 kan ik er naar toe gaan.
Ik heb ondertussen een tijdelijke oplossing: de kap eraf, de bak op de ijzerenplaat van de bench (als ze er naast plast, dat het op de ijzerenplaat is!
Dus momenteel is het wel opgelost. Hij drinkt ook 1l per dag, wat volgens mij echt véél te veel is. Nu morgen op onderzoek!
Hij heeft trouwens er vandaag niet naast geplast :grin:
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Er net naast

Bericht door helskinky »

1 Liter per dag!!!?? dat kan niet goed zijn denk ik
Plaats reactie