Katerproblemen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
graafke
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2011 14:27

Katerproblemen

Bericht door graafke »

Hallo allemaal!

Ik heb een probleem met mijn Kater. Hij sproeit namelijk al een geruime tijd standaard op 2 vaste plaatsen... (hoekje in de badkamer en tegen de stoel) Soms is het zo veel dat het gewoon lijkt alsof hij er gewoon staat te urineren. Als ik het zie dan hoef ik alleen maar naar hem te kijken of op te staan en hij stopt onmiddellijk en rent naar boven. Ook eens in de zoveel tijd poept hij voor de kattenbak terwijl ik die standaard elke dag schoon maak.

Tijger.. (de kater) is nogal een aanhankelijke kat alleen ik mag hem oppakken en zit ook heel vaak 's avonds aan mijn deur te miauwen en te krabben dat hij erin wilt. Ook vraagt hij alleen maar aandacht aan mij.

We hebben al verschillende dingen geprobeerd flink mopperen plantenspuit peper op de plaatsen waar hij sproeit. Niks lijkt te helpen hij ruikt niet eens. Hij doet z'n staart omhoog en begint te sproeien.

Thuis hebben wij nog 2 katten rond lopen waarvan 1 zijn broertje is (zelfde nestje) en nog een poes die al 2 jaar langer bij ons woont. De katten hebben een eigen kooi in de tuin dus kunnen gewoon naar buiten als ze dat willen. Allemaal zijn ze gecastreerd of gesteriliseerd.


Weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kater problemen

Bericht door castratenkoor »

Ik lees dat je 3 katten hebt en daarnaast heb je het over de kattenbak. Begrijp ik het goed dat je maar 1 kattenbak hebt? Meestal is DE oplossing in wildplas-gevallen, genoeg kattenbakken plaatsen. dat wil zeggen aantal katten + 1. In jouw geval dus 3 bakken erbij.
Je meldt dat hij op twee plaatsen sproeit, op die plaatsen zou ik een hele grote opbergbak van Blokker plaatsen. Voordeel daarvan is dat ze er ook rechtopstaand in kunnen plassen zonder dat het over de rand gaat.
Misschien niet jouw wens op die plekken een kattenbak en zeker niet zo'n enorm grote, maar vaak DE oplossing.

Bij mijzelf pieste een buurtkat aan de buitenkant tegen mijn achterdeur. Mijn kiatten gaven tegengas aan de binnenkant - geen al te fris gebeuren dus. Ondanks dat ik al 9 kattenbakken had staan (ik heb 8 katten en ook een buitenren net als jij) heb ik een grote Blokker bak voor de achterdeur gezet.
Die bak wordt nu het meest gebruikt van alle bakken in huis.

Soms moet je bepaalde ongemakken gewoon voor lief nemen......
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie