Kater gecastereerd en nieuwe kitten

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
muzsje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2011 08:54

Kater gecastereerd en nieuwe kitten

Bericht door muzsje »

hallo, ik zit met het volgende probleem, ik heb een perzische kater hij is 14dagen geleden gecastereerd omdat hij maar 1 teelbal hadde en hij dekte mijn 2 katinnen niet , ook al waren ze krols hij gafde hun geen aandacht,maar hij plaste wel overal en het was een helse stank zowel inde kattebak als erbuiten , daarom heb ik hem laten castereren, ik heb van vorige week een nieuw katertje gegekocht een britse korthaar hij is nu nog maar 12 weken, maar nu begint mijn gecastereerde kater snachts te miauwen , en steeds rond die bench te draaien , tijdens de dag slaapt mijn gecastereerde kater hij trekt hem van niets aan wat hij allemaal voordien nooit gedaan heeft + dat zijn urine nog steeds zo stinkt

weet iemand van jullie wat de oplossing voor deze probleem is

mvg
muzsje
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kater gecastereerd en nieuwe kitten

Bericht door nellebel »

is het wel urine of sproeide hij. als zijn urine zo stinkt toch eens laten onderzoeken door de DA, misschien een infektie. had ik ooit met een katertje (sjefke) ver niets aan te merken maar bleek toch een infektie te hebben.
Zijn hormomen zijn nog niet uit zijn lijf, dat duurt na castratie wel een week of 6
wat doet je kater verder met je nieuweling? hoe gaat hij er verder mee om. misschien wil hij wel spelen (katten zijn toch nachtdieren)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: kater gecastereerd en nieuwe kitten

Bericht door achtpuntzes »

hoi,

als de kater gecastreerd wordt kan het nog wel even duren voordat alle hormonen eruit zijn.

heb je trouwens wel voldoende kattenbakken in huis? ik tel al 4 katten bij je en je hebt het over DE kattenbak. als je er maar een hebt is toch echt veel te weinig.

waarom wil je eigenlijk nestjes? zo te lezen ben je geen cattery...

zijn je kattinnen ook perzen? hoe is het contact tussen de perzische kater en je kattinnen? ze werden niet gedekt, maar wordt er bijvoorbeeld wel gespeeld, samen geslapen en gewassen? of negeren ze elkaar volkomen? komen ze buiten in de tuin?

het lijkt erop dat je kater een nachtritme heeft, en zich verveelt als ie wakker is s-nachts, maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn...
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: kater gecastereerd en nieuwe kitten

Bericht door Admin »

Is er geen kans dat de andere teelbal nog steeds aanwezig is in het lichaam en daarom de stinkende urine veroorzaakt? In dat geval is de kater eigenlijk nog steeds niet gecastreerd.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Plaats reactie