Mijn kitten plast in huis

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
sanne14498
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2011 16:11

Mijn kitten plast in huis

Bericht door sanne14498 »

Hallo,

Sinds kort hebben mijn ouders mij een kitten gegeven Buster hij is nou rond de 4/5 maanden hij is van 3 mei 2011. Maar helaas dreigen mijn ouders nu hem weg te doen omdat hij op de bank, zitzak, matjes plast de rest doet hij wel op de kattenbak en hij plast er ook wel eens op.

Ik heb al feliway spray en keep-off geprobeerd maar het werkte niet nu ligt er zilverfolie op de bank omdat ze dat geen fijn geluid vinden nu komt hij helemaal niet meer op de bank door de folie maar nu kunnen wij er ook niet op dus dat is ook geen oplossing.

Bij de vorige eigenaar liep die buiten misschien dat het daardoor komt? Maar het probleem is hier kan hij absoluut niet buiten lopen omdat in onze straat de mensen de pik op katten en ze laten op halen door de dierenbescherming.

Verder hebben we 2 poezen van 3 jaar oud, 1 poes van 2 jaar oud, 1 kater van 1 jaar oud, en Buster dus van 4/5 maanden, maar hij kan het goed met de rest vinden dus

Als iemand misschien een oplossing heeft reaguur alstublieft

mvg,
Sanne (13)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Help mijn kitten plast in huis

Bericht door MarjanR »

Sanne, je zou je kitten eens naar de dierenarts kunnen brengen.
Wanneer katten buiten de bak hun behoefte doen kan het zijn dat hij blaasontsteking heeft (dan zoeken ze een plekje op wat zacht is).
Ook kan het zijn dat jullie niet voldoende kattenbakken in huis hebben.
katten kunnen nogal kieskeurig zijn, en willen niet over een plasje van een andere kat plassen.
De regel is het aantal katten + 1 kattenbak.
Dus voor bij jullie thuis zou dat 4 kattenbakken zijn.
Nu hoeven dit niet persee grote of orginele kattenbakken te zijn.
Je kunt ook een grote bewaar bak (van plastic) bij de blokker kunnen halen en die erbij zetten.

Dat zijn de twee tips die direct gegeven worden (er bestaan meerdere topics over dit onderwerp).

succes.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
sanne14498
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2011 16:11

Re: Help mijn kitten plast in huis

Bericht door sanne14498 »

we hebben 5 katten en 6 kattenbakken.
dus aan de kattenbakken ligt het niet en bedankt voor de tip ik al een langs de dierenarts gaan.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Help mijn kitten plast in huis

Bericht door MarjanR »

Oh gut ja, ik zie dat jullie meerdere katten hebben ;)

Tja, dan is het nog de kunst om een plasje te vangen.

Succes
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie