Kater plast in huis

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kater plast in huis

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat ALS je er een kat bij neemt na 6 weken, je in dit geval beter een poes kunt nemen die al gecastreerd is. Met een kater loop je meer kans op dominant gedrag van Polo. Omdat hij zo lang een echte man is geweest.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
mariekje
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 aug 2011 23:00

Re: Kater plast in huis

Bericht door mariekje »

Haha zo lang een echte man is GEWEEST... haha dat klinkt sneu! Hij is wel DE man in dit huis:D
Maar ik zal er goed over na denken.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kater plast in huis

Bericht door castratenkoor »

Tuurlijk ook zonder ballen is hij nog DE man in huis ;-)
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
GabyBos
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2011 08:54
Locatie: Maaseik

Re: Kater plast in huis

Bericht door GabyBos »

Ik heb hetzelfde gehad met mijn kater Smeagol ( na castratie). Nu was zijn probleem te wijten aan blaasgruis. Nu dat is opgelost, doet hij het alleen nog als hij boos is en ons dus iets wil duidelijk maken. Hij plast dan bijvoorbeeld recht tegen de t.v.!! Ook heel fijn... Stinkboel! Ik poets dan grondig met Dettol, neemt de viezigheid en geurtjes goed weg ( ruikt dan naar de wachtzaal van de DA :-)).
Groetjes van Gaby, Jasper, Smeagol en Basje* 23-08-2011
Plus de 2 kippetjes Fien en Mien
mariekje
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 aug 2011 23:00

Re: Kater plast in huis

Bericht door mariekje »

Hallo!! Nou Polo is weer thuis :D:D Ben zo blij! Oh wat was ik nerveus zeg! En polo had niks door.. Todat ik met zn kooitje richting auto liep. Ik mocht er bij blijven tot hij sliep. Nou ik kon wel huilen.. Zo zielig! Maar ik heb hem weer thuis! nu is hij behoorlijk draaierig. Nog even over het plassen in huis; het rook hier dus ook naar plas. Heb speciaal spul besteld om die geur weg te krijgen. En het huis lekker schoon gemaakt. Dat was 2 dagen geleden. En hij heeft sindsdien niet weer geplast op plekken waar het niet mocht! :S ? Of het ligt eraan dat zijn plas geur hier niet meer hangt.. Of het komt omdat ik nu vakantie heb, en dus vaker thuis ben. Maar ik ben blij.. Houden zo Polo haha!
Dizohra
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2011 17:22

Re: Kater plast in huis

Bericht door Dizohra »

meer kattenbakken...zal waarschijnlijk niet veel uitmaken.Ik wil je zeker de moed niet ontnemen en hopelijk ben ik met jouw jongen verkeerd.

De ervaring die ik zelf heb met mijn kater, hij is op 7 jarige leeftijd gecastreerd. Hij was ook een sproeier :???: De raad ,die ik toen gekregen heb......
Na de castratie hem 1 maand afzonderlijk "opgesloten" houden ,met pijn in het hart,maar ja....even harde manier om de verdere levensjaren een fijne propere, zindelijke jongen in huis te hebben. En inderdaad hij heeft nooit nog een plas of sproei ergens in huis gedaan.
Het moet een beperkte ruimte zijn, hij mag eigenlijk niet de kans krijgen ergens te plassen behalve in zijn bakje.Geef je hem een grote kamer ter beschikking zal hij nog wel ergens een plekje vinden waar hij zelf géén last van heeft.
En een feliway in het stopcontace geeft "happy" katjes :-P altijd een aanrader :eclap:
Plaats reactie