Flauwe streken van mijn kat

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: flauwe streken van mijn kat

Bericht door pearlsofpassion »

Hier ook eentje die met niets wou spelen tot er een schratch-n-play rail in huis kwam. Daar was ze onmiddelijk gek op en ze speelt er echt meerdere keren per dag mee. Sindsdien zijn ook muizen en balletjes interessant.... Net of ze het spelen met speelgoed plots heeft ontdekt.
Soms moet je gewoon de trigger vinden...
Maar alle spelletjes waar ik bij betrokken ben zoals laserlampje, hengels of catdancer vind ze 2 keer niks. De jongens zijn daar dan wel gek op, en ik had het toch voor hen gekocht (rail eigenlijk ook).
Dus wat speeltjes uitproberen kan wel helpen. Gelukkig zijn muizen niet zo erg duur.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op 08 aug 2011 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: flauwe streken van mijn kat

Bericht door Anne »

Jouw verhaal over jouw kat lijkt mij op een kat met flutd-problematiek lijken. Dat kan door stress komen. Je schrijft al dat het een wat bangerige kat is.
Dat jouw da zo over jouw kat praat zou ik zelf niet fijn vinden, dat zou voor mij een reden zijn om een andere da te zoeken.
Dus dat kan ik je ook aanraden, ga naar een andere da, neem een plasje mee van je kat voor onderzoek op blaasgruis. (heeft je eigen da dat al gedaan, een plasje onderzoeken?)
En net wat hier al is gezegd, plaats wat meerdere kattenbakken en ruim losliggende handdoeken e.d. op. Mocht hij dan nog steeds naast de bak blijven plassen en blaasgruis e.d. is uitgesloten,
lijkt het me stress of flutd, die twee kunnen ook samen gaan.

Hier heb ik ook een wat bangerige kat Happy, zo durft hij alleen maar snachts in de tuin en met bezoekers e.d. vertrekt hij gelijk naar boven als ze te dicht bij hem komen.
Happy zit nu aan de telizen omdat hij ook blaasproblemen had, veroorzaakt door stress.
Dat zou je ook kunnen proberen maar ik zou echt eerst een andere da opzoeken want een da die een kat lui noemt en flauwe streken uithalen, heeft niet heel veel verstand van het gedrag van katten
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Benthe1991
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 aug 2011 21:07

Re: flauwe streken van mijn kat

Bericht door Benthe1991 »

Gelukkig was het niet mijn eigen DA, ik was met spoed gegaan omdat die 24 uur niet geplast had en mijn eigen DA was niet open. Dus vandaar deze DA. Wij hebben hier voor de andere poes wel verschillend speelgoed liggen maar Kikker vindt niks interessant. Als die andere poes ermee speelt lijkt het ook wel of hem dat irriteert. Maar blaasgruis is zeker al een aantal keer gecontroleerd en is nu dus ook uitgesloten dat dat nog de oorzaak kan zijn.
Maar zou je Flutd niet ook in de plas moeten vinden dan?
Ik hoop gewoon dat die 3e kattenbak helpt!

En klopt hoor kikker moet flink wennen aan nieuwe mensen. Liefst kruipt die helemaal weg. Maar zou het ook geen stress kunnen zijn omdat ik weg ben?
Omdat die het meestal doet als ik weg ben of echt net terug ben.
Liefs van Kikker
Plaats reactie