Wanneer kattenbak verplaatsen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lyzz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 aug 2011 13:16
Locatie: Noord-Holland

Wanneer kattenbak verplaatsen

Bericht door Lyzz »

Goedeavond allen,

Sinds afgelopen maandag heb ik een lieve poes Jillz uit het asiel opgehaald. Bij binnenkomst verdween ze meteen onder de kast in de berging waar ik nu ook de kattenbak heb geplaatst omdat ze die eerst niet kon vinden. (gevolg, cadeautje op het zeil + een nat kussentje ;))

Ik snap dat ze moet wennen aan het huis, mijn gewoontes en alle geluiden maar wanneer kan ik de kattenbak verplaatsen naar een voor haar rustigere plek? Ik had bedacht dat hij onder de trap kan. Voor haar rustig en dan staat hij tenminste niet meer voor mijn wasmachine ;)

Alvast bedankt!
Liefs van Lysanne, Knuffel van Jillz en getetter van mijn parkietjes

klik hier voor het album van jillz
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wanneer kattenbak verplaatsen

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum met Jillz!
is ze al een beetje aan jou gewend? heb je bijvoorbeeld valeriaan in huis? paar druppels op een wattenschijfje en beetje door de lucht wapperen, de meeste katten reageren daar vrij goed op.
we hebben weinig info en ik zou niet weten waarom je de kattenbak niet zou kunnen verplaatsen.
wat je ook nog in je achterhoofd kunt houden is dat je Jillz niet het hele huis geeft maar voorlopig een ruime kamer met eten, drinken en ook kattenbak, waar ze tot rust kan komen en aan alles in die beperkte ruimte kan wennen.
heb je al neus/neus contact met haar gehad? desnoods ga je bij haar op de grond zitten/liggen zodat ze beter bij je hoofd kan. en als ze haar neus tegen de jouwe wrijft, dan ben je al weer een stukje verder.
eet ze wel goed? kun je haar aaien?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Lyzz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 aug 2011 13:16
Locatie: Noord-Holland

Re: Wanneer kattenbak verplaatsen

Bericht door Lyzz »

Ik heb goed contact met haar, ze schrikt nog wel van dingen. Zoals een vlizotrap die ineens uit de lucht kwam ;)
We hebben neus/neus contact gehad, ze komt nu ook de woonkamer in als ik er ben. Ze heeft de berging, overloop en de hal + trap tot haar beschikking als ik slaap of als ik weg ga. Dit ook vanwege mijn grasparkietjes.
Ze slaapt nu ook in haar ik zoek baas doos dus niet meer de hele tijd onder de kast.
Liefs van Lysanne, Knuffel van Jillz en getetter van mijn parkietjes

klik hier voor het album van jillz
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wanneer kattenbak verplaatsen

Bericht door Adriana »

ze kan toch hoop ik wel naar buiten kijken als je weg bent of slaapt? berging/overloop/trap/hal lijkt me een weinig inspirerende omgeving om daar hoeveel uur per etmaal in door te brengen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Wanneer kattenbak verplaatsen

Bericht door pearlsofpassion »

Je kan de bak best een paar cm per dag of om de dag verplaatsen. Heel rustig. Van zodra ze hem duidelijk goed weet staan.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Lyzz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 aug 2011 13:16
Locatie: Noord-Holland

Re: Wanneer kattenbak verplaatsen

Bericht door Lyzz »

Helaas was ze de bak kwijt en heeft ze geplast op mijn kleed, dus de bak staat weer op de overloop ;)
Ze speelt lekker, en kan op de kast naar buiten kijken en als ik thuis ben komt ze al lekker op de bank liggen.
Liefs van Lysanne, Knuffel van Jillz en getetter van mijn parkietjes

klik hier voor het album van jillz
Plaats reactie