Onze lieve perzenpoes van 10 jaar plast ineens weer in huis

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
44sonja
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2011 16:33

Onze lieve perzenpoes van 10 jaar plast ineens weer in huis

Bericht door 44sonja »

Hallo allemaal, ik heb een vraag over onze kleine meisje misschien dat iemand wat weet, het gaat over Kitty ze is 10 jaar oud en we hebben haar nu ongeveer 4 jaar, daarvoor was ze een fokpoes en zoals vele afgedankt toen ze niet meer krols werd, toen ze bij ons kwam stonk ze vreselijk uit haar bek, dat kwam door rotte tanden en kiezen, ze was zo zwak en moest eerst aansterken om daaraan geholpen te worden, toen ik haar weer zover goed had heb ik haar in de (reviezie) gedaan, zo is ze bij de dierenarts gestereliceerd en zijn op twee hoektanden na alles kiezen en tanden getrokken, daarna is ze weer helemaal opgeknapt, maar nu miauwd ze als ze ligt te slapen en word al mauwend wakker, ook doet ze het soms zomaar als ze in huis loopt dan gaat ze ineens mauwen en lijkt ze de weg kwijt te zijn tot ik haar roep en aai dan is het over, ook plast ze ineens weer in huis gelukkig steeds op dezelfde plek maar toch en spuggen ook we zijn net terug van vakantie dus ik kijk het deze week nog even aan maar zie ik geen verbetering dan ga ik naar de dokter, het kan ook komen omdat we net terug zijn dat plassen dan, maar het spugen weet ik niet, graag hoor ik iets van jullie als jullie iets bedenken bedankt alvast groetjes Sonja
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: onze lieve perzenpoes van 10 jaar plast ineens weer in h

Bericht door pearlsofpassion »

Heb je ooit een bloedonderzoek laten doen? Daar kan je al veel uit afleiden.
Slechte tanden gaan vaak samen met nierproblemen en spugen is daar een symptoom van, maar meestal gaat het juist beter als alle tanden weg zijn....
Maar eens onderzoeken kan op die leeftijd nooit kwaad.

Voor dat miauwen zou ik eens op dementie zoeken, misschien dat je daar nog kenmerken van herkent. Dat komt wel eens voor, al denk ik dat ze er nog wat jong voor is.
Er bestaan medicijnen die het kunnen verlichten.
Het kan ook iets anders zijn, ik weet het zo niet.

Is er iets veranderd in huis of in de omgeving wat het wildplassen zou kunnen veroorzaken? Je spreekt van 'weer', heeft ze het dan nog gedaan? Weet je waaraan het toen lag?
Als je minstens 2 bakken hebt staan (ze is je enige poes?), en er is niets veranderd zou ik een urineonderzoek laten doen. Meestal wijst het dan op blaasproblemen. Waar plast ze juist? Op iets zachts?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie