Kitten veegt kont aan grond

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Kitten veegt kont aan grond

Bericht door Zuri »

Het kunnen ook verstopte/ontstoken anaalklieren zijn. Normaal worden die kliertjes geleegd wanneer er een drol passeert, maar als dat niet gebeurd moeten ze op een andere manier geleegd worden. Ik zou er even een dierenarts naar laten kijken als ik jou was. Dan weet je maar wat het is en wat je eraan kunt doen.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Kitten veegt kont aan grond

Bericht door Roos en Minousch »

Zorg er voor dat ze wat meer vocht naar binnen krijgt, dat wil ook nog wel eens helpen, dus een scheut water over het natvoer, en zeker even langs de dierenarts gaan.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Nouchka
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mei 2011 15:03

Re: Kitten veegt kont aan grond

Bericht door Nouchka »

M'n poes Nouchka deed dat ook toen ze oud was. Dit kwam omdat haar ontlasting zeer vast was en er soms nog een stukje bleef hangen. Door over de grond te slepen, kwam die er dan af.

Best ook in het oog houden die harde stoelgang, en zien ze geen obstipatie heeft. Zoals hiervoor gezegd werd, probeer overal wat vocht bij te doen. Wat zonnebloem olie mag ook.
Nouchka: 1994/2011 - 17 jaar
Lili: 2009 - 2 jaar
Nora: 2010 - < 1 jaar
Ian: 2011 - Nog 4 weken voor hij komt!
Plaats reactie