Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Gast

Stramonium D30 van VSM

Bericht door Gast »

Hoi Luitjes en mede-eigenaren van poezels met sproeiprobleempjes,

Ik heb zelf een kater van 11 jaar oud die gecastreerd is maar toch naar mate er meer katten in huis kwamen zijn ongenoegen uitte door te gaan sproeien in huis terwijl hij altijd superzindelijk en schoon was.

Ik heb toen ook van alles uitgetest zoals de feliway e.d. Hier hielp het echter allemaal niets.

Ik ben via een homeopatische dierenarts aan het idee geholpen om mijn kater Binky Stamonium D30 korrels te geven van VSM. Het duurt een poosje voordat het inwerkt en ik kan nog niet zeggen dat het al helemaal over is maar het is beduidend minder geworden.

Misschien hebben jullie hier iets aan. Uiteraard moet je allereerst uitsluiten dat je dier medisch niets mankeert. Is het echter puur een gedragsprobleem dan zou dit kunnen werken. Je kunt het middel krijgen in de reformzaak.

De dossering is als volgt :

2 x daags 2 korrels geven. Even opletten of het dier niet overactief of sloom word. Indien dat het geval is dan overstappen op 's ochtends 2 korrels en 's avonds 1 korrel.
Dit een maand lang volhouden en dan kijken hoe het gaat, daarna kun je proberen om langzaam af te bouwen.

Heel veel succes allemaal !!
Wij zijn hier na 3 weken op de goede weg, ik heb goede hoop dat het helemaal verdwijnt.

Groetjes Vera
Gebruikersavatar
berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2003 11:11
Locatie: H-S

hond in huis: afbakenen die hap

Bericht door berg »

Hoi,
Afgelopen weekend kwam mijn broertje langs met zijn hond, een grote, maar wel erg lieve rotweiler die ook katten niets doet. Afgezien van het feit dat wij Molly in de gang moesten opsluiten (zij is niet bang voor honden en had zoiets van: kom maar op...) heeft Poek gisteren in de kamer bij de kast geplast. Ik had alles gedweild maar ja het 'stinkt' natuurlijk naar hond en die stank moet er direct uit... heb het maar weer schoongemaakt en gespoten met Cattitude, van dat feromonenspul.
Groeten,
Jolanda.
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

Mijn katten zijn 8 jaar = steffie, mollie = 9 jaar en Winona = 3 jaar. Winona gaat braaf in haar bak. We hebben een open bak altijd gehad, maar een tijd terug had ik geprobeerd van een gesloten bak te zetten. Eerst in die open bak gingen ze soms alledrie, de twee oudste gingen wel meestal buiten als het niet te slecht weer was. Met die gesloten bak ging alleen de jongste erin, de oudste ging ernaast en de middelste heeft een plekje naast de kast waar ze plast. Nu heb ik die bak terug open gezet. Maar de middelste blijft dat plekje uitkiezen, de oudste volgt haar voorbeeld, de kleinste blijft in de bak gaan. Nu we zitten hier ook met een hondje, een jack russell, die is hier ondertussen ook al twee jaar. Wat is er aan de hand met mijn oudste katten? Ik was altijd zo fier dat ze buiten gingen, ik heb zelfs een tijd geen bak gezet tot die jongste erbij kwam. Oh, het zijn drie kattinnen en de twee oudste zijn gesterilliseerd.
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Gast

Bericht door Gast »

Hallo allemaal,
Nadat ik dit allemaal gelezen heb weet ik echt niet wat ik moet doen. Een kennis wil een perzische kater van 1 jaar wegdoen omdat hij sproeit sinds hij een van haar poezen heeft mogen dekken. Ik wil hem graag hebben, maar ik heb zelf ook een ongecastreerde kater en een perzische poes ook nog helemaal kompleet. Zal ik die kater nou nemen of niet! HELP!!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Als je die kater neemt, moet je dus wel rekenen op sproeien. Bovendien kan je eigen kater mee gaan sproeien om zijn territorium af te bakenen. Dus zou ik de Pers eerst laten castreren voordat ik hem in huis nam. En dan nog kun je beter een tijdje wachten totdat hij tot bedaren is gekomen. Ook kun je er zolang je een open poes hebt, nooit zeker van zijn dat hij niet blijft sproeien.

Succes met je beslissing, Kat :smile:
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Kat; In echte cattery's worden de (dek) katers doorgaans in een aparte ruimte met buitenren gehouden juist omdat ze sproeien.

Misschien een optie voor je katers als je ze niet wil laten castreren??
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hallo allemaal,

Even een vraagje van mijn Broer en schoonzus,

Hun hebben twee katten die altijd op een vaste plaats hebben gesproeit en geplast, nu is het volgende sinds zij zwanger is van de tweede plassen ze nu echt overal ze is al met het probleem bij de DA geweest en die heeft de katten een spuitje gegeven tegen het sproeien en plassen, alleen is het nu erger geworden Mijn broer en zijn vrouw zijn nu echt ten einde raad en weten nu echt niet meer wat ze eraan moeten doen. Vandar dat ik jullie om hulp vraag , het enige wat i er nog bij moet voegen is dat hun plas niet te ruiken is je ruikt het pas als je het opruimt.

De twee katten zijn een jaar of 8 en zijn al gecastreerd.

Help ik hoor graag jullie antwoorden.

Zoals ik al zei ze zijn echt ten einde raad en willen die twee als er echt geen oplossing is een spuitje laten geven.
Het liefst dus niet want ze houden erg veel van die twee.

Al vast bedankt voor jullie antwoorden.
Gast

Bericht door Gast »

Hoi,
Te laat!
Ik heb de kater gisteren opgehaald en ik weet nu wat meer. Ze hadden de kater pas sinds een week, dus ik denk dat het voor een groot deel ook stress was, want ze hadden er nog vier andere katten rondlopen. Ik bel wel vandaag de da om te vragen welke ik nu eerst moet laten castreren, want ik wil huiskatten, geen dekkaters. Hij is mooi! hij is wit met een beetje zilver/grijs gestreept, net alsof hij een paar accentjes in zijn haar heeft aangebracht. Hij heeft grote groene ogen en hij is ontzettend lief en rustig. Omdat ik al een DJ (de kater) en Sjahkira (de poes) heb noemen we hem limp Bizkit. Want de naam die hij had (Urf) vonden we maar niets.
Gast

Bericht door Gast »

Hee!
Mijn kat zit hier nu twee dagen en hij deed zijn behoefte maar niet... hij heeft het nu gedaan hoor..! eerst op mijn snoeren achter mijn tv, ik merkte het te laat maar sleurde hem naar de kattenbak. Toen poepte hij achter de bank (direct toen hij ontsnapte) en heb ik hem in zijn nekvel gegrepen en op de kattenbak gezet. Helaas trapt hij zo hard dat mijn hele keuken vol kattenbakkorrels lag. :evil:
En pis want hij piste ook nog terwijl ik hem in zijn nekvel had.

Hij is nu wel erg bang weer. Heb ik hier nou goed aan gedaan? Ik vond het zo loos om niks te doen, maar zo bang als dit wilde ik hem ook niet maken. Hij is wel al ietsje rustiger dan net.

Ik heb de kattenbak inclusief zijn drollen en wat pis nu bij de bank gezet, niet zo fijn voor mij maar ik heb toch liever dat hij het daar doet dan op mijn snoerenboel achter de tv. Als hij dat ruikt, misschien dat hij dan wel op de bak gaat?
Gast

Bericht door Gast »

Het gaat dus ook om poepen!
Ik lees alleen maar over plassen.. is mijn kat een beetje vreemd of echt te bang voor de keuken?
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik denk inderdaad dat hij de plek niet prettig vindt en vind het dan ook goed dat je de bak nu verschoven hebt. Als hij het daar wel doet dan kan je de bak elke keer stukje voor stukje terugverschuiven om te zien of hij het dan wel op de bak blijft doen. Sterkte ermee.
groetjes Sharon
Gast

Bericht door Gast »

Mooi.. ik ga zo ook even een look-a-like kattenbak kopen zoals hij die gewend is. Deze is open en hij had een dichte.. misschien scheelt dat ook weer. Jullie horen het wel ;)
Gast

Bericht door Gast »

Jeeeeh!!
Eerst zat ie midden in de nacht op mijn bed te graven :evil: , toen hij zag dat ik keek rende hij snel weg dus volgens mij had ie plannen.
Maar toen hoorde ik een kwartier later de kattenbak!! En jawel, bij een nadere inspectie bleek dat hij hem heeft gebruikt.
Hulde voor dit feit! :bday:
Gast

Bericht door Gast »

Het was ook de nieuwe kattenbak. De andere was open, misschien dat hij toch liever een beschut hoekje heeft!! Ik ben in elk geval erg blij. Dus voorlopig staat de nieuwe kattenbak gewoon vlakbij mijn bed, pech gehad! Beter dan overal rotzooi opruimen..
Nanet

Bloempotten.

Bericht door Nanet »

Mijn liefjes zijn vaak te vinden in de bloempotten en vinden dit ideaal om als kattenbak te gebruiken, vooral de kleinste, die nog altijd liever de kattenbak gebruikt dan dat ze buiten gaat plassen.
Casper plast zo nu en dan binnen, meer omdat hij beledigd is. Voorbeeld, als hij 's avonds laat niet meer naar buiten mag. of als het onrustig is in huis, heeft hij ook de neiging om ergens binnen een leuk plekje te zoeken. Zo was de levensduur van onze nieuwe zitzak erg kort. Ik ben benieuwd hoe lang het hondenkussen leeft.
Plaats reactie