Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Anonymous

Dat helpt in ieders geval

Bericht door Anonymous »

Meestal zie ik wel zijn plas gedrag aankomen, als we net thuis zijn en zo. Ik laat hem dan lekker raussen met een knikker.. dat werkt erg goed, hij gaat daarna sneller op zijn bak zitten.
Of als we die ochtend allebei weg gaan laten we hem eerst ff buiten scharellen
Des al niet te min verrast hij ons nog wel maar als het niet erger is dan zo dan is het prima.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi, veel katten doen hun behoefte op het toilet! een uitkomst, maar in de wasbak is dat een ander verhaal. Probeer de kat op je toilet te zetten wanneer je ziet dat hij gaat graven. Veel katten willen niet op een bak met grit, wees daar eigenlijk maar blij mee. Misschien kan je je wasbak overdag afdekken met een plank of iets dergelijks.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik kan je niet helpen met dit probleempje, maar heb wel moeten lachen om de manier waarop je het allemaal beschrijft :razz: . Succes met het zoeken naar een oplossing!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Mischien vindtie grit niet prettig aan zn pootjes.
Ik gebruik daarom zelf houtkorrels. Ik had een keer per ongelijk gewoon grit gehaald, nou tis dat het moest maar ze gingen er liever niet op.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Luna deed het ook wel eens in het bad. Daar heb ik toen een kattenbakje ingezet, dat zou je dus ook over de wasbak heen kunnen zetten. Later verplaats je het bakje naar de plek waar jij het hebben wilt.
Hier hielp het goed (alleen vergat ik bij het douchen dat er een kattenbakje in het bad stond :imstupid: 't Was inderdaad klontvormend...)
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Ik probeer 1 vd buitenkatten die aan is komen lopen, in huis te nemen. Nu blijft hij al 5-6uur binnen steeds, zonder problemen. Hij eet lekker en gaat dan pitten.Maar hij doet nix op de bak. Ook niet er naast trouwens, hij doet helemaal nix!?
Daarom ga ik voorlopig elke zoveel uur met hem naar buiten om op z'n vaste plek een plasje te laten doen.Ik heb het grit al vervangen door zand van buiten, mogelijk met zijn plasje erin maar nogsteeds nix..Het is een open bak, geen deksel. Het betreft een katertje van 6-8mnd.
Of moet ik hem juist net zolang binne houden tot hij wel wat doet?
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou zolang hij helemaal niks doet denk ik dat je het gewoon zo moet laten. Er zal vanzelf een moment komen waarop hij zo lang binnenblijft dat hij toch echt wel moet en dan zie je snel genoeg of hij dan de kattenbak of een ander plekje uitkiest. Je hebt er in ieder geval al alles aan gedaan om de bak zo aantrekkelijk mogelijk te maken.
Wat je ook kan doen is hem een tijdje na het eten steeds op de bak zetten en kijken of hij dan wat doet.
groetjes Sharon
Anonymous

Bericht door Anonymous »

hallo allemaal
ik heb een vraag
ik heb een poes van 7 maanden oud
ze is zindelijk doet alles in de kattenbak
ze heeft vandaag alleen op onze bed geplast en dit is de tweede keer
sinds een maand of 3

mijn vraag is waarom doet ze dat en wat kan ik daar aan doen?
ik heb haar in de nekvel gepakt en in de kattenbak gedaan
weet u het misschien?
groetjes francis
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Zal hij niet z'n ontlasting zolang ophouden dat hij er last van krijgt?
Dat z'n blaas zo verkrampt dat hij helemaal niet meer kan plassen of dattie verstopping krijgt? Of blaasgruis ofzo?
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Hier precies hetzelfde probleem. Alleen is ons poesje nog maar acht weken en heb ik goede hoop....Ik hoop het te kunnen herkennen en op die momenten haar voor zijn, maar de eerste keer stond ik onder de douche, dan begin je niet veel, ja ik heb haar alsnog op de kattenbak gezet..
Ik heb gehoord dat je bepaalde geurtjesspray heb tegen krabben, is dat ook geschikt voor bedplassers???
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Piekje schreef:Hier precies hetzelfde probleem. Alleen is ons poesje nog maar acht weken en heb ik goede hoop....Ik hoop het te kunnen herkennen en op die momenten haar voor zijn, maar de eerste keer stond ik onder de douche, dan begin je niet veel, ja ik heb haar alsnog op de kattenbak gezet..
Ik heb gehoord dat je bepaalde geurtjesspray heb tegen krabben, is dat ook geschikt voor bedplassers???
Als jouw poesje nog maar 8 weken oud is, dan was het vast gewoon een ongelukje en kan ze het nog makkelijk afleren.

Ons poesje heeft ook een aantal keren op ons bed geplast, tot ze een maand of 5 was. Ik ben haar heel goed in de gaten gaan houden en zodra ze een beetje raar ging zitten op het dekbed, heb ik haar gauw naar de kattenbak gebracht en "goedzo, goedzo" geroepen als ze daar een plasje deed. Het laatste plasje op ons bed is nu alweer 2 maanden geleden en ik ga ervanuit dat ze het heeft afgeleerd. Ik laat haar nu ook gerust zonder toezicht weer op de slaapkamer.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

ze heeft het niet meer gedaan gelukkig even afkloppen ik hoop dat ze het ook niet meer op bed doet plassen
fixey is nu ook chrols en misschien dat het daarmee te maken heeft?
groetjes francis
Gebruikersavatar
ann22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 jan 2005 13:21
Locatie: 's Gravendeel

plassen in het mandje

Bericht door ann22 »

Enkele maandjes geleden had ik een mooi mandje gekocht voor de poezen. Maar steeds weer pieste Pluk daarin. Wie weet waarom ze dit deed? Ik heb dat ding uiteindelijk maar weggemikt omdat ik het niet meer schoon kreeg.
Nu was er bij de blokker een soort mandje/ligkussentje voor katten in de aanbieding. Ik heb deze gekocht maar ben bang dat Pluk er weer in gaat plassen, hoe kan ik ervoor zorgen dat ze er wel gewoon in wilt liggen maar niet wilt plassen?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik denk dat dat heel moeilijk is af te leren. Het heeft blijkbaar voor sommige katten een grote aantrekkingskracht om erin te gaan piesen :???:
Een van onze katten heeft ook die gewoonte dus de enige oplossing die ik zag, was gewoon maar geen mandje meer kopen.
Wel jammer want de andere 2 zouden er dankbaar gebruik van maken.
Ik heb nu kleedjes op de leuningen van de banken liggen en daar zijn ze ook dik tevreden mee. ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Wij hebben een poes gehad die op de derde trede van de trap plaste.
Waarom? Ik zou het niet weten.Nu hebben we een blank houten trap.
De vloebedekking hebben we er van alle ellende maar afgehaald.
Probleem opgelost. Ik heb ook een kat erbij die soms als ze haar zin niet
krijgt, ( bijv. niet naar buiten mag ) gewoon naast de kattenbak poept. :evil:
Ik heb het over een schone kattenbak. Katten hebben wel vaker van die kuren waar ik als mens, die toch echt veel van katten weet niets van
begrijp. Niets is ondoorgrondelijker dan een kat. Misschien is dat ook
wel de aantrekkingskracht van die pluizebollen. 8-)
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Plaats reactie