Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Tineke-Zeven
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2019 14:40

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door Tineke-Zeven »

Goedemiddag allemaal,

Ik woon in Duitsland en wij hebben bijna 40 jaar katten. Natuurlijk in wisselende samenstelling en van overal vandaan. Onze Barney, helaas in februari overleden, was zelfs een tester van vlooien- en tekenmiddellen. Hij mocht met 3 jaar de instelling verlaten. Ons was het om het even waar hij vandaan kwam en nog minder hoe hij er uit zag. Hij is hier 15.5 geworden. Laatste jaren helaas met nierproblemen. Die hadden wij aardig met homeopathie in greep. Hij was de chef. Had de laatste anderhalf jaar een vriendin, een maine coone, zij was met amper 13 maanden bij ons meer dan welkom, alweer haar 3e adres. Het was liefde op eerste blik. Barney knapte zienderogen op, het verlies van zijn vrienden, 2 grote ex-lab honden, had er zwaar ingehakt. Dit jaar zijn er echte noorse boskatten bijgekomen. We zitten weer op het getal 7. Wij komen ook uit de Duitse plaats Zeven. Nu heeft onze poezel Abbey, uit een in beslagname, ineens de pik op één van de kittens van 8 maanden, niet normaal meer. Ze plast al de nodige maanden overal en nergens. Alle bakken zijn schoon, worden meermaal daags geleegd. Wij vermoeden een gevalletje van de leiding willen nemen, februari wordt ze pas 3 en ze is gecastreerd. Bij de dierenarts is ze een hele dag onderzocht, maar niets opvallends te vinden. Ik blijf wassen, soms meerdere machines per dag (met liefde) en spuiten met UF 2000. Ook hangt hier Feliway en heb ik daar spray van. Wie heeft er nog meer tips ? Opgeven is vooropig geen optie. En nog wat, ze hebben een grote buitenren aan het huis en boven een hele etage met een huis vol krabpalen, tonnen en bomen, ik weet het even niet meer, Wat ontbreekt haar ? Ze krijgt al meer aandacht dan de rest en urinary voer.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door Anne »

Welkom op het forum!
Is haar urine ook onderzocht door de dierenarts?
Het kan zijn dat ze zich onzeker voelt over haar territorium als er medisch niets is gevonden.
Er is op tlc een programma dat heet "my cat from hell"en daar kun je veel tips en adviezen in terug vinden
Ik weet niet of je dat ook in Duitsland kunt ontvangen?
Menig sproeier/plasser is geholpen, oftewel het ging over na advies van Jackson Galaxy de kattengedragsdeskundige
Ik hoop dat je hier iets aan hebt
Wel ervaring met onzindelijkheid in huis, maar dat had tot nu toe altijd een medische reden.
Ik heb een vraagje voor jou, uit nieuwsgierigheid. Wat voor homeopatische middelen gaf je aan Barney?
Ik geen onze Bella ook homeopathie voor haar nierfalen, vandaar mijn interresse.
Sterkte met het verlies van Barney
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tineke-Zeven
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2019 14:40

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door Tineke-Zeven »

Voor Barney een mix van 10 ampullen ubichinon comp., Hepar comp van Heel, solidago comp. En coenzyme comp. van Heel. Elke dag , op het laatst 4 spuiten van 1 ml van de mix. Geef je graag meer info. Onze diabetiker kreeg Lantus voor mensen, het varkens spul deed niets. Wij hebben kater Esta er nog twee jaar samen door gesleurd. Ik ben, zeg ik het zelf, zwaar ervaringsdeskundige. Groetjes Tineke
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door castratenkoor »

Probeer eens andere kattenbakken, hoge speciebakken doen het het beste bij mijn in mijn groep van 8 katten. Naar de "echte" kattenbak met deksel kijken ze nooit om. En zorg dat je door heel het huis verspreid ruim voldoende bakken hebt staan, in jouw geval zeker 10 stuks - vanwege het aanwezige plasprobleem.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door Anne »

Tineke-Zeven schreef: 27 nov 2019 00:07 Voor Barney een mix van 10 ampullen ubichinon comp., Hepar comp van Heel, solidago comp. En coenzyme comp. van Heel. Elke dag , op het laatst 4 spuiten van 1 ml van de mix. Geef je graag meer info. Onze diabetiker kreeg Lantus voor mensen, het varkens spul deed niets. Wij hebben kater Esta er nog twee jaar samen door gesleurd. Ik ben, zeg ik het zelf, zwaar ervaringsdeskundige. Groetjes Tineke
Ik heb hier op gegoogled en kom eigelijk alleen maar duitste sites tegen, ik denk dus niet dat deze hoeopatische medicijnen in Nederland te verkrijgen zijn. Ik kan ook zo gauw niet lezen wat voor werking ze hebben en wat ze doen voor de nieren
Hoe is het met de plaspoes?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Mellaniemol
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2022 14:40

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door Mellaniemol »

HELP!!! wij zijn ten einde raad..

We hebben onze poes ongeveer 2 jaar nu, dit ging altijd super met onze kater.
Nu plast ze sinds november (ongeveer) overal in huis.. Zo erg dat ons laminaat helemaal omhoog is komen te staan en wij al veel plinten hebben moeten vervangen. We hebben haar plas laten controleren hier zaten kristallen in. Antibiotica gekregen (iets wat je in het water moest doen om het op te lossen) Ze bleef plassen. Wij hebben haar daardoor gesteriliseerd. Alsnog bleef ze het doen. Terug naar de da , speciaal voer aangeschaft.. maar nog steeds. Het heeft ons in een paar maanden veel verdriet geld en spullen gekost maar ze blijft plassen. Schoon gemaakt met onder andere : Azijn, Chloor, Alleen met water. Feliway hangt boven de plek in het stopcontact. Keep of spray, peper op de plek gedaan helpt niet. Speciale kattenurine spray van de dierenwinkel gekocht. Werkt ook niet. Meerdere bakken & nieuwe bakken gekocht. Wat voor grind dan ook maar het blijft. Ik raak er mega gestrest en verdrietig door. Ik en mijn vriend hebben vaak ruzie want hij wil haar super graag weg doen, ik kan dit niet maar ben ten einde raad iemand die mij advies kan geven of kan helpen? De katten zitten alleen binnen ik durf ze niet goed naar buiten te doen door honden overlast en druk verkeer.. Toch kan het niet langer zo,, van de da krijg ik ook niet veel meer advies dan elke keer haar plas te controleren ze blijft het waarschijnlijk gewoon ruiken en ben niet bereid al het laminaat eruit te halen want het ligt er net 2 jaar in.. IEMAND DIE DIT OOK MEE HEEFT GEMAAKT? EN EEN OPLOSSING HEEFT? HELP ONS DAN AUB VOORDAT IK HAAR ECHT WEG MOET DOEN
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door Rik »

Mellaniemol schreef: 21 feb 2022 17:03 Wij hebben haar daardoor gesteriliseerd.
Dat had natuurlijk op 6 maanden al gebeurd moeten zijn. ELKE krolsheid van een poes geeft exponentieel grotere kans om op latere leeftijd baarmoederontstekingen en melkkliertumoren te krijgen. En ZEKER als je ook nog een kater hebt. Want dat gaar alleen maar stress geven (wat ook weer tot blaasontsteking kan leiden). En als de kater ook niet geholpen is :evil: :evil:

Wat betreft het plassen... Wat voor kristallen zijn het? (Dat moet je altijd vragen) Als het oxalaat stenen zijn dan kunnen die alleen operatief verwijderd worden. Als het struviet is dan kun je die met een dieet bestrijden.

Is onlangs de urine nog onderzocht? Heeft ze inderdaad nog struviet? Struviet ontstaat bij een hoge zuurgraad van de urine. Als diëten niet helpen dan zou je het bijvoorbeeld met compleet ander voer kunnen proberen. Bijvoorbeeld vers vlees (KVV).

Welk voer geef je nu? Als dat brokjes zijn dan zou ik direct overstappen op een goed kwalitatief natvoer.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door Anne »

Wat een vreemd verhaal dat je iets kreeg wat je door het drinkwater moet mengen tegen de kristallen?
Je kat had gelijk op blaasgruisoplossend dieet gemoeten
Je kat ervaart veel pijn als het plast, alsof het glassplinters uitplast
Vd pijn worden ze onzindelijk
Ik zou me eens goed inlezen over blaasgruis, eurologist en een betere da zoeken
Jullie kat loopt al veel te lang rond met veel pijn :-(
En steriliseren is geen antwoord voor blaasgruis, is jouw da soms een nepperd? :-(
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door Rik »

Een bacteriële blaasontsteking komt bij katten maar zelden voor. Dus antibiotica moet je dan alleen geven wanneer de urine ook op kweek is gezet en een bacteriële infectie bewezen is. Tenzij de dierenarts een andere reden heeft om het te geven maar dan zou die dat mij altijd uit mogen leggen.

De poes laten castreren vind ik overigens altijd wel zinnig. Ongecastreerd rond laten lopen is uitermate gezond (zoals ik al gezegd heb) en kan ook tot (veel) stress leiden. En dat kan ook weer een blaasontsteking tot gevolg hebben. Zeker met een kater in huis.

Maar inderdaad... als er struviet (of andere kristallen) vastgesteld zijn dan behoor je die direct op een andere manier te bestrijden dan wat er nu gedaan is. Maar je moet wel eerst goed weten om welk gruis het gaat. Want anders kun je precies de verkeerde kant opgaan met dieet of andere middelen (om de urinebalans te herstellen).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Aagje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jan 2020 17:06

Poes opeens onzindelijk

Bericht door Aagje »

Sinds kort vind ik af en toe een plas van mijn Pandora, mijn poes. Ze is een van de drie katten hier in huis, een appartement. Natuurlijk vind ik het enorm vervelend. Ik ben aan het kijken wat er mis kan zijn. Ik vind de plasjes steeds op een andere plek.

Tot nu toe was ik er steeds snel bij en heb ik de plas snel opgedept en het laminaat gedweild met een sopje met een beetje afwasmiddel. Maak ik daarmee goed genoeg schoon? Verder wil ik gaan experimenteren met ander grit om te zien of dat het probleem is.

Heeft iemand ervaring met een wildplassertje en wat was bij jullie de oplossing?
Bruur
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2022 09:51

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door Bruur »

Beste forumleden,

Sinds 30 Juni is onze kat Jax begonnen met plassen op (gebruikte) handdoeken, kleding en zelfs zijn eigen dekentjes.
Hij is momenteel 2,5 jaar oud en is zijn hele leven al een binnenkat. We laten het echter af en toe naar buiten onder toezicht op ons terras. Het naar buiten laten doen we al een tijd en heeft nooit problemen geleverd, alleen op 30 Juni in de avond veranderde dit. Ik weet verder niet of dit in verband staat met elkaar. De gedachte dat hij misschien te veel van buiten is gaan houden en hierdoor gestrest is, spookt wel door ons hoofd.

Een kleine week later begon Jax te spugen, niks meer te eten en enorm lusteloos te zijn. Na onderzoeken bleken zijn nierwaardes, lever- en spierenzymen verhoogd. In de dierenkliniek in Echt (écht een aanrader trouwens!!) is hij verder onderzocht en werd afgelopen dinsdag een voorwerp in zijn darmen gevonden die de boel blokkeerde. Jax is geopereerd om het te verwijderen en nog een aantal dagen opgenomen voor verdere zorg. Het gaat een stuk beter met Jax en hij wordt gelukkig weer de oude. Eindelijk van dit gestress af, zowel wij als dat arme kereltje.

Althans, zo dachten we. Jax is namelijk vandaag (hij is gister thuisgekomen) weer begonnen met plassen op een dekentje van hem. We zijn een groot geldbedrag kwijt voor zijn behandeling, zijn enorm blij dat we hem terughebben maar zijn tegelijkertijd radeloos waarom hij toch plast buiten de kattenbak. Ik hoop dat iemand van jullie misschien het gouden idee heeft wat hier achter kan schuilen! Bedankt voor het lezen :)

Groet,
Bruur
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door Rik »

Je kunt een plasje opvangen (juslepel methode of korrels) en de urine jaar de DA brengen voor onderzoek (vraag ze even wat het beste tijdstip is want de urine kun je niet te lang bewaren).

Als het niets medisch is dan kun je naar gedrag kijken.

Het is niet helemaal duidelijk of hij voor zijn operatie ook al op zijn dekentje plaste.

Ligt het dekentje bij ren buitenmuur? Kunnen er andere katten buiten in de buurt zijn? Is er iets anders waardoor hij zich onzeker zou kunnen voelen?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Quirine
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2022 17:32

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door Quirine »

Hallo allemaal,

Na veelvuldig onderzoek op internet kom ik er toch niet uit en weet ik niet meer wat ik kan doen.
Ik heb twee kittens (jongen en meisje) van 4 maanden die nu al bijna twee maanden buiten de bak plassen. Dit gebeurd onregelmatig, op random plekken (midden op de vloer, een kratje, het bed, een theedoek) en ze doen het allebei. Ze plassen ook wel gewoon op de bak, mar dus soms opeens niet. We hebben de urine laten checken, er staan 3 kattenbakken op zichtbare plekken en we hebben op aanraden van de dierenarts ook ander grind genomen. Toch lijkt niks te helpen. Soms gaat het een week goed, dan is het elke dag weer raak. We maken de bakken 2x per dag schoon maar toch blijven ze soms ergens plassen. Wij weten nu niet meer zo goed wat we kunnen proberen. Iemand tips?

Groetjes,

Quirine
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door Rik »

Quirine schreef: 11 nov 2022 17:39 (...) er staan 3 kattenbakken op zichtbare plekken
Voorklepjes er al uitgesloopt en al helemaal zonder kap geprobeerd?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Maartjinski
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2023 17:06

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door Maartjinski »

Beste kattenliefhebbers,

Om een zo volledig mogelijk beeld te schetsen wordt dit een lang verhaal en nog weet ik zeker dat ik vergeet dingen te beschrijven.

Dotje plast in ons huis, regelmatig recht voor onze ogen, staand met haar staartje trillend recht omhoog. :roll:
Onze Dotje is op dit moment ongeveer 4 jaar oud en leeft al sinds dat ze een week of 12 was bij ons. Ze is een zwart/witte Europese korthaar met een echt eigen karakter. Zo ligt ze graag in de tuin boven OP een struik te relaxen, apporteert ze al van jongs af aan, beet vroeger naaktslakken door midden, brengt in de herfst blaadjes mee naar binnen, speelt graag op onze open trap met je handen, is knettergek van mijn vrouw en begroet haar altijd wanneer ze binnen komt, enz enz.
Ze is heel actief en speels, maar kan ook languit gestrekt midden in de woonkamer liggen slapen.

Ze had een hartritme stoornis toen ze nog echt jong was en ze is al vrij jong gesteriliseerd.
Sinds haar sterilisatie plast ze in huis. Toen dit begon is een blaasontsteking vastgesteld en behandeld, over de loop der tijd is 3 keer blaasgruis gevonden en behandeld. Al sinds haar eerste blaasgruis zitten alle 3 onze katten op Hill's Urinary Stress Metabolic en toch heeft ze dus nog 2 keer blaasgruis gehad. Tof voor brokken van meer dan 90 euro voor 8 kg :edance: .
Ook krijgen onze 3 leiders iedere ochtend een zakje natvoer, wat volgens de da en de katten gedragsconsulent niet de reden kan zijn voor het gruis.
Dotje woont dus samen met haar broer Freddy, een rode Europese korthaar en net zo oud als Dotje, waar ze altijd een goede band mee heeft gehad en de 12 jaar oudere Finie, een bruin gestreepte Europese korthaar.
Finie woonde al bij ons en in het eerste jaar heeft ze de kittens alleen duidelijk gemaakt dat ze niet in de buurt mochten komen, verder liet ze hen hun gang gaan.
Daarna ontdooide Finie heel geleidelijk en tegenwoordig geven Dotje en Finie elkaar zelfs een neusje als ze op ons moeten wachten op hun natvoer.
We hebben ook vrij lang gedacht dat de combinatie met Finie de oorzaak was waarom Dotje in huis sproeit.

Omdat we ieder keer wel een reden (in onze ogen) hadden waarom ze zo gestrest was dat ze buiten de bak plaste (hartritmestoornis, blaasgruis, Finie, verbouwingen in huis, enz) hebben we pas in maart dit jaar hulp gezocht via Tinley gedragstherapie.
Natuurlijk hebben we in de loop der tijd wel zelf van alles geprobeerd, zoals Feliway feromoon verspreiders (beide varianten), ander kattenbak vulling, aanbrengen van planken zodat ze ook de hoogte in kan, speeltjes en extra tijd vanuit ons om met haar te spelen en het verplaatsen van voorwerpen die regelmatig haar doelwit waren.
Feliway had op geen enkele van onze 3 katten effect.
Na verandering van kattenbakvulling bleven de bakken net zo intensief gebruikt worden als vooraf.
De spring planken zijn na lange tijd planken voor onze spullen, geen enkele van onze katten heeft er interesse in gehad.
De speeltjes en tijd worden zeker gewaardeerd, maar heeft geen effect op het buiten de bak plassen.
Voorwerpen verplaatsen heeft ook geen effect, blijven doelwit tenzij Dotje er helemaal niet meer bij kan.
Natuurlijk blijft ze plekken terug "bezoeken" doordat haar geur daar achter blijft. In het begin maakte we alleen met een sopje schoon, maar na ons wat meer te hebben ingelezen zijn we ook specifiek daarvoor bedoelde middeltjes gaan gebruiken.
Het beste resultaat behalen we gek genoeg toch met een mengsel van water met witte natuurazijn, zelfs een stuk beter dan de duurdere oplossingen van de da of dierenwinkel.

Terug naar de diagnose vanuit Tinley:
Onzindelijkheid van Dotje in de vorm van het in staande houding plassen buiten de
kattenbak. Het gedrag is ontstaan als gevolg van een fysieke oorzaak, er kan nog niet worden
uitgesloten of dit nu nog een rol speelt. Daarnaast speelt kattenbakmanagement ook een rol in het
gedrag. Conditionering houdt het gedrag nu in stand.

Duidelijk! Er speelt dus geen territoriale oorzaak en we hebben de volgende stappen ondernomen.
Dotje is nog eens op bezoek geweest bij de da en haar urine is gecontroleerd. Ze bleek blaasgruis te hebben (binnen een jaar nadat ze het de 2de keer had) en dit is wederom succesvol bestreden. Natuurlijk bevestigd dmv een nacontrole van haar urine.
Daarnaast zijn we van 4 middel grote kattenbakken met deksel gegaan naar:
-3 extra grote open bakken, 1 op iedere verdieping
-1 middel grote open bak
-10 kleinere open bakken verspreid door het hele huis, voornamelijk op Dotjes vaste "buiten de bak plas"-plaatsen
Dus geen enkele deksel, op plaatsen waar het kan een extra grote bak, op een plek waar het toevallig net paste een middel grote bak en dan die 10 kleine bakken op de smallere plekken waar dotje regelmatig de fout in ging.
De toevoeging van die 10 was ons eigen idee, nadat we toch nog eens op het hart gedrukt kregen dat de verandering van de 4 bakken nog niet genoeg was. We weten dat de grote belangrijk is, maar we hebben niet bepaald ruimte over in ons huis met onze 2 beginnende puber zonen. Soms moet je roeien met de riemen die je hebt, of zijn we nu te eigenwijs? Inmiddels is gebleken dat al de 10 kleine bakken ook gebruikt worden en alleen Finie wil nog wel eens zo gaan zitten dat het er langs gaat.
In het begin daalde het aantal plasjes wat we nog buiten de bak vonden drastisch, maar in de bakken vonden we er niet meer. Dotje gebruikt wel de kleinste bakken om te poepen maar niet om te plassen. Maar sinds het buiten slechter weer is en/of er weer vuurwerk te horen is :ewall: , vinden we weer meer plasjes buiten de bakken. Bovendien sinds enkele dagen als er een beetje ruimte langs zo'n kleinere kattenbak is dan gaat Dotje zo staan dat ze over de bak heen plast om zo toch haar doel te bereiken.

Alles op ons aanrecht is een potentieel doelwit voor Dotje en tot aan de komst van de deskundige dekte we alles af met theedoeken, dat hielp enigszins. Ook daar hebben we even met kleinere kattenbakken geprobeerd haar op andere ideeën te brengen. Dat hielp al meteen niet en door het aanrecht en het fornuis te bedekken met aluminiumfolie hebben we het eindelijk zover dat ze er niet meer op komt.
Sindsdien leggen we op meer plekken aluminiumfolie en dit geeft weer een klein beetje resultaat.

Dotje probeert ons ook op te voeden want wanneer een wasmand, doos of tas op de grond beland is die automatisch doelwit :eclap:

Ik hoop dat je kunt lezen dat we echt van Dotje houden en ook niet zomaar in ons hoofd zouden halen haar dan maar weg te doen. Maar of we dit zo 10 jaar nog vol kunnen houden (alleen al financieel... pfff) vragen wij ons ook af.
Heeft iemand nog tips, of bijvoorbeeld de ervaring dat het misschien nu vooral tijd nodig heeft dan horen we het graag!

ps. Ik geef eerlijk toe de gedragstherapeut van Tinley heeft ons super onderweg geholpen en had meer kunnen doen als wij de simpele taak voor elkaar hadden gekregen om een dagboek bij te houden van wat we dagelijks uit de bakken schepte en beeldmateriaal te maken van de keren dat Dotje van een bak gebruikt maakte. :eboohoo:


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Maartjinski op 24 okt 2023 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie