Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Het is een grote verandering in haar leven (vreemde geurtjes, vreemde geluiden, veel mensen over de vloer, aandacht aan een ander dan haarzelf enz.) en daar laat ze op haar manier (door te plassen) van merken dat dit haar niet bevalt!

Waarschijnlijk gaat ze over een tijdje de nieuwe situatie wel accepteren, maar nu kun je volgens mij alleen maar extra veel aandacht aan haar geven en je babyspullen even wegzetten.

groetjes,
Sandra
christiaan2
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2006 18:24

Bericht door christiaan2 »

Hopelijk gaat het inderdaad vanzelf over! We hebben namelijk ook een konijn (al een tijdje) en daar plast ze ook nog steeds af en toe in het hok!

Is er niks te koop met bijvoorbeeld een luchtje dat je kan sprayen op plekken waar ze het doet?? Het boxkleed is nu inmiddels al 5 keer gewassen!! :-(
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Volgens mij moet er in de dierenwinkel wel een middeltje zijn wat je erop kan sprayen. Maar je kan in ieder geval beginnen met het schoonmaken met een middel zonder chloor en met citroen, daar houden katten ook niet van.
Ik hoop voor jullie dat dit een tijdelijk protest is, succes ermee!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

Bericht door sammie1986 »

daarnet kwam onze poes van de kattenbak ik heb niet gemerkt of ze wat gedaan had maar nog geen minuut later kwam ze achter een deur vandaag waar ze had geplast.
kan dit zijn omdat ze de kattebak te vies vond dit heeft ze 1 keer eerder gedaan maar toen had ik het idee dat het kwam van de vlooiebehandeling dat ze boos was ofzo en dit keer had ze eigenlijk geen aanleiding alleen dat de kattebak misschien vies was volgens haar.
Gebruikersavatar
sabine
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2003 21:50
Locatie: panningen nrd. limboland

Bericht door sabine »

een van onze katten, ( we weten nog steeds niet wie) plast al weken tegen de kast.
we hebben laatst een plasje op getrokken in een spuit en dit laten onderzoeken door de da.
er was niets lichamelijks te vinden. volgens de da zit het tussen zijn/haar oren. wel heeft er een kat bij ons gelogeerd vanaf vorig jaar november tot afgelopen mei. volgens de da kan onze poes nog steeds het geurtje van die kat ruiken en zo denken nog steeds zijn terratorium te moeten verdedigen. :???:
het moest vanzelf over gaan.
een van die katten doet het dus steeds als wij het niet zien. best knap, want hij/zij doet het op ieder tijdstip van de dag.
er hangen nu handdoeken voor de kast maar ook die moeten het ontgelden.
ik vind het zo raar dat er nergens anders wordt geplast.
m,n hele kast is naar z'n grootje. lang leve de amoniak! :evil:
groeten uit limboland van sabine richard en onze katten, rat en konijn.
______________________________________
honden hebben een baasje, katten hebben personeel.....
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik vrees dat zo lang de kast daar staat de kat er tegen zal blijven plassen. Zijn/haar neus is 100 x beter dan die van ons, dus de geur is nog duidelijk te ruiken, ook al heb je het met schoonmaakmiddelen schoongemaakt. Mijn advies is dus helaas: kast eruit....(of kat eruit, nee hoor grapje ;-))

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
sabine
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2003 21:50
Locatie: panningen nrd. limboland

Bericht door sabine »

tis wat he!!! :grin:
groeten uit limboland van sabine richard en onze katten, rat en konijn.
______________________________________
honden hebben een baasje, katten hebben personeel.....
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Kun je niet iets spuiten op die plek wat hij of zij vies vind ruiken?? Bij de kat van een vriendin spoten we weleens parfum, dat leek ook te werken.
Gebruikersavatar
sabine
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2003 21:50
Locatie: panningen nrd. limboland

Bericht door sabine »

parfum valt inderdaad te proberen.
felloway hebben we ook al geprobeerd maar geen resultaat mee geboekt.
ik ben al blij als we er achter komen welke van de 3 katten dit doet.
diegene die dit doet kiest goed zijn momenten uit!
groeten uit limboland van sabine richard en onze katten, rat en konijn.
______________________________________
honden hebben een baasje, katten hebben personeel.....
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

wij hebben sinds vrijdag een kitten van 7 weken. vrijdag hebben we hem direct laten zien waar de kattenbak is. zaterdagochtend kon ik zien dat hij gepoept had op de kattenbak. Gisteravond zit hij bij ons op bed, graaft opeens in de deken, ik denk nog van zou ik hem nog even op de kattenbak neerzetten...? en met dat ik dat denk begint meneer te plassen op bed..Ik heb hem niet gestraft, alleen opgepakt en op de kattenbak gezet. net heeft hij weer gepoept op de kattenbak. kan het zijn dat hij (nog) niet snapt dat hij en moet poepen en moet plassen op de bak?
Of kan het zijn dat hij (ondanks zijn jonge leeftijd) zijn terrotorium wil afbakkenen door dit te doen?
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Melb schreef:Ik heb hem niet gestraft, alleen opgepakt en op de kattenbak gezet.
Dit is prima. Je kitten moet nog leren waar het wel en niet mag en zulke kleine kittens hebben nog geregeld 'ongelukjes'. Houd je kitten goed in de gaten en breng hem gelijk naar de kattenbak als hij graafbewegingen maakt. Je kunt hem ook vlak na het eten of drinken op de bak zetten, vaak doen ze dan ook wel wat.
Het kan overigens ook nog zo zijn dat je nieuwe katje liever de bak niet deelt. Je hebt nog een katje toch? Meestal gaat dit prima hoor, vooral met kittens. Maar soms heb je zo'n geval dat liever een bak voor zich alleen wil. ;-)
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb inderdaad nog een kitten van 12 weken en ik dacht dat ze wel met zijn 2e op 1 bak kunnen. misschien wringt daar de schoen.. het zijn trouwens beide mannetjes.
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

alleen jammer dat ik op zondag moeilijk aan een 2e bak kan komen;)
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Heb je geen afwasteil die je kan vullen met kattenbakvulling? Of iets soortgelijks?
Maar waarschijnlijk was het gewoon een ongelukje, zoals al eerder gezegd gebeurd dat nog weleens op die leeftijd.

Veel succes en plezier met je nieuwe aanwinst!
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

hmm, shrek zit net miauwend achter de kattenbak.. heb eens de kap eraf gehaald en hem op de bak gezet. hij begon wel te graven en zat ook alsof hij wat 'deed' maar zag niets liggen daarna.. weet iemand toevallig hoevaak zo'n klein katje ongeveer plast per dag?
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
Plaats reactie