staartje gebroken

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gesloten
inekenoa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 nov 2006 13:43
Locatie: groningen

gebrokenstaart

Bericht door inekenoa »

ja ik ben mischien wel een beetje opstandig omdat somigen dan zeggen dat weet je als je dieren heb moet je er rekening mee houden Dat doe ik ook ik heb alles voor hem over en als ik een auto had was ik allang waar ik 35 jaar heb gewoondt daar naar toe gegaan maar ik bezit geen auto ik ben een alleenstaande moeder van 63 jaar die hem met de hand groot heeft gebracht en juist met hem had ik een speciale band had hem altijd binnen juist omdat ik hier altijd angst voor had sorry als ik te heftig even reageerde ik heb voor de harde ontlasting al van alles geprobeert tonijn in olie beetje olie door zijn voer zelfs beetje melk maar het blijft hard morgenavond breng ik hem naar de dierenarts naar een andere en vraag of die hem weer helemaal nakijkt en dan gelijk helpt ik vind het zelf erg dat hij pijn heeft hij loopt drinkt en eet goed en wil naar buiten toe wat ik niet doe dus mensen het gaat mij echt van het hart meer als jullie denkt nogmaals ik heb mijn hele wao een maand voor over als die maar beter wordt dus lui mijn excuus als ik mischien even te heftig reageerde :cry:
mijn kater heeft een ongeluk gehad bij zij heiligbeentje afgebroken van alles geprobeert laat urine lopen en harde ontlasting dierenarts geweest
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

2 katten van ons hebben ook knikjes in de staart: onze Rosa heeft een heel klein knikje in het topje vd staart, en Gizmo heeft een dubbele chicane erin. Maar ze hebben er geen last van en zwaaien doet hij ook nog. Misschien is eea afhankelijk ook van hóe de knikken erin gekomen zijn. Bij onze 2 poezen waarschijnlijk aangeboren.
inekenoa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 nov 2006 13:43
Locatie: groningen

gebroken staart

Bericht door inekenoa »

hallo ik ben weer naar de dierenarts geweest een andere heeft foto's gemaakt en is van af zijn heiligbeentje gebroken Als hij zelf kon plassen en poepen dan was het eertse wat hij deed zijn staart er af hij verzekerde de mij dat hij van zijn staart geen pijn had maar de grootste zorg was dat hij ging plassen en poepen hij heeft mij geleerdt dat ik 2maal dags zijn blaas moet legen anders zou hij zich zelf vergifigen En volgens de dokter was het beter dat ik hem in liet slapen ik kan het nog niet mensen ik heb al zo veel meegemaakt en dit was mijn maatje mijn kereltje van hem kreeg ik de liefde en nu moet ik hem eigelijk laten inslapen maar hij is vrolijk eet drinkt zit elke avond op mijn schoot te spinnen maar het wordt een lijdensweg volgens de dokter als hij zelf niet poept en plast ik heb zelfs al de drollen uit hem gehaald lui geef mij kracht wat moet ik doen
mijn kater heeft een ongeluk gehad bij zij heiligbeentje afgebroken van alles geprobeert laat urine lopen en harde ontlasting dierenarts geweest
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Wat een vervelende situatie zeg. Ik heb hier absoluut geen ervaring mee of kennis over, maar het komt op mij een beetje bot over dat de dierenarts zegt dat je je kat maar moet laten inslapen. Misschien zou je een second opinion aan een andere dierenarts kunnen vragen?

Veel sterkte meid!
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Er zijn dierenartsen die erg snel naar de inslaapspuit grijpen zonder eerst alternatieven te proberen. Ik ben totaal niet deskundig in deze materie, maar zijn er geen medicijnen (laxerende middelen of vochtafdrijvers of iets dergelijks) die er voor zorgen dat je kat weer gaat poepen en piesen? Als dat proces weer op gang gebracht is kan bekeken worden hoe/of er met de staatproblematiek omgegaan moet worden. Zijn er mensen in je omgeving die ervaringen hebben met andere dierenartsen in de buurt, waar je een tweede opinie aan kunt vragen? Zijn er hier wellicht noorderlingen die een goede dierenarts kunnen aanbevelen?
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2003 11:11
Locatie: H-S

Bericht door berg »

Hoi hoi,
Zoals ik al zei, ik heb een goede dierenarts in Hoogezand. Je mag mij een pb sturen als je het adres wilt.
Bij één van mijn poezen is april vorig jaar haar staart geamputeerd. Zij had een verlamde staart, die had ze al toen ik haar kreeg en ik heb geen idee hoe dat gekomen is. De amputatie is een redelijk grote ingreep, de kat heeft een kleine week moeten bijkomen. Ze at en dronk gelukkig wel na een dag.
Ik denk dat de plek waar de staart gebroken is erg belangrijk is. Mijn poes gaat zelf op de kattenbak, voelt dus zelf wanneer ze 'moet'. Desondanks lekt ze soms wel urine en is haar ontlasting hard, dus krijgt ze twee keer per week een eetlepel olie. Zij is een vrolijke kat, die speelt en rent en nergens last van heeft.
Ik hoop dat dat ook met jouw kat gaat lukken.
Groeten,
Jootje.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik hoop dat je er in gaat slagen om je kat weer te laten poepen en plassen, want nu al inslapen terwijl hij geen pijn heeft vind ik nog een beetje te vroeg. Wel ben ik het met de dierenarts eens dat het een lijdensweg wordt als hij zichzelf gaat vergiftigen en dan is er nog maar één oplossing, namelijk inslapen.

Er zijn inderdaad laxerende en vochtafdrijvende middelen die de dierenarts kan voorschrijven, maar daarnaast kun je het zelf ook een poging geven met alles wat laxerend werkt zoals blikvoer, een eetlepel olie over het eten, tonijn op olie uit blik en ontwormpasta. Vooral ontwormpasta (bij de dierenwinkel te koop) is soms enorm laxerend.

Natuurlijk ben ik geen voorstander van zelfdokteren en moet je altijd goed naar je dierenarts luisteren, maar in dit geval zou ik alles op alles zetten om hem weer aan het plassen en poepen te krijgen. Heel veel sterkte, ik leef met jullie mee!!!

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Hier heb ik geen ervaring mee en er absoluut geen verstand van maar als jou gevoel zegt niet inlaten slapen moet je dat zeker niet doen. Wel uit ervaring en ik denk dat er meer mensen met mij eens zijn is dat je zelf heel goed aanvoelt wanneer het 'de tijd" is om het maar even zo te zeggen.

Ik hoop voor je dat er een oplossing komt
Sterkte
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
inekenoa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 nov 2006 13:43
Locatie: groningen

gebroken staart

Bericht door inekenoa »

helaas wil het met garfield niet erg lukken met plassen elke avond ga ik naar de diere arts om zijn blaas goed uit te drukken overdag doe ik het een paar keer de eerste week dronk die ontzettend veel de laatste 2 dagen weergewoon mischie een goed teken mijn angst id nog groot en de dierenarts die zegt ook hij moet eerst zelf wel plassen dan zijn we een stuk verder hij lekt niet meer omdat ik zijn blaas leeg drukt hoe lanf kan z iets duren voor dat hij mieschien weer de drang krijg om zelf te plassen zijn sluitspieren zijn wel goed loopt ook wel naar de kattenbak maar het luktog niet het is nu 3weken geleden volgens de dokter moetik naar maanden kijken als hij zelf plast dan moet zijn staart er af eerder heeft volgens de dokter geen zin pfff min hart klopt elke avond als ik methem naar de dokter ga van gaat het goed ach weet je gisteren speelde hij weer met zijn kameraadje buddy een klein hondje garfield is groter hij is niet ziek dat is het punt dat je denkt die kan toch zo maar niet laten inslapen ik bid dan ook dat die zelf al is het maar een paar druppelsin de kattenbak zodat je ziet het komt terug nu mensen het is nog steeds spannend ineke
mijn kater heeft een ongeluk gehad bij zij heiligbeentje afgebroken van alles geprobeert laat urine lopen en harde ontlasting dierenarts geweest
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Wat een drama toch! Ik kan je verdriet en onzekerheid om deze situatie zo goed voorstellen. Je wil zo graag dat je een druppeltje in de kattenbak terugvindt en er is zo weinig dat je nu kunt doen. Ik neem mijn petje voor je af dat je iedere dag zijn blaas leegt en alles doet om hem in leven te houden. Nogmaals heel veel sterkte toegewenst!

groetjes,
Sandra
inekenoa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 nov 2006 13:43
Locatie: groningen

gebroken staart

Bericht door inekenoa »

jammer genoeg zijn we nog steeds niet verder met garfield wil wel graag een foto laten zien maar pffff 63 weet ik veel hoe dat allemaal werkt we gaan steeds elke avond naar de dierenarts en nog steeds doen we 2 keer zijn dag de blaas leegdrukken wie kan mij ongeveer zegge hoelang dit gaat duren hij is echt levendig en niet ziek ook geen pijn welke dierenarts hier op deze forum heeft er enigsinds verstand van als een mens zo iets krijgt wordt hij een stoma patientwat kan je eigelijk nog meer doen de cahter haalt die er uit dus dat lukt ook niet en ik kan hem echt niet missen ik zie toen ik net gescheiden was en ik tot s,nachts 1 uur moest werken op een bruggetje te wachten dan sprong hij op de tree van mijn schooter en zo gingen we naar mijn huis net 50 meter elke avond zat die zo trouw te wchten ik heb veel katten gehad maar is gek aan deze heb ik een speciale band is zo lieverd alles laat die toe of je hem nu een pijn moet doen of niet ik hoop dat hier een dierenarts is die mij kan vertellen wat je te wachten staat en hoelang zo iets duurdt ik heb alles voor hem over hoor als die maar kan leven want pijn heeft hij niet en zijn maatje buddy de hond likt hem voor duurend ineke
mijn kater heeft een ongeluk gehad bij zij heiligbeentje afgebroken van alles geprobeert laat urine lopen en harde ontlasting dierenarts geweest
inekenoa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 nov 2006 13:43
Locatie: groningen

gebroken staart

Bericht door inekenoa »

:pdtau: mijn garfield moest ik gisteren bij de dierenarts laten hij heeft weet een cather in en moet een nacht nog blijven als het maar goed komt dan heb ik er alles voor over maar mist mijn kameraadje weetje ik hou ook van cherot en buddy hoor maar kan momenteel weinig hebben erg he ik verzorg ze wel hoor maar kan niet echt met hun spelen ben eigelijk boos en verdrietig garfied is nu eenmaal mijn kameraadje vanaf het begin wij hebben zoveel stormen doorstaan en juist hij begreep mij als geen ander stom mens he boss op de hele wereld dat hem dat juist moest overkomen en juist voor hem had ik altijd angst dat die wat zou over komen en de angst is werkelijk geworden ik heb hem pas een half jaar gezegt oke maatje je mag naar buiten en hij was zo blij en genoot kwam met muisjes naar mij toe en aaals ik hem riep waar die ook was kwam gelijk net een hondje en nu dit diep weet ik dat het niet goed komt als ik eerlijk ben maar hij heeft geen pijn speelt en spint dat maakt het zo moeilijk ineke
mijn kater heeft een ongeluk gehad bij zij heiligbeentje afgebroken van alles geprobeert laat urine lopen en harde ontlasting dierenarts geweest
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ineke, moeilijk allemaal dit allemaal! Ik lees het net. Heel veel sterkte. Je maatje is nu bij de dierenarts?
Ik heb veel begrip voor je hoor ook ik ga niet direkt voor inslapen. Je denkt erg goed na en je kijkt naar je kat.
Ik blijf aan jullie denken!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Bericht door hilde »

Hoi Ineke,

Ik las je pm. en het lijkt erop dat er met jouw kat precies hetzelfde is gebeurd als met mijn Millie. Haar zenuwen waren kapot dus ze kon niet meer zelf plassen en poepen. Zenuwen herstellen niet dus voor mij was er geen keus. Ik heb duidelijke grenzen. Als mijn dieren niet meer zelf hun basis dingen kunnen doen (plassen, poepen, eten, drinken) en er is ook geen kans dat dat goedkomt is het voor mij duidelijk. Dat vind ik geen waardig leven voor een huisdier.

Ik heb Millie toen dus na 2 dagen wachten in laten slapen (ik hoopte op die kleine kans dat er zenuwen nog werkte). Zij heeft ook gewoon gegeten en gedronken tot het laatste moment, maar ze voelde zich beroerd omdat ze niet zelf kon plassen en poepen. Ik denk dat ze wel voelde dat ze moest maar dat de opdrachten van haar hersenen niet bij haar blaas/anus aankwamen en ja dan gebeurt er niks.

Je moet je afvragen of je kat nog wel een waardig leven heeft als hij niet meer zelf zijn behoeftes kan doen...hoe moeilijk dat ook is. Mochten zijn zenuwen kapot zijn dan ben ik het wel eens met de dierenarts, maar dan moet je dat wel zeker weten (al is het vrij duidelijk in jouw geval).

Sterkte ermee!

Groetjes Hilde
inekenoa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 nov 2006 13:43
Locatie: groningen

gebroken staart

Bericht door inekenoa »

mijn kameraadje ligr nog bij de dierenarts aan een cather moest nog een nacht blijven ik mag straks bellen ja ik weet als hij zelf niks meer kan ik moet beslissen alleen hij is verder zo gezond en als zijn blaas helemaal verlamd was dan liet die alles toch lopen pf moeilijk hoor bij mensen deden ze stoma ik hou jullie op de hoogte maar duim voor garfield dat de prikkels beginnen te werken bij hem ineke
mijn kater heeft een ongeluk gehad bij zij heiligbeentje afgebroken van alles geprobeert laat urine lopen en harde ontlasting dierenarts geweest
Gesloten