staartje gebroken

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gesloten
tweety
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2006 19:29
Locatie: nieuwegein

Vresselijk opgelucht!

Bericht door tweety »

Hallo mensen,

Ik ben dezelfde avond nog naar de dierenarts gegaan.
En hij heeft zijn staart zwaar gekneusd!
Hij heeft een antibiotica gekregen en nu een week later is het weer een stuk beter.
Hij doet zijn staart nog niet helemaal omhoog maar het is zeker veeel beter!
Gelukkig niet gebroken dus!
Bedankt voor de reacties!
dierenvriend
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Fijn om te lezen dat zijn staart niet gebroken is en dat het nu al een stuk beter met hem gaat!

groetjes,
Sandra
inekenoa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 nov 2006 13:43
Locatie: groningen

staart gebroken

Bericht door inekenoa »

de witte kater van mij heeft 2 weken geleden zijn staart gebroken vanaf zijn heiligbeentje loop nu bijna elke dag naar de dieren arts hij lekt wil wel op de bak voor ontlasting maar lukt niet die is keihard is zo lieverd hij is 8 jaar een turkse angora met 2 kleurig ogen zou het weer in order komen? als zijn staart er af moet en mijn wao heb dan laat ik hem helpen als dit de oplossing is maar een andere zegt weer 3 weken wachten want een kat kan zich ook zelf herstellen .hij eet en drinkt wel en zit voor de deur dat die naar buiten wil maar dat durf ik niet dus nu ligt die met een kleedje onder zich op een stoel en snachts in de benzsomdat anders het hele huis onder de pies zit
mijn kater heeft een ongeluk gehad bij zij heiligbeentje afgebroken van alles geprobeert laat urine lopen en harde ontlasting dierenarts geweest
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik denk niet dat de natuur dit vanzelf zal genezen en ik zie dan ook niet het nut in van drie weken wachten. Ik adviseer dan ook spoedig met uw dierenarts te overleggen over de eventuele noodzaak van amputatie.

Gelukkig kan een kat heel goed zonder staart leven en kan hij ook nog gewoon bomen beklimmen enzo. Wel kan het zo zijn dat zijn sluitspier is beschadigd en als dat zo is, kan het zo zijn dat hij altijd wat urine blijft verliezen.

Het lijkt me ook goed met de dierenarts te overleggen over het wat zachter maken van de ontlasting, want die harde drollen lijkt me op het moment erg pijnlijk voor hem. Heel veel sterkte toegewenst en ik hoor heel graag hoe het afloopt.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

Het is te begrijpen dat je wil wachten totdat je geld hebt, maar de kat kan echt niet zo lang wachten. Je dierenarts zal dit begrijpen, en overleg over later betalen van de rekening (of zelfs gespreide betaling) is altijd mogelijk! Ook ik hoor graag hoe het verder gaat. Sterkte voor jullie beiden!

Groetjes van Laura.
inekenoa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 nov 2006 13:43
Locatie: groningen

gebroken staart

Bericht door inekenoa »

bedankt voor jullie advies ik ga morgen dan ook weer met hem naar de dierenarts mijn hart breekt als ik hem zo zie echt dit is zo,n dombo de kleinkids legden hem in de popenwagen en garfield bleef liggen hij vond alles goed moet voor het eerst tegen iemand blazen of krabben en als die in de tuin bleef mocht die best even naar buiten maar ik ben zo bang voor hem dat die zich weer bezeerd ik was zo dolgelukkig dat die terug was en dit begroot mij zo als ik hem zie liggen want ondanks hij eet drinkt en loopt springt zelf boven op de kast hij is niet de oude wat piesen betreft ach dat maak je schoon alleen dat hij zo slecht kan poepen vind ik erg voor hem de dokter zeg kan stress zijn een vraag als die bij mij ligt kspint die wel tevreden maar is net of hij zich schaamt want dan gaat hij weer weg als die lekt en ligt wel de hele dag te likken van onderen ik hou jullie op, de hoogte van mijn kanjer
mijn kater heeft een ongeluk gehad bij zij heiligbeentje afgebroken van alles geprobeert laat urine lopen en harde ontlasting dierenarts geweest
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Je hoeft niet bang te zijn dat hij zich schaamt, want die gevoelens kent hij gelukkig niet. Maar katten zijn hele schone dieren, dus hij voelt zich niet schoon genoeg en probeert zich schoon te likken.

Ik ben blij dat je besloten hebt door de dierenarts wat aan zijn staart te laten doen, want dan voelt hij zich vast een stuk prettiger en dan is ook de pijn weg.

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat een kat zonder staart echt nog alles kan, zoals klimmen en springen. Maar de staartloze kat die ik ken is wel een beetje incontinent geworden. Die laat vaak kleine druppels urine en poepsporen achter als hij op een stoel heeft gezeten. Met een handdoekje eronder is dat gelukkig zo opgelost. De harde drollen zijn wat zachter te maken door blikvoer te geven of wat slaolie over de brokjes te doen of een klein beetje vis uit blik (bijvoorbeeld tonijn op olie basis) te geven. De dierenarts kan je vast verder adviseren.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Nog even een aanvulling: ik denk niet dat de harde drollen van de stress komen, maar dat de boel van slag is sinds zijn ongeluk. Ik weet zeker dat hij het een stuk prettiger en pijnlozer vindt om zachtere ontlasting te hebben, want dan hoeft hij niet zo hard te persen en dat doet vast erge pijn. Dus misschien kun je daar alvast proberen iets aan te doen.

groetjes,
Sandra
inekenoa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 nov 2006 13:43
Locatie: groningen

gebroken staart

Bericht door inekenoa »

:oops: jammer hier in het hoge noorden zijn de dierenartsen alleen te willen helpen als je contant betaald Waar ik vandaan kom dan struren ze een rekening maar helaas hier niet dus mijn garfield moet wachten met pijn dat die geholpen kan worden erg he
mijn kater heeft een ongeluk gehad bij zij heiligbeentje afgebroken van alles geprobeert laat urine lopen en harde ontlasting dierenarts geweest
Gebruikersavatar
berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2003 11:11
Locatie: H-S

Bericht door berg »

Hallo,

Ik heb een goede dierenarts in Hoogezand én een poes waarvan de staart ruim een jaar geleden is geamputeerd. Ook zij 'lekt' af en toe en ik geef haar regelmatig een theelepel olie om haar ontlasting zacht te houden. Daar is uitstekend mee te leven.
Wat ik minder aangenaam vind om te horen is dat je (vanwege geldgebrek?) je kat pijn laat lijden omdat het nu even niet uitkomt.
Ik weet dat niet iedereen het even breed heeft, maar als je huisdieren neemt moet je er rekening mee houden dat je niet alleen de lusten maar ook de lasten hebt te dragen. Ik hoop dat je kat niet te lang zo rond hoeft te lopen. En ik kan je verzekeren: het gaat niet vanzelf over! ;-)

Groeten,
Jootje
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Meestal zijn dierenartsen wel bereid een betalingsregeling te treffen, zeker als het dier anders lang met een kwaal rond moet blijven lopen.
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Je woont in Groningen zag ik.. Kan je niet naar een andere da zoeken waar je het wel gespreid kan betalen?? Ik merk dat je hem inderdaad wel zou willen laten helpen maar dat het financieel niet wil.. Dat is natuurlijk heel jammer voor je katje... Ik zou eens rond gaan bellen met andere da en je situatie voorleggen. Er is er vast wel 1 met een hart die je tegemoet wil komen..

Succes
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
inekenoa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 nov 2006 13:43
Locatie: groningen

gebroken straat

Bericht door inekenoa »

lieve mensen ieder die nu kometaar geeft ik heb in een week tijd al 300 euro uitgegeven aan mijn garfield
ulli moesten eens weten hoe mij het aan het hart ga en nog 3 dagen is mijn wao er en ik heb vcan deze maand zelfs een dag er niet voor gegeten hoor ik heb alles voor hem over maar in het noorden moeten ze eerst geld zien dan het dier en dat vind ik erg ik hou ziels veel van hem toen hij zijn poot had gebrokenb heb ik zelfs 900 euro betaald omdat die dombo zo slim is om het er iederkeer af te halen en steeds weer een fot en gips er om heen moest het is mijn liefste kat en als die het niet zou redden dan heb ik een probleem niet oordelen als je niet de situatie weet ik heb alles en dan ook alles voor mijn dieren over zit s,nachts op de bank bij hem te slapen zodat ik hem in de gaten kan houden
mijn kater heeft een ongeluk gehad bij zij heiligbeentje afgebroken van alles geprobeert laat urine lopen en harde ontlasting dierenarts geweest
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Whoow! Even dimmen! Men probeert je alleen maar tips en advies te geven, meer niet. :evil:
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Misschien kun je een (liefst groot) asiel of dierenambulance in Groningen bellen en daar navraag doen of er een mogelijkheid is dat je kat geholpen kan worden. Soms hebben deze instanties speciale potjes waar een behandeling uit kan komen of kan er een betalingsregeling getroffen worden.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gesloten