Kwijlen en schuimbekken door allergische reactie

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
Maya
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mar 2003 14:24
Locatie: Beek gem. Montferland

Kwijlen en schuimbekken door allergische reactie

Bericht door Maya »

Zo'n 2 weken geleden kreeg Jessie ineens een 'kwijlaanval'. Het zag er heel eng uit. Ze ging heel erg kwijlen en schuimbekken en schudden met der hoofd en probeerde naar buiten te rennen.
Ik vond het echt doodeng, had meteen mijn kattenboek erbij om te kijken wat ik moest doen bij vergiftiging ofzo, maar kon niks ontdekken en na 10 minuten was het gelukkig weer over.
Maar afgelopen nacht had ze het weer!
En nu net vanavond nog een keer. Ik heb dus geprobeerd de dierenarts te bellen, maar die zijn er pas morgenochtend weer. En na een paar minuten was het weer over.
Ik heb geen idee waardoor het komt.
De eerste keer was ze beneden in de woonkamer, ik dacht dat ze misschien net aan een plant had gezeten ofzo. Maar vannacht was ze gewoon op mijn kamer boven, daar zijn geen planten. En net zat ze zoch rustig te likken op mijn bureau en toen begon het weer. Het kan geen schoonmaakmiddel zijn ofzo, want ehm, mijn kamer heeft al een tijdje geen schoonmaakmiddel gezien (wel de stofzuiger hoor).
Heeft iemand dit weleens bij zijn/haar kat gezien?
Ik bel sowieso morgenochtend de dierenarts, maar misschien kan ik zo alvast wat dingen uitsluiten of met iets rekening houden.
Ik ben echt geschrokken! Mijn arme kleine meisje!
Cats are intended to teach us that not everything in nature has a function. (behalve dan dat ze ontzettend knuffelig zijn ;-) )
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Misschien is het een epileptische aanval?
Als ze niets per ongeluk heeft gegeten wat giftig is, dan is dat het enige wat ik me kan bedenken eigenlijk. Ik zou zeker even langs de dierenarts gaan.

Succes!
Danielle
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Jemig dat is echt schrikken inderdaad! :shock:

Je zou meteen aan vergiftiging denken ja. Ze lopen natuurlijk overal en gaan daarna ergens zich wassen. Dus je hebt ook niet gedweild of dat er ergens restanten/ druppels sop hebben kunnen liggen?
Uit de wc gelikt??
Giftige planten dus ook niet?

Teddy ging ook kwijlen na gestoken te zijn door een wesp in zijn bekkie, maar dat lijkt me dan ook stug bij haar.

Misschien Epileptische aanvalletjes? Klinkt ook ongeloofwaardig, denk ik.
Hopelijk kan de DA morgen nog terugvinden wat het geweest zou kunnen zijn.
Tis wel heel vervelend om aan te zien zeg :sad:!

Sterkte morgen en hopelijk komt er wel iets uit!
Gebruikersavatar
Maya
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mar 2003 14:24
Locatie: Beek gem. Montferland

Bericht door Maya »

Epilepsie? Dat klinkt helemaal wel eng! Maar je weet maar nooit natuurlijk.

Mijn moeder dacht ook dat ze wat verkeerds had gegeten ofzo, maar het lijkt echt alleen haar bekkie waar iets mee aan de hand is. Als ze moeten overgeven doen ze ook heel anders.

Mijn moeder heeft zaterdag gedweild beneden. Ohnee, zij heeft ook alleen gezogen deze week, dus de laatste keer dat er is schoongemaakt met schoonmaakspul is 1,5 week geleden. In de wc komen ze niet.

Een wesp zou heel misschien nog kunnen, ik heb laatst een keertje gezien dat ze volgens mij gestoken werd, maar dat is alweer langer geleden, maar het kan natuurlijk weer gebeurd zijn. Ik heb trouwens vanmorgen al een keer in har bekkie gekeken en zelf niks kunnen ontdekken.
Cats are intended to teach us that not everything in nature has a function. (behalve dan dat ze ontzettend knuffelig zijn ;-) )
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja ik denk inderdaad ook aan epilepsie. Ons hondje heeft het ook en daar moet je zeker even mee naar de dierenarts. Wij hebben pilletjes gekregen die je kan geven na een 1e aanval (hij had er vaak 2 of 3 na elkaar) of wanneer je het ziet aankomen.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Ik zou voor de zekerheid zoiezo je dierenarts raadplegen en kijken wat hij ervan denkt..

Toen ik t las dacht ik ook, of iets verkeerds gegeten, of inderdaad een soort epileptische aanval, maar wij kunnen dat niet met zekerheid zeggen, dat kan alleen een dierenarts.

Ik zou gewoon vanaf vandaag gaan kijken of het weer voorkomt, zoja schrijf dan bv op wanneer het gebeurd, wat ze doet op dat moment, kwijlt ze alleen, of gaat ze liggen, en om de hoeveel tijd het voorkomt.
Zo heeft je dierenarts ook een goed beeld over wat er loos is...

Misschien kun je zoiezo even langsgaan, om te zien of er niets met haar gebit is, of keel is waardoor ze zo kwijlt en doet?

In ieder geval succes, en houdt ons op de hoogte!
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik heb het hier ook een keer meegemaakt toen ik de katten net behandeld had met Frontline. Eén van de (toen nog) drie is meteen gaan likken tussen de schouderbladen en ik vrees dat ik het niet helemaal goed aangebracht had dus die liep ook schuimbekkend en schuddend met het koppie door het huis te rennen. Het kwijl stroomde uit het bekkie. Ik schrok me helemaal gek maar wist wel meteen wat de oorzaak was.
Als je de oorzaak niet op deze manier kunt ontdekken zou ik zeker even langd de DA gaan.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Maya
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mar 2003 14:24
Locatie: Beek gem. Montferland

Bericht door Maya »

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden!

Net heb ik haar maar weer even naar binnen gehaald en bij een felle lamp erbij nogmaals in haar bekkie gekeken, maar toch echt niks te zien voor een lekenoog.

Vlooienmiddel kan het ook niet geweest zijn, dat is ook alweer een paar weken geleden.

Zal in ieder geval morgenochtend de DA bellen en heb al geregeld dat ik morgenavond de auto heb voor als ik savonds naar de DA moet als ze haar even willen zien.
Cats are intended to teach us that not everything in nature has a function. (behalve dan dat ze ontzettend knuffelig zijn ;-) )
Nanet

Bericht door Nanet »

Toch is het eerste wat in me opkomt een epileptische aanval. Dat is kortdurend en herhaalt zich op een ander moment.
Bij vergifitiging of iets zal het niet na een aantal minuten over zijn.
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Bij de wespensteek was dat wel naar een paar minuten over, het kwijlen en schuimbekken dan, maar bleef hij wel met zn koppie schudden en pootje over zn bekje halen.

Ben benieuwd wat jouw DA zegt!
Gebruikersavatar
Maya
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mar 2003 14:24
Locatie: Beek gem. Montferland

Bericht door Maya »

Mijn moeder komt nu net zeggen dat ze Jessie vanavond al 2 grote motten heeft zien opeten. Zou dat het misschien geweest kunnen zijn? Maar ja, afgelopen nacht was ze al uren op mijn kamer voor het gebeurde, en vanavond was het voor die 'aanval' nog licht, dus waren er denk ik ook nog geen motten. En nu heeft ze juist weer nergens last van.
Zucht.
Ik ga haar denk ik wel straks vangen, wil niet dat ze vannacht buiten loopt, dan mijn hele kamer maar onder het kwijl, maar ik wil haar wel bij me hebben.
Cats are intended to teach us that not everything in nature has a function. (behalve dan dat ze ontzettend knuffelig zijn ;-) )
Gebruikersavatar
Maya
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mar 2003 14:24
Locatie: Beek gem. Montferland

Bericht door Maya »

Ik heb net de DA gebeld. Ze willen gaan kijken of er misschien iets in haar keeltje zit. Dat moet onder verdoving, dus vanaf 17uur vanmiddag mag ze niks eten en dan moet ik haar morgenochtend brengen.
Gisteravond heeft ze het nog 1 keer wat korter gehad en vannacht nog 1 keer heel even.
Nu maar hopen dat het vandaag niet weer zo vaak gebeurt, want dan ga ik weer bellen hoor, dan breng ik haar gewoon vanavond heen en gaan ze dan maar kijken wat ze kunnen doen.
Cats are intended to teach us that not everything in nature has a function. (behalve dan dat ze ontzettend knuffelig zijn ;-) )
Gebruikersavatar
Maya
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mar 2003 14:24
Locatie: Beek gem. Montferland

Bericht door Maya »

Gisteren heeft Jessie de hele dag niet meer van die 'aanvallen' gehad.
Vanmorgen heb ik haar naar de dierenarts gebracht. Tegen de tijd dat we daar aankwamen, was het een heel zielig hoopje poes geworden. We moesten met de bus :-s en toen we de bus uitstapten ging het nog regenen ook. Zelfs in het mandje werd ze nat.
Ik vond haar echt zo zielig! Je kan ook niet tegen een kat zeggen dat je haar straks echt wel weer op komt halen. Wat is dat toch moeilijk he.
Ik zit nu te wachten totdat de dierenarts belt dat ik haar weer op mag komen halen.
Cats are intended to teach us that not everything in nature has a function. (behalve dan dat ze ontzettend knuffelig zijn ;-) )
Gebruikersavatar
Maya
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mar 2003 14:24
Locatie: Beek gem. Montferland

Bericht door Maya »

Ik heb Jessie net opgehaald bij de dierenarts.
Ik was er al bang voor, ze hebben niks kunnen vinden.
Waarschijnlijk een allergische reactie op iets wat ze eet. Maar ja, ze komt buiten, dus daar kom ik natuurlijk nooit achter, wat dat is.
Wel balen, ik ben 27Euro armer, 2 zere armen rijker en Jessie is weer een trauma rijker, maar we weten niet wat ze heeft. :???:
Het zou heel misschien nog zo kunnen zijn dat er een grasspriet in haar neusholte zit, maar dat konden ze niet zien. Mocht die er gedeeltelijk uitkomen, dan moet ik weer de dierenarts bellen.
Ik kan nu niks meer doen dan te hopen dat het niet weer voorkomt. En natuurlijk mijn lieve meisje te knuffelen die nog sloompjes is van de verdoving.
Bedankt voor jullie meedeleven. :kissykissy:
Cats are intended to teach us that not everything in nature has a function. (behalve dan dat ze ontzettend knuffelig zijn ;-) )
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

En de mogelijkheid van een epileptische aanval? heeft de dierenarts het daar niet meer over gehad? Dan kan je verder ook niks meer terugvinden na die tijd.
groetjes Sharon
Gesloten