Waar goedkoop amputeren?

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
LoveMickey
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2022 23:01

Waar goedkoop amputeren?

Bericht door LoveMickey »

Goedenavond,

Afgelopen vrijdag is onze kitten van 6 maanden gewond geraakt aan haar achterpoot. Of dit door een auto-ongeluk of een val komt is niet duidelijk.
Omdat het vrijdagavond was konden wij enkel bij evidensia terecht. Daar heeft Mickey pijnstilling gekregen en zijn er foto’s gemaakt.
Helaas is het bot in zijn dijbeen gebroken. We kunnen opereren, dan zijn de kosten €1500,- voor alleen de operatie. Vervolgens zou hij da. 6/8 weken in een bench moeten blijven.
Een andere optie is om het pootje te amputeren, de kosten zijn dan €1200,- (dit bedrag gaf onze eigen dierenarts ook aan).
Op dit moment verblijft onze kat nog in de kliniek wat €160,- per dag kost, wij hebben voor de controle en foto’s ook al €550,- betaald. Dus een weekendje heeft ons al €1000 gekocht.

Wij zijn dus met spoed op zoek naar een dierenarts/ kliniek die de amputatie een stuk goedkoper kan uitvoeren. Op internet lees ik dat dit normaliter tussen €400/€600 zou moeten kosten. Helaas heeft geen enkele dieren arts tarieven op hun website.

Kent iemand mischien een goede kliniek/ dierenarts die voor een goedkopere prijs een amputatie kan uitvoeren? Mischien iemand waarvan de kat ook een amputatie heeft moeten ondergaan?
Het liefst in noord holland, maar als het verder weg is is het ook geen probleem. Zelfs in belgie is voor ons ok.

Wij willen liever geen afstand doen van onze lieve kat en helemaal niet laten inslapen, maar helaas kunnen wij niet nog eens 1200-2000€ ophoesten, dat trekken wij financieel gewoon niet.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Waar goedkoop amputeren?

Bericht door castratenkoor »

Misschien hard om te zeggen, maar persoonlijk vind ik dat als je het risico neemt een kat van 6 maanden los te laten lopen, dat je dan ook de consequenties moet dragen. Ik zou zeggen vraag om een betalingsregeling bij de dierenarts en laat de ingreep goed uitvoeren ipv zo goedkoop mogelijk. Bezuinigen kun je beter op andere dingen dan op een levend wezen.

Je zegt dat uren rijden geen probleem is, maar onnodig uren gaan rijden met een zwaargewond dier - dat vind ik nogal zwaar voor het dier.

Maar dit is ongetwijfeld niet wat je wilt horen.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Waar goedkoop amputeren?

Bericht door Dinky »

Dierenartsen hebben inderdaad meestal geen prijzen staan omdat het afhankelijk is van hoe lang ze daadwerkelijk bezig zijn. Je zou in de buurt kunnen rondbellen om een inschatting te krijgen en te vragen of betalingsregeling mogelijk is. Een operatie is helaas altijd duur
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Waar goedkoop amputeren?

Bericht door Pikachu »

Ik zou ook vragen om een afbetalingsplan, en dan je kat zeker niet meer buiten laten lopen. Sterkte!
Cerna

Re: Waar goedkoop amputeren?

Bericht door Cerna »

Helemaal eens met Dinie (Castratenkoor).
Wanneer jij een kitten van 6 maanden los laat lopen dan weet je dat je veel risico's neemt en dat die ook financiele consequenties kunnen hebben.
En wanneer je weet dat een operatie mogelijk is dan ga je natuurlijk (vind ik) niet over op zoiets drastisch als amputatie alleen omdat dat goedkoper is.
"Bezint eer gij begint" is een oude uitdrukking, maar geldt nog steeds.
Sifi_1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jul 2022 20:39

Re: Waar goedkoop amputeren?

Bericht door Sifi_1 »

Bij het lezen van deze onderwerp ben ik perplex😐
Ik hoop dat mickey de beste zorgen krijgt.
Dat ben je verplicht als baasje vind ik toch
Isa♀️ + voor eeuwig in ons hard thaisly ♂️ pommi♀️
Baasje_van_Milo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 aug 2022 14:11

Re: Waar goedkoop amputeren?

Bericht door Baasje_van_Milo »

Zo goedkoop mogelijk... Misschien de decoupeerzaag van de buurman lenen?
Even zonder gekheid: vraag een betalingsregeling aan en laat zorg verlenen bij een goede dierenarts, niet bij een arts die je enkel uitkiest op prijskaartje. En verzeker je kat, als je grote uitgaven niet kan dragen. Het scheelt veel paniek. Bedenk: de operatie kost misschien maar €600,-, maar je betaalt ook voor de expertise die de arts op peil moet houden, zijn salaris en dat van de paraveterinairen, de apparatuur, de kliniek, en gas/water/licht en wat er nog meer bij komt kijken. Dat loopt hard op dan.
Ter vergelijking: Milo is in augustus met spoed geopereerd aan een ileus. Dat heeft ons zo'n €2000,- gekost (zonder de nazorg). Met verzekering was dat nog maar €400,-.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Waar goedkoop amputeren?

Bericht door castratenkoor »

Hoe is het nu met de kat?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Sifi_1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jul 2022 20:39

Re: Waar goedkoop amputeren?

Bericht door Sifi_1 »

castratenkoor schreef: 06 okt 2022 09:17 Hoe is het nu met de kat?
Geen antwoord ik vraag mij ook af hoe het met de poes gaat .
Isa♀️ + voor eeuwig in ons hard thaisly ♂️ pommi♀️
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Waar goedkoop amputeren?

Bericht door nellebel »

tja als mensen hier niet te horen krijgen wat ze willen horen .....dan verdwijnen ze naar een ander forum die wel zeggen wat ze willen horen???
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Sifi_1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jul 2022 20:39

Re: Waar goedkoop amputeren?

Bericht door Sifi_1 »

nellebel schreef: 11 okt 2022 07:51 tja als mensen hier niet te horen krijgen wat ze willen horen .....dan verdwijnen ze naar een ander forum die wel zeggen wat ze willen horen???
Pfff mag ik niet zegen maar sommige mensen zijn niet geschikt voor huisdieren 😐
wij hebben alles gedaan om mijn lieve isa te redden.
Dus kan ik er niet bij dat je dit overweegt amputeren om de kosten te besparen 😪
Zo blij dat hier wel echt goede mensen zijn die wel altijd het beste voor hun diertjes vriendjes doen
🥰
Isa♀️ + voor eeuwig in ons hard thaisly ♂️ pommi♀️
Plaats reactie