Kitten met gebroken groeischijf

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
aliciaae
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2022 08:15

Kitten met gebroken groeischijf

Bericht door aliciaae »

Goedemorgen allemaal,

Mijn eerste bericht op dit forum. Onze lieve kitten Nala van 5 maanden oud is vorige week zondag geopereerd aan haar achterpootje. ‘S nachts is er in huis iets gebeurd waardoor haar groeischijf gebroken is (of stoeien met haar 9 maanden oude broer Cosmo, ongelukkig terecht gekomen, een val? We weten het helaas niet). Bij Anicura nog dezelfde dag geopereerd en afgelopen maandag mocht zij naar huis. Metalen pinnen in haar pootje, hechtingen en een kap verder met daar bovenop 4 weken bench rust.

Pootje herstelt mooi en ziet er rustig uit. Sinds gisteren hebben we echter haar kuur met antibiotica en pijnstilling afgerond en vanochtend kreeg mevrouw, al springend in de bench, zelf haar kap af. Ze leek wel bezeten met alle bewegingen die ze maakte. We zijn ondertussen een beetje ten einde raad. Eigen DA verwijst ons door naar Anicura, en Anicura neemt geen contact met ons op na meermaals bellen en de belofte teruggebeld te worden door de chirurg.

Lang verhaal kort: zijn er hier kattenbaasjes die een zelfde of soortgelijke situatie hebben meegemaakt? Hoe gingen jullie hiermee om? We zijn als de dood dat het beestje zichzelf gaat bezeren en herstelproces nog langer gaat duren…

Lieve groetjes van een radeloze kattenmoeder.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten met gebroken groeischijf

Bericht door Anne »

Ik weet niet of ik je hier een plezier mee doe maar ik ben geen voorstander van om een kitten 5 of 6 weken op te sluiten in een bench
Onder het mom van dat het moet ( volgens wie, in de natuur zijn er ook geen dierenartsen)
Kittens zijn heel flexibel en hun lijf is nog jong, de breuk groeit vanzelf wel weer dicht op zo,'n jonge leeftijd en zij leren al heel snel om te leven met een beperking, anders dan wij mensen maken ze daar geen drama van
Natuurlijk hou je een kitten niet rustig in een bench, die moeten rondrennen, klimmen en spelen tot ze erbij neervallen
Ik hoop voor je kitten dar het allemaal weer goed komt met al die pennen in zijn/haar botten
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
aliciaae
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2022 08:15

Re: Kitten met gebroken groeischijf

Bericht door aliciaae »

Anne schreef: 04 sep 2022 12:07 Ik weet niet of ik je hier een plezier mee doe maar ik ben geen voorstander van om een kitten 5 of 6 weken op te sluiten in een bench
Onder het mom van dat het moet ( volgens wie, in de natuur zijn er ook geen dierenartsen)
Kittens zijn heel flexibel en hun lijf is nog jong, de breuk groeit vanzelf wel weer dicht op zo,'n jonge leeftijd en zij leren al heel snel om te leven met een beperking, anders dan wij mensen maken ze daar geen drama van
Natuurlijk hou je een kitten niet rustig in een bench, die moeten rondrennen, klimmen en spelen tot ze erbij neervallen
Ik hoop voor je kitten dar het allemaal weer goed komt met al die pennen in zijn/haar botten

Dag Anne,

Het gaat me er niet om of je mij er een plezier mee doet, ik wil simpelweg het beste voor mijn kitten en daarom ben ik op zoek naar advies van mensen met dezelfde en/of soortgelijke ervaring(en)

Zo te lezen heb je de ervaring zelf niet. Lijkt mij niet dat je een kitten met een gebroken groeischijf lekker moet laten rondrennen, vliegen en klimmen in huis zodat er straks weer een nieuwe breuk ontstaat in het pootje.

Bedankt voor je ongevraagde mening, maar ik lees hier niet echt een advies in. Fijne zondag.
Plaats reactie