Kat aangereden - gevolgen - ervaring?

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Danielle265
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2022 16:48

Kat aangereden - gevolgen - ervaring?

Bericht door Danielle265 »

Goedemiddag,

Afgelopen maandagavond is mijn kat aangereden. Gelukkig opgevangen door lieve mensen en naar de dierenarts gebracht. Ze hebben een foto gemaakt waarop niets gebroken is.

Nu is ze verlamd en kan ze haar achterpoten niet meer gebruiken, ook kon ze toen nog niet plassen. Verder is ze helemaal goed en helder en 5 jaar oud. De dierenarts wilde het eerst 48 uur afwachten en ze bleef daar dan ook.
Vanmorgen werd ik gebeld dat ze zelf geplast had en ik mocht haar ophalen! (Dit omdat ze geen pijn heeft volgens de dierenarts, hij kan haar overal aanraken) Ze is nu thuis in een bench en ze plast goed (ik kan niet beoordelen of het actief of passief is). Ze eet en drinkt ook goed. Maar nu is natuurlijk het volgende probleem…

Ze kan niet met haar achterpoten lopen, ze sleept zichzelf dmv haar voorpoten vooruit, en ze laat dus haar urine regelmatig lopen. Van de dierenarts moeten we tot uiterlijk maandag wachten of er verbetering komt, en anders inslapen.

Zijn hier mensen met een soortgelijke ervaring? Of waarbij het goed/niet goed afliep?

Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kat aangereden - gevolgen - ervaring?

Bericht door Sifra »

Zelf geen ervaring met zoiets.
Misschien is het een zwelling die op zenuwen drukt, waardoor ze niet kan lopen. Ik hoop voor je dat het weer goed komt!
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Danielle265
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2022 16:48

Re: Kat aangereden - gevolgen - ervaring?

Bericht door Danielle265 »

Ze is al heel erg vooruit gegaan, dus ben echt benieuwd. Ze plast en poept zelf, wast zichzelf weer helemaal en ze probeert 1 van haar achterpootjes te gebruiken maar dat lukt helaas nog niet
Plaats reactie