Kattengras - heftige reactie

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Elles_Jax
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jul 2018 12:51

Kattengras - heftige reactie

Bericht door Elles_Jax »

Hoi!

Afgelopen zaterdag heeft m’n kat kattengras gegeten. Zondag begon hij ontzettend veel over te geven, de hele dag door.

Hij klinkt nu ontzettend schor met miauwen en als hij brokjes heeft gegeten zie je dat het moeite kost met slikken. Buiten eten om slikt hij gewoon normaal. Vandaag alleen vanochtend 1 keer overgegeven.

Is het slim om even af te wachten zodat het gewoon geïrriteerd is en maak ik me druk om niks?! Of toch de dierenarts bellen? Ik maak me altijd zo snel (onterecht) zoveel zorgen haha, dus hopelijk hebben jullie tips. Bedankt!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kattengras - heftige reactie

Bericht door nellebel »

tja van kattengras gaan ze overgeven. gaat er nu om of er nog iets in het keeltje zit. heb ik 1 keer meegemaakt met flippie. maar die bleef kokhalzen. schor zal zijn van het braken dus dat gaat wel weer over. als hij nu niet meer braakt zou ik het even aanzien. ik knipte daarna het gras klein voor flippie, braken ze evengoed haarballen op (guusje braakte slijm op van gras eten). nu krijgen ze vaker antihaarbal snoepjes, vind ik zelf prettiger.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Elles_Jax
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jul 2018 12:51

Re: Kattengras - heftige reactie

Bericht door Elles_Jax »

Bedankt voor je reactie! Ik ben inderdaad dat ik het nog even aankijk hoe het gaat.
Ik wist wel dat ze van kattengras kunnen overgeven maar zo’n heftige reactie had ik niet verwacht haha.
Plaats reactie