Kitten (3mnd) loopt mank

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Bromanus
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2021 17:25

Kitten (3mnd) loopt mank

Bericht door Bromanus »

Beste allemaal,

Als kersverse katteneigenaar hebben we ons eerste ongelukje vijf dagen geleden met onze kitten al meegemaakt.
Er is iemand op haar linker voorpoot je gaan staan, waarna ze wegdook en angstig in een hoekje ging zitten. Daarna ging het wel aardig, maar in de avond liep ze toch mank, dus zijn we naar het dierenziekenhuis geweest. Zij vermoeden geen breuk oid, en gaven pijnstilling mee.
Toen het twee dagen later niet beter ging toch opnieuw naar de DA gegaan voor een foto, en ook hij stelde niks ernstigs te zien.
Nu zijn we weer twee dagen verder, en onze kitten weigert eigenlijk nog steeds op het pootje te staan (heel soms even lichtjes), en we merken dat ze veel minder speelt en meer slaapt dan voor het ongelukje.
Als het overmorgen nog zo is bellen we de DA nog maar eens.

Mijn vraag is of iemand een idee heeft wat we kunnen doen, of ons misschien gerust kan stellen, of iets dergelijks heeft meegemaakt? Het is echt zielig om dat anders zo vrolijke beestje zo te zien.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kitten (3mnd) loopt mank

Bericht door Synemios »

5 dagen geleden is nog niet zo lang.
Heeft ze koorts?
Welke pijnstilling heb je gekregen? En werd ze pas daarna sloom?
want dat slome zou een bijwerking kunnen zijn.
Ik zou desnoods vragen om onsior omdat metacam, novacam, meloxidyl vaker bijwerkingen geven van sloom zijn.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Bromanus
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2021 17:25

Re: Kitten (3mnd) loopt mank

Bericht door Bromanus »

Nou ik vind het al fijn om te horen dat je vijf dagen niet lang vindt. De slomigheid is eigenlijk sinds het ongeluk, maar ze kreeg ook dezelfde avond nog pijnstilling, dus dat is moeilijk te duiden. Zal morgen nog eens kijken wat ze precies krijgt.
Verder geen bijzonderheden, geen koorts of zwelling oid… eens kijken hoe het morgen gaat. Zal een update sturen. Maar dank voor de reactie alvast!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kitten (3mnd) loopt mank

Bericht door Synemios »

Nou ja niet lang in de zin van dat genezing van een flinke kneuzing best een tijdje duurt.
Als ze ziek zijn dan is elke dag natuurlijk te lang voor je gevoel.
Ik weet dat Indy heel sloom werd van de pijnstilling en op het forum staan meer verhalen van mensen die dat gemerkt hebben.

Maar dat slome inderdaad wel goed in de gaten houden en inderdaad toch even morgen of vrijdag bellen daarover.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie