Freddie

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Freddie

Bericht door Zotvanpoezen »

Hoe erg het ook is, ik wou even een anekdote over een neef van mijn man vertellen:
Hij had twee grote honden. Hij had een hekel aan katten die in zijn tuin hun behoeften kwamen doen. Zijn honden hadden ook een hekel aan katten. Ze werden door hen vermoord als ze in de tuin kwamen(en beloond door de neef als ze er één te pakken kregen :evil: )
Hij schepte erover op en zei dat de honden de katten opaten. Alleen het halsbandje bleef over...
Hij verwittigde wel de buren, maar die deden blijkbaar niets om de katten binnen te houden.
Ik heb die man jarenlang gehaat. Tot zijn moeder zwaar ziek in het hospitaal verbleef en hij liefdevol haar 6 katten ging verzorgen. Hij vertelde dan zo lief over die katjes. Blijkbaar was hij tot inkeer gekomen. Ik heb hem de moordpartijen nog niet vergeven, maar mijn haat is nu toch weg.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Niekbcn
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2021 11:47

Re: Freddie

Bericht door Niekbcn »

@Hansratlook
Ik geef niemand de schuld, heb ik ook nergens geschreven. Als ik al iemand de schuld geef is het mezelf dat ik de omweg die katten kunnen nemen om toch daar in de tuin te komen niet eerder nog beter heb afgetimmerd. Ik zeg alleen dat het niet klopt dat de buren er alles aan hebben gedaan, zoals je schreef. Ik wilde niet afwachten tot dat ze het hek overspringen en een van mijn kinderen pakken. Veel mensen uit de buurt lopen aan dit huis niet meer voorbij omdat ze angst hebben. Maar inderdaad er is behalve mijn kat (en misschien een paar andere katten) nog niets gebeurd. Zoals ze zelf aangaven hun vorige buurt was kattenvrij.

En inderdaad de honden waren (nog) hun tuin niet uitgekomen, maar ik kan je zeggen dat het geen prettig gevoel is als er twee argetijnse doggen over de schutting je aan staan blaffen. Verder sabbel ik geen hondenras neer, ik heb alleen het feit genoemd dat dit ras op de lijst staat van gevaarlijke honden. Ik heb deze lijst niet gemaakt en ik denk niet dat honden hier zomaar op terect komen.
Er wordt hier enorm veel illigaal gefokt met honden van deze lijst, Officieel moeten de eigenaren een hondenpaspaart met vergunning hebben voor dit soort honden maar daar wordt helaas weinig op gekontrolleerd. De dierenassiels zitten bomvol met dit soort rassen en weten ook niet meer waar heen.Ik zou zo´n type hond niet willen. Maar ook daar laat ik iedereen vrij in wat hij of zij wil.

Andere mogen van mij zeggen dat ik mijn beesten verwaarloos. Dit is welliswaar nog nooit gebeurd maar ik heb er ook geen probleem mee. Mijn honden worden twee keer per dag een uur uitgelaten en in het weekend nog meer. In vergelijk met veel honden hier in het dorp die niet verder komen dan de eigen tuin, heb ik niet het gevoel dat ze het slecht hebben. Maar als iemand dit verwaarlozing vind, prima toch...
Laatst gewijzigd door Niekbcn op 19 mei 2021 10:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Freddie

Bericht door Synemios »

Wat verschrikkelijk.
Ik wil je heel veel sterkte wensen
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Niekbcn
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2021 11:47

Re: Freddie

Bericht door Niekbcn »

Hoi Rik,

Bedankt!

Het tuin gedeelte is vorige week gedaan en de sluipweg om te ontsnappen is nu echt gekompliceerd voor de katten. Katten kunnen klimmen maar er moet nu via deze weg toch twee keer over een hek van 2 meter heen wat ook nog eens deels schuin staat. Mijn beide overgebleven katten hebben tot nog toe in ieder geval geen neiging meer gehad hier gebruik van te maken.

Freddie was voor niets bang. Mijn andere katten hebben (gelukkig) wat meer respect voor andere honden (en katten). Ik ben ook met de andere buurman aan het praten. Die hebben beagles die met katten zijn opgegroeid en daar hebben ze natuurlijk op termijn ook geen angst meer voor. Ik heb hemal gezegd dat hij mijn katten mag wegjagen als ze zijn tuin in zouden komen zodat deze weer wat respect krijgen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Freddie

Bericht door Anne »

Niek het moet me even van het hart dat het nog altijd de mensen zijn die honden gevaarlijk maken,
ongeacht het ras
Ik ben een trouwe Cesar Millan fan, dank die man op mijn blote knietjes want hij heeft deze wereld een groot geschenk gegeven, namelijk het inzicht in wat honden nodig hebben en hoe ze behandeld moeten worden wil je voorkomen dat ze gevaarlijk worden
Dit wilde ik nog kwijt, ook al is het vreselijk wat jullie kat is overkomen
De honden hier zijn ook het slachtoffer, die worden niet goed opgevoed
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Hansratlook
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2021 13:08
Locatie: kop van NH

Re: Freddie

Bericht door Hansratlook »

Anne schreef: 20 mei 2021 11:00 Niek het moet me even van het hart dat het nog altijd de mensen zijn die honden gevaarlijk maken,
ongeacht het ras
Ik ben een trouwe Cesar Millan fan, dank die man op mijn blote knietjes want hij heeft deze wereld een groot geschenk gegeven, namelijk het inzicht in wat honden nodig hebben en hoe ze behandeld moeten worden wil je voorkomen dat ze gevaarlijk worden
Dit wilde ik nog kwijt, ook al is het vreselijk wat jullie kat is overkomen
De honden hier zijn ook het slachtoffer, die worden niet goed opgevoed
En daarbij is het vaak ook een probleem met rassen die ineens, bijvoorbeeld door een film of zoiets,

een "mode - hond " worden, want dan stappen wereldwijd alle broodfokkers er bovenop.

En die fokken alleen op aantallen en fokken niet op karakter.

Daardoor was bijvoorbeeld jaren geleden de Golden Retriever ineens een ras die hoog op een lijst

stond van meest bijtende hond :roll:

Hetzelfde is gebeurd met Duitse Herders en "Lassiehonden " etc etc.

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Freddie

Bericht door nellebel »

feit blijft dat freddie enorm wordt gemist. en dat de overige katjes gelukkig nu veilig achter de omheining zitten. veel sterkte
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Hansratlook
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2021 13:08
Locatie: kop van NH

Re: Freddie

Bericht door Hansratlook »

nellebel schreef: 20 mei 2021 12:37 feit blijft dat freddie enorm wordt gemist. en dat de overige katjes gelukkig nu veilig achter de omheining zitten. veel sterkte

Maar dat begrijp ik echt heel erg goed hoor :!:

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Freddie

Bericht door Anne »

Ja dat klopt Hans
Daarom ben ik een groot voorstander van dieren uit de opvang halen

Sorry niek voor je topic vervuiling

Ik vind het onbegrijpelijk dat deze mensen de buurt niet hebben gewaarschuwd en dat ze het OK vinden om zulke honden te houden
En daar verder niets mee doen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Niekbcn
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2021 11:47

Re: Freddie

Bericht door Niekbcn »

Het is nu een jaar geleden dat we Freddy hebben verloren en het was voor de kinderen maar ook voor mij geen makkelijke tijd . Heeft lang geduurd voordat er een dag kwam dat ik niet meer aan mijn trouwe kater heb gedacht. Inmiddels heeft ook een nieuwe kat van minder dan een jaar het leven verloren doordat hij ondanks alle barrieres de tuin van de buren is in gegaan. Zolang deze mensen met deze honden naast ons wonen zullen we geen nieuwe katten meer uit het assiel halen. Is erg jammer want hier in huis is er een waanzinnige liefde tussen hond en kat en liggen ze vaak samen te slapen in dezelfde mand. Ik wil iedereen bedanken voor de ondersteunende woorden bij het verlies van Freddy eerder in dit bericht. Heeft destijds geholpen.
Verder nog voor degene die schreef dat de buren er alles aan hebben gedaan. Een van de honden is een maand of twee geleden over het hek de straat op gesprongen. Daar heeft hij een andere hond die met zijn bezitter liep een behoorlijke stuk uit de onderbuik gebeten. De hond heeft het gelukkig overleeft, al loopt hij nog wat slecht. Ze zeggen dat hun honden waren uitgedaagd, maar zoveel over "ze hebben er alles aan gedaan. Ik ben blij dat daar niet net mijn kinderen liepen en ik het hek naar onze tuin in ieder geval zo hoog heb gemaakt dat honden er niet over heen kunnen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Freddie

Bericht door Anne »

Is er aangifte gedaan? Want vroeg of laat vergrijpt deze honden zich aan een kleuter
Het is ontzettend jammer dat je je thuis niet kunt open stellen voor herkansers, die zitten echt te springen om een warme mand
Misschien is het een idee om jullie tuin af te zetten?
Dat hebben wij ook gedaan en bijna al onze katten zijn als kitten uit het asiel gekomen, zij weten inmiddels niet beter

Ik hoop dat je dit ooit nog een plaatsje kunt geven
Dat lijkt mij zelf zolang je daar woont met zulke buren heel moeilijk
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie