kat knoopje sliep in wasmachine, deur per ongeluk gesloten

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
robjew
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2020 18:29

kat knoopje sliep in wasmachine, deur per ongeluk gesloten

Bericht door robjew »

en de volgende ochtend was knoopje nergens te vinden, buiten niet en in huis ook niet, totdat wij haar dood in de wasmachine aantroffen. Wat een smart , ze was zo leuk en grappig. We blijven met heel veel vragen zitten, waarop ik via dit forum poog antwoord te krijgen. afgelopen donderdagavond was ze kennelijk in de wasmachine, waarvan de deur open stond, gekropen om op een kledingstuk van mijn dochter in slaap te vallen . De deur is daarna per ongeluk dichtgedaan , zonder dat we wisten dat knoopje daarin lag. De machine is NIET gaan wassen, maar zoals gezegd, de volgende ochtend troffen we haar dood aan in de wastrommel. ze lag er heel vredig en ontspannen bij, we schatten dat ze in slaap gevallen is en niet meer ontwaakt. De vraag is echter of een wastrommel een vacuum creeert als de deur gesloten wordt , dat kan ik niet uit de gebruiksaanwijzing opmaken en ook niet op diverse wasmachineforums. Als dat inderdaad zo is, lijkt mij de doodsoorzaak duidelijk,( toenemend zuurstofgebrek en uiteindelijk verstikking door CO2) , maar als dat niet zo is, dan is de doodsoorzaak wellicht een andere. Sectie is niet meer mogelijk, ze is al in het crematorium, maar voor de verwerking van dit tragische ongeluk en het verlies van onze Knoopje zou ik graag vergelijkbare ervaringen van mede-katteneigenaren willen vernemen.
alvast bedankt voor jullie input.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat knoopje sliep in wasmachine, deur per ongeluk gesloten

Bericht door nellebel »

ik denk niet dat er een vacuum komt maar dat ze wel zonder zuurstof zit opgesloten.
sterkte met jullie verlies.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: kat knoopje sliep in wasmachine, deur per ongeluk gesloten

Bericht door Anne »

Wat een ontzettende trieste en een rotte ervaring voor jullie :-(
Ik zou voor je vragen de wasmachinefabrikant bellen
Ik hoop heel erg dat jullie dit gauw te boven komen
Zoiets kan ons allemaal overkomen :-(
Heel veel sterkte en ik hoop dat je je antwoorden krijgt zodat je rust kunt vinden

knoopje rust zacht
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: kat knoopje sliep in wasmachine, deur per ongeluk gesloten

Bericht door Coraline »

Wat vreselijk voor jullie, heel veel sterkte 🍀
Lindaa_db
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2021 10:25

Re: kat knoopje sliep in wasmachine, deur per ongeluk gesloten

Bericht door Lindaa_db »

Normaal gesproken zou ik niet zo snel reageren op dit soort berichten, maar ik heb hetzelfde meegemaakt.
Wij hadden sinds 4maanden een hele lieve kat, Snowy.
Wij waren Snow 2dagen geleden kwijt en hebben haar gevonden in de wasmachine.
De machine had niet aangestaan en ze was helemaal droog, maar toch was ze overleden.
Aan haar houding te zien is ze rustig gaan slapen, dit komt waarschijnlijk doordat ze te weinig zuurstof kreeg.

Wij zijn er kapot van dat we niet langer van haar kunnen genieten, we hadden haar zoveel meer gegund. Ik wist dat de wasmachine een gevaarlijke plek kan zijn, maar had nooit gedacht dat dit ons kon overkomen.
Ik voel me enorm schuldig en kan het beeld van haar in de wasmachine maar niet kwijtraken.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: kat knoopje sliep in wasmachine, deur per ongeluk gesloten

Bericht door Anne »

Wat ontzettend verdrietig voor jullie, heel veel sterkte om dit boven te komen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie