Staart volledig afgebroken

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
lindsjee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 okt 2020 17:32

Re: Staart volledig afgebroken

Bericht door lindsjee »

De dierenarts vermoed dat iemand hem aan zijn staart heeft opgetild/weggeslingerd. Er waren geen anderen wonden/breuken/gescheurde nagels oid te vinden. Heel erg triest... Ik wil er het liefst niet te veel aan denken. We zijn blij dat hij vooralsnog bij ons is.
Otis - † Mees - † Sasje
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Staart volledig afgebroken

Bericht door Dinky »

Klinkt als fijne vooruitgang!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
kittentjes

Re: Staart volledig afgebroken

Bericht door kittentjes »

Vreselijk....ik dacht meer als het iets van een mollenklem oid was dan kan je er nog iets mee maar het belangrijkste is inderdaad nu dat hij er weer bovenop komt!

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Staart volledig afgebroken

Bericht door Synemios »

Vreselijk, gelukkig gaat het inmiddels wel de goede kant op.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
lindsjee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 okt 2020 17:32

Re: Staart volledig afgebroken

Bericht door lindsjee »

Nou.... Dat zijn darmen goed werken is wel duidelijk. We zijn gestopt met de laxatract want het werd zo dun als diarree. Niet leuk voor Mees en ook niet voor ons. Door de diarree is de katheter een dag eerder verwijderd maar nog steeds kan hij niet zelf plassen.

Vanmorgen is voor de laatste keer een katheter aangebracht. Hij heeft daarbij het medicijn terazosine gekregen om de ongecontroleerde samentrekkingen in zijn plasbuis/plasbuis te laten ontspannen. Dit werkt naar een paar dagen dus vandaar nu nog de katheter. Donderdag gaat de katheter eruit en is het afwachten of hij zelf kan plassen. Als hij zaterdag nog steeds niet heeft kunnen plassen moeten we hem toch in laten slapen :(

Zijn darmen doen het ondertussen dus wel goed en zelfs zijn anus komt meer op spanning en de reflex lijkt terug te komen... Ik hoop zo dat hij eind deze week kan plassen :(.
Otis - † Mees - † Sasje
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Staart volledig afgebroken

Bericht door Anne »

Onze poten-duimen draaien op volle toeren, veel sterkte voor jullie!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
kittentjes

Re: Staart volledig afgebroken

Bericht door kittentjes »

Ik duim voor jullie mee!

Verstuurd vanaf mijn octopus met Tapatalk

Gebruikersavatar
Geert
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 dec 2018 23:02

Re: Staart volledig afgebroken

Bericht door Geert »

Wat een spanning :-( Heel veel sterkte toegewenst!
Luna (07/2018), Aya (08/2018).
Minou (1983-2000), Witje (1999-2016), Sloeber (19??-2009), Mieke (2007-2018).
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Staart volledig afgebroken

Bericht door nellebel »

hij is al van zo ver gekomen, dit moet lukken. we duimen allemaal mee
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
lindsjee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 okt 2020 17:32

Re: Staart volledig afgebroken

Bericht door lindsjee »

Als ‘moeder’ van Meessie ben ik toch wat gaan Google-en over die terasozine. Blijkbaar werkt meloxidyl de terasozine tegen... of wordt de werking van dit medicijn erdoor verminderd. Maar hij heeft nu wel nog die pijnstiller en bijna alle pijnstillers/onstekingsremmers kunnen de werking van terasozine beperken als je zo de bijsluiter leest... Morgen maar even bij de DA navragen.

Heeft iemand van jullie ervaring hoe lang na een grote operatie pijnstilling gegeven wordt?
Otis - † Mees - † Sasje
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Staart volledig afgebroken

Bericht door Dinky »

Tja, hier werd bij buikoperatie gezegd 'geven tot flesje leeg is'. Toen ik opmerkte dat het dan afhangt van gewicht kat hoeveel dagen en dat dat vreemde richtlijn is werd gezegd 10 dagen volgens mij.

Ik duim heel hard dat na alle vooruitgang die is geboekt je hem niet straks alsnog moet laten gaan :epray:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
lindsjee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 okt 2020 17:32

Re: Staart volledig afgebroken

Bericht door lindsjee »

Hier moeten we ook blijven doorgaan met de meloxidyl. Het is ook wel nodig qua pijn aan zijn achterste.

Katheter is er een paar uur terug uit gegaan. Zijn urine leek langs zijn plasbuis te lekken waarop het zou duiden dat de terasozine ingewerkt is. Heel erg spannend of er morgen een plasje te vinden is in zijn bench. Als er morgenmiddag geen plasje te vinden is dan probeer ik de blaas leeg te knijpen. Als dat ook niet lukt en er komt geen verandering dan wordt hij vrijdag ingeslapen... 😢
Otis - † Mees - † Sasje
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Staart volledig afgebroken

Bericht door Anne87 »

Heel veel sterkte met deze zenuwslopende dagen...
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Staart volledig afgebroken

Bericht door nellebel »

effe snel kijken of er al nieuws is en mees een plasje heeft gedaan. duimpjes blijven draaien hier voor je dappere vent
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
lindsjee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 okt 2020 17:32

Re: Staart volledig afgebroken

Bericht door lindsjee »

Nog geen plasjes... Zijn blaas voelde ook wel vrij klein nog. Dus de hoop is nog volop aanwezig!

Wel een mijlpaal wat betreft zijn anus.. Vandaag voor het eerst dat hij aanvoelde dat hij moest poepen en daarbij naar de bak gegaan. Dat kontje lijkt echt elke dag te verbeteren.

Voor dat plasje zit ik al de hele dag in zenuwen. Afgesproken vanmorgen met de dierenarts dat we geen blaas gaan leegknijpen maar echt afwachten of hij wordt getriggerd door een volle blaas om te gaan plassen. Hij ligt op dit moment lekker naast me op een stoel terwijl ik aan het thuiswerken ben. Alsof er niks aan de hand is...
Otis - † Mees - † Sasje
Plaats reactie