Ontstoken nagel/wondje

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Ontstoken nagel/wondje

Bericht door TessaB »

Hey Allen,

Ik weet niet zeker of mijn vraag in dit topic hoort, indien niet alvast mijn excuses.

Ik heb een kleine vraag. Mijn kater is een week geleden thuis gekomen met wat bloed aan zijn achterpoot. Het leek tussen de tenen te komen. Nu vind ik sinds 2 a 3 dagen dat de wonde erg stinkt. Hij likt er ook vaak aan. Verder lijkt hij er geen last van te hebben (kan er gewoon op staan en is zijn vrolijke zelf).

Ik heb het wondje nog niet goed kunnen bekijken, want hij wil niet dat ik aan zijn poten kom (ook niet aan de 'gezonde'). Ik weet wel dat het zwart ziet tussen zijn teentjes, wat geen goed teken is volgens mij...

Nu wil ik sowieso ermee naar de dierenarts. Het probleem is dat ik in verband met werken e.d. Pas bij de dierenarts zou geraken op donderdag/vrijdag. Ik weet dat jullie geen dierenartsen zijn, maar denken jullie dat ik nog tot dan kan wachten? Is er iets wat ik in de tussentijd erop kan doen? Ik heb al isobetadine geprobeerd, maar ik krijg echt niets tussen zijn teentjes. Mijn armen staan al vol met krabben...
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Ontstoken nagel/wondje

Bericht door Lieselotje »

Hallo TessaB

Ik zou het dan bij de dierenarts laten bekijken als het je zelf niet lukt om er iets aan te doen.
Succes!
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Ontstoken nagel/wondje

Bericht door TessaB »

Hey,

we hebben een afspraak voor morgen, omdat de dierenarts zei dat we toch zo snel mogelijk moeten gaan. De wonde is zwart en stinkt heel erg, dus hopelijk moet het niet komen tot een operatie!

Achteraf bekeken was het een domme vraag ;) ik was gewoon ongerust en moest het even kwijt denk ik. Ik wist niet hoe je een bericht kon verwijderen, dus heb ik het maar laten staan!
Plaats reactie