Pasgeboren kitten gevallen

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
ML98
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2020 14:17

Pasgeboren kitten gevallen

Bericht door ML98 »

Hi,

Kan iemand ons voorzien van advies over onze pasgeboren kitten.

Wij hebben een boerderijpoes die enkele dagen geleden is bevallen. Wij hebben gisteren de kittens gevonden, in een schuur op ongeveer 2 meter hoogte. Er waren drie kittens uit het nest gevallen. Wij hebben ze in slechte conditie aangetroffen, hopende dat moedernatuur zichzelf red hebben wij enkel de kittens samen met de moeder naar een betere plek verplaatst.

Wij gaan geregeld langs om te kijken hoe het met de kittens gaat en een van de kittens die gevallen is, lijkt slecht te functioneren. Ze drinkt nauwelijks of niet, beweegt moeilijk en piept vaak.

Wij zijn bang dat de val ernstige schade heeft aangebracht en weten niet wat te doen.

Kan iemand ons helpen?

Liefs,
Een heel bezorgde dierenliefhebber
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pasgeboren kitten gevallen

Bericht door Rik »

ML98 schreef: 09 mei 2020 14:37 Wij zijn bang dat de val ernstige schade heeft aangebracht en weten niet wat te doen.
Ik weet niet of een val van 2 meter erg is voor een kitten. Kittens kunnen heel wat hebben.

Maar je omschrijving van het kitten is wel zorgelijk.
Ik zou zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan (liefst met allemaal) zodat ze gecontroleerd kunnen worden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ML98
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2020 14:17

Re: Pasgeboren kitten gevallen

Bericht door ML98 »

Rik schreef: 09 mei 2020 16:39 Ik weet niet of een val van 2 meter erg is voor een kitten. Kittens kunnen heel wat hebben.

Maar je omschrijving van het kitten is wel zorgelijk.
Ik zou zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan (liefst met allemaal) zodat ze gecontroleerd kunnen worden.
Bedankt voor je reactie.
De kitten heeft het helaas niet overleefd, ik denk dat ze te lang van haar moeder af is geweest toen ze is gevallen.

Met de andere kittens gaat het goed. Ik hou ze nog steeds geregeld in de gaten.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pasgeboren kitten gevallen

Bericht door Rik »

O, wat sneu.
Ja, die jonkies moeten constant eten bij de moeder.
Je zou verwachten dat moeder dan direct in zou grijpen en die kleine na de val toch weer het nest in brengt.
Hopelijk blijven de andere gezond.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie