Gebroken teen

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
NoraEnFynn
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 feb 2020 17:05

Gebroken teen

Bericht door NoraEnFynn »

Onze 1 jarige poes heeft dinsdag 18-02 op een of andere manier haar teentje gebroken (waarschijnlijk een ongelukkige afsprong).

We zijn meteen naar de dierenarts gereden, röntgenfoto gemaakt en hebben advies gekregen. Nu was alles heel snel gegaan en zit ik met een knoop in mijn maag. De dierenarts heeft ons pijnstillers meegegeven en gezegt dat alles waar de poes hoog op kan springen, moet worden platgelegd. Verder heeft ze rust nodig en zal het snel weer beter gaan.

1,5 week later en de pijnstiller is op. Onze poes loopt nogsteeds mank en zet haar pootje scheef neer. Gedurende deze periode heb ik alle sites bezocht met informatie, maar zie ik door de bomen het bos niet echt meer.

Ik vraag mij af wat jullie ervaringen zijn. Moet ik gewoon wachten of weer naar de dierenarts gaan?
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Gebroken teen

Bericht door Zizi »

Er is slechts één teen gebroken? En welk deel van de teen? Of een middenvoetsbeentje?
NoraEnFynn
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 feb 2020 17:05

Re: Gebroken teen

Bericht door NoraEnFynn »

Zizi schreef: 29 feb 2020 19:25 Er is slechts één teen gebroken? En welk deel van de teen? Of een middenvoetsbeentje?
Er is één teen gebroken zoals we op de foto konden zien, het teentje is/was doormidden geschreurd maar niet verplaatst. Het was inderdaad een teentje en geen middenvoetsbeentje.
Plaats reactie