Kat schrikt van en bijt in wond staart na amputatie

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Tamara_de_L
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2021 23:59

Re: Kat schrikt van en bijt in wond staart na amputatie

Bericht door Tamara_de_L »

Hoi hoi,

Ik ben er ook bang voor. De fysio heeft Simon zijn rug gelaserd en ook gefixeerd (zeg ik dat zo?).

TENS ken ik niet. Wat is dat?

Je geeft nog steeds gabapentine? Hoeveel? En is dat vanwege de rugpijn? Simon wordt rustigere van gabapentine dan clomicalm maar wil toch beide van lieverlede af gaan bouwen iom de DA.

Katten gedijen het beste op aandacht van de baasjes dus dat werkt zeker rustgevend ☺️
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kat schrikt van en bijt in wond staart na amputatie

Bericht door Zotvanpoezen »

Tamara_de_L schreef: 27 sep 2021 23:31 TENS ken ik niet. Wat is dat?
Hoi Tamara,
Sorry dat ik hier niet meer op gereageerd heb :oops:
Ik ben dit topic compleet uit het oog verloren...

Antwoord op je vraag:
Tens is een alternatief voor pijnstillers tegen spierpijnen en zenuwpijnen.
Het werkt via elektroden die kleine stroomstootjes door de huid naar de zenuwen sturen om daar de pijn te bestrijden.
Hier een foto ter illustratie:
Afbeelding

Afbeelding
Bij Froufrou gaf dat een zeer goed resultaat :grin:

Hoe gaat het nu met Simon?
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Tamara_de_L
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2021 23:59

Re: Kat schrikt van en bijt in wond staart na amputatie

Bericht door Tamara_de_L »

Hoi zot van poezen,

Ik heb je antwoord helemaal gemist! Dank voor de uitleg en foto’s van Tens. Ik hoop dat het geholpen heeft! Doe je dit nog vaak?

Met Simon gaat het goed! Halverwege/ eind oktober was eindelijk de wond genezen en kon Simon zonder kap en hadden we allemaal weer bewegingsvrijheid :-)

Hij valt zichzelf niet meer aan (afkloppen!) en het gaat heel goed met hem. Geen medicatie meer, hij gaat weer naar buiten en doet het heel goed. Alsof er niks gebeurd is…

Het is een heel gek gezicht zo’n kort staartje maar behalve dat hij er misschien wat vaker aan likt dan normaal lijkt hij geen hinder te ondervinden. Het heeft een fortuin gekost maar ben heel blij dat ik volgehouden heb, alles voor mijn beestjes :-)

Hoe gaat het met jouw kat?

Groetjes,
Tamara
Tamara_de_L
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2021 23:59

Re: Kat schrikt van en bijt in wond staart na amputatie

Bericht door Tamara_de_L »

Dag allemaal,

Inmiddels is dit topic alweer even geleden. Met Simon gaat het goed maar een half jaar geleden is er een te snel werkende schildklier bij hem geconstateerd. Hier krijgt hij nu medicijnen voor. Een van de dingen die bij een schildklier probleem horen is opgefokt zijn (en altijd willen eten). Nu hij medicijnen krijgt is hij zoveel rustiger en ook liever naar zijn broer.

Ik heb gevraagd of er een verband is met het staartjagen maar er was toen geen aanleiding om te denken aan een schildklier probleem. Zelf denk ik dat hij dit toen al wel had en daarom zichzelf verwonde.

We zullen het nooit weten maar mocht iemand die een kat heeft die staart jaagt dit een keer lezen, laat even de schildklier checken. Wie weet is dat het.

Groetjes,
Tamara
Plaats reactie