Misty heeft pijn, maar ik weet niet wat het is

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gesloten
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Misty heeft pijn, maar ik weet niet wat het is

Bericht door BlackPanther999 »

Hoi iedereen,

Misschien dat jullie me kunnen helpen, want ik maak me een beetje zorgen over Misty, onze poes van bijna 2 jaar.
Sinds vrijdagochtend probeert ze zo min mogelijk te lopen en als ze loopt zie je dat het pijn doet. Ze waggelt een beetje met haar achterste en soms gromt ze zelfs. Ik heb haar proberen te onderzoeken op splinters of breuken, maar ik kan niets ontdekken. Ze steunt wel op alle 4 poten, maar als je in de buurt van haar rechterachterpoot komt begint ze grommen en te hakken naar je.
Verder eet, drinkt, poept en plast ze goed. Ook kan ik haar niet rusteloos noemen, want vanuit haar mandje wil ze wel met een touwtje spelen, zolang ze maar niet hoeft op te staan.
ik denk dat ze misschien heeft gevochten met Ugly en is gevallen, want Ugly en Misty doen hatelijker dan normaal tegen elkaar.
Als er morgenochtend nog geen verbetering is ga ik zowiezo even naar de Da. Alhoewel ik dat niet graag doe, want Misty is enorm agressief bij de DA. De vorige keer moest ik de leren handschoenen aan om haar uit het reismandje te krijgen voor haar enting. Het leek wel of ze een waas van woede voor haar ogen kreeg; het was niet mijn Misty...
Hebben jullie misschien zoiets meegemaakt of weten jullie misschien wat het kan zijn??
Alvast bedankt voor de reacties,

een bezorgde poezemoeder
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Komt ze buiten? En klein veneinig doorntje/splinter/grasaardje is soms moeilijk te zien op die donkere behaarde pootjes. Zeker wanneer ze niet wilt dat je er aan komt.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Klinkt inderdaad dat ze goed pijn heeft en ik zou inderdaad morgen zo snel mogelijk langs de DA. Misschien heeft ze een verkeerde beweging gemaakt met springen of neerkomen en heeft ze een spiertje ofzo gescheurd?
T kan vanalles zijn. :???:

Jammer dat ze zo gestressed en in paniek raakt bij de DA.
Maar goed, alleen de DA kan je denk ik verder helpen. Dan maar ff stress. Pijn is ook niet leuk!

Sterkte morgen!

groetjes Babiche
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

6-2love schreef:Komt ze buiten? En klein veneinig doorntje/splinter/grasaardje is soms moeilijk te zien op die donkere behaarde pootjes. Zeker wanneer ze niet wilt dat je er aan komt.
Ne, mijn katten komen in het geheel niet buiten, maar als er iets in haar voetzooltje zou zitten dan moet dat toch ook wel wat opgezet zijn (vanaf vrijdag heeft ze het al)? Of hoeft dat niet persé
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dat hoeft niet per se. Soms zie je dat niet. Maar het kan natuurlijk ook hoger in de poot zitten. Bij ons hebben zowel Luna als Pieter een tijd behoorlijk gegrauwd als je aan hun achterpoot kwam. Bij Luna bleek het om een verrekte knieband te gaan; het heeft 6 weken geduurd voordat ze weer normaal liep. Bij Pieter vond de da alleen een wondje bovenaan zijn poot, dus ook dat was van een vechtpartij.

Weet je zeker dat het in haar voet zit? Of wil ze helemaal niet hebben dat je aan die poot komt?
Ik zou er zeker morgen even mee naar de da gaan, hoe vervelend ook voor haar. Alleen pijnstilling is onvoldoende zolang je niet weet wat er aan de hand (poot) is.
Kyra
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2003 22:57
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Kyra »

Heb je ook goed tussen de teentjes gekeken,1 van mijn birmanen was laatst behoorlijk koortsig en liep ook moeilijk ,na inspectie zag ik tussen de kussentjes een verdikking zitten ,wat dus een ontsteking bleek te zijn,een open plekje kan soms zo geinfecteerd raken,andere gedachte is dat ze is gevallen of verkeerd terecht is gekomen,ik zou zeker naar de da gaan morgen.
Succes.
Ria
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

We mogen helemaal niet aan haar poot zitten, dus niet alleen het voetje. Ook zie ik geen verdikking tussen haar tenen.
Oh ik hoop maar dat de DA kan zien wat het is, ik word er zo moedeloos van dat ik niet weet wat het is.
Ik wil haar weer gewoon zien rennen en spelen!!
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Kyra
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2003 22:57
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Kyra »

Bij onze Channa deed ook haar hele pootje pijn ,maar heb toch heel voorzichtig kunnen kijken,je komt er wel achter hoor wat het is ,foto's maken geeft vaak heel wat duidelijkheid(als het zo tenminste niet zichtbaar is)
Heb je geen tolfedine in huis,je zou haar een half tabletje tegen de pijn kunnen geven.
Groet Ria
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ria bij mijn weten werkt tolfedine tegen koorts. Ik zou niet zomaar wat gaan geven, maar het liever aan de da overlaten. Het kan een wondje of een spier zijn, maar ook een breuk en dan is het beter dat ze het niet belast.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Wij hebben dit ook eens gehad bij Goya na een vechtpartijtje met een andere poes.We konden bij hem wel zien dat het gebloed had.Maar soms zie je die wondjes niet en zeker niet als je niet mag kijken.We mochten hem zelf gewoon niet in de buurt van die poot aanraken.
Maar als er kans is op een wondje moet je toch maar eens naar de DA gaan.Hij geeft dan een spuitje tegen eventuele bacterieën die in de wond kunnen komen.Want zo'n wondje kan erg uit de hand lopen tot een hele ontsteking.Misschien dat het bij jou het geval anders kan zijn ,omdat ze niet buiten komen natuurlijk. :-)
Als het nu toch geen wondje ofzo is,heb ik ook geen idee van wat het kan zijn.
Toch nog veel succes voor morgen ;-)
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Kyra
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2003 22:57
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Kyra »

Tolfedine is een pijnstiller en word gegeven als men de pijn wil verzachten,kan absoluut geen kwaad,ik gebruik het al 13 jaar.

Voorbeeldje : een kitten van 11 weken met keelontsteking geeft men niet meteen antibiotica maar een pijnstiller voor enkele dagen ,met antibiotica smijten teveel dierenartsen te snel,mijn ervaring is vooral bij kleine kwaaltjes dat een pijnstiller beter is dan antibiotica

Natuurlijk moet je verder niet zelf dokteren maar altijd een da opzoeken!!!!
Groet Ria
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Kyra schreef:Tolfedine is een pijnstiller en word gegeven als men de pijn wil verzachten,kan absoluut geen kwaad,ik gebruik het al 13 jaar.

Voorbeeldje : een kitten van 11 weken met keelontsteking geeft men niet meteen antibiotica maar een pijnstiller voor enkele dagen ,met antibiotica smijten teveel dierenartsen te snel,mijn ervaring is vooral bij kleine kwaaltjes dat een pijnstiller beter is dan antibiotica

Natuurlijk moet je verder niet zelf dokteren maar altijd een da opzoeken!!!!
Groet Ria
Ik ben het met je eens dat in het geval dat Ria omschrijft een pijnstiller goed kan zijn. Maar wanneer het beestje iets aan zijn poot heeft zoals een breuk, fractuur, overrekking of beschadiging van de spieren kan een pijnstiller de pijn misschien wel wegnemen maar de kwaal verergeren doordat het dier de poot gaat belasten. In dit geval is het onduidelijk wat Misty heeft. IK zou haar in dit geval dus geen pijnstiller geven.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Kyra
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2003 22:57
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Kyra »

Ben ik ook met je eens hoor,beter een da er naar laten kijken,pijnstiller kan wel in dit geval maar alleen als je je kat in de bench doet ,anders word het zere been mischien belast en kan het verergeren,een kennis van ons heeft dat meegemaakt met zijn hond,kreeg pijnstillers en zijn poot is daardoor grondig verpest.

groetjes Ria
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

Nou vanavond om 18.40 hebben we een afspraak met de DA. Vandaag zat er ook nog niet veel verbetering in; ze heeft tot nu toe de hele dag boven op ons bed gelegen. Wel lekker rustig voor haar, zo valt Jamie haar niet lastig (Misty was zijn speelmaatje).
Zucht, ik hoop dat het maar niets ernstigs is. In ieder geval zal ik het jullie wel even laten weten hoe het is gegaan.

gr BlackPanther999
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

We zijn net terug van de DA en gelukkig wist hij wat ze mankeerde. Het blijkt dat ze een vorm van spit heeft net iets voor het begin van haar staart. Dat deed waarschijnlijk zo'n pijn dat ze het ook voelde als je har ahterpoten aanraakte. Volgens de dierenarts was ze waarschijnlijk verkeerd terechtgekomen.
Ze heeft nu een pijnstiller gehad (Metacam) en het moet met rust genezen. De DA zei dat ik haar het beste kon isoleren in een kamer waar ze geen mogelijkheid tot springen had. Helaas hebben we niet zo'n kamer en ga ik even rondbellen of iemand een bench te leen heeft. Anders zou ik het ook niet weten.
Als het over 10 dagen niet over is moet ik nogeens terugkomen. De DA heeft haar gelijik een prik met een pijnstiller gegeven dus heeft mijn meissie voor de komende nacht in ieder geval geen pijn.

gr BlackPanther999
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gesloten