Achterpootje 14 jarige kat gebroken

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Bejgli
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2019 13:34

Achterpootje 14 jarige kat gebroken

Bericht door Bejgli »

Hoi allemaal, mijn kat haar achterpootje is 6 weken geleden gebroken. Haar twee middelste teentjes. Ik ben meteen naar de dierenarts gegaan met haar, ze heeft plaat genomen, en haar pootje in een spalk gezet. Ik ben 4 keer teruggeweest met haar om de spalk en de verband laten verversen. Gisteren heb ik de spalk zelf afgehaald, en haar pootje is echt dun geworden, en ze steunt niet op die poot, ze mankt met haar 3 gezonde pootjes. Heeft iemand ervaring of zoiets meegemaakt? Ik heb ook gelezen dat zo een spalk kan zorgen dat de poot afsterft enzo. Ze aarzelt nu en durft niet springen, heeft ook de kracht niet om te kunnen springen. Ik hoop dat alles goed komt met haar pootje...
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Achterpootje 14 jarige kat gebroken

Bericht door Zotvanpoezen »

Ben je er nog eens naar de da geweest voor controle? Normaal wordt dat altijd nog eens nagekeken. Misschien kan een fysiotherapeut je ook verder helpen.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Achterpootje 14 jarige kat gebroken

Bericht door Sansan »

Is er al een na rontgenfoto gemaakt? En een fysio gaat je kat goed kunnen helpen.
Moni3
Lynx
Lynx
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 mar 2019 17:10
Locatie: Mokum

Re: Achterpootje 14 jarige kat gebroken

Bericht door Moni3 »

Bel even om te vragen of het normaal is. En eventueel laten checken.

Verder weet ik dat als wij mensen een tijdje in t gips hebben gezeten, dat been ook dunner is geworden. Afname van spiermassa gaat echt snel. En dan is het opbouwen qua belasting weer, heel voorzichtig....
Moni, hofdame van Kees, (2004-2022, de laatste 3 jaar bij mij) en Lappie (2006, vanaf 2022 bij mij).
Plaats reactie